MS Windows
briani 27239
fejl ved udpakning af filer i winXP
Fra : stroemer

Dato : 31-03-05 12:43

Jeg håber, at en af jer kan hjælpe mig. Jeg kan ikke udpakke store
filer på min computer. I dette tilfælde vil jeg "slipstreame" min winXP
med cd-en sp2.
Jeg har prøvet at installere sp2 manuelt (fra CD-en) også fra en "ren"
install, men i begge tilfælde får jeg en fejl om defekt fil? Har så lige
i dag fået en ny CD med sp2 fra Microsoft, gratis!
Men når jeg skal pakke filerne ud i mappen sp2, følger nøje
beskrivelsen i K computer i denne måned, så kommer udpakningen kun til
den samme fil (i386+noget andet.dl_) så kommer den igen og igen med
fejlmelsingen, defekt fil.???
Hvad gør jeg?
Computeren har altid haft problemer med at udpakke store filer, bl.a.
kort til min pocket pc, så jeg har måttet begynde med de små lande 20mb
40mb o.s.v. opaf, men sådan kan jeg jo ikke bære mig ad her! Er der
iøvrigt nogen sammenhæng??
Min pc: 480 mb hukommelse, 2.8ghz prosessor, 10 gb fri harddisc på c: drev.
Hvad kan der gøres?
--
venlig hilsen

stroemer

ps. fjern GRØN fra min mail adresse.

Fra : Calle.

Dato : 31-03-05 16:59

stroemer wrote:
> [...]
> der iøvrigt nogen sammenhæng??
> Min pc: 480 mb hukommelse, 2.8ghz prosessor, 10 gb fri harddisc på c:

Servicepack2 skal ikke pakkes ud, du skal køre install/setup filen på CDen
--
Calle.

Fra : stroemer

Dato : 31-03-05 17:27

Calle. skrev:

Hvad kan der gøres?

> Servicepack2 skal ikke pakkes ud, du skal køre install/setup filen på CDen
hej calle !
Tak for dit svar. Hvis du læser de første linier, så kan du se, at mit
ærinde er en "slipstreaming" af XP-cd,en og sp2, cd,en, da jeg flere
gange har forsøgt en direkte install.
Med andre ord, jeg kan ikke install den direkte, der kommer hele tiden
en fejlmelding, hvorefter systemet begynder en gendannelse, som derefter
ikke fungerer.
Derfor har jeg prøvet at geninstallere alt mit "skrammel" hele 3gange.
Og nu er jeg træt af det!!
Så ville jeg "slipstreame", men det kan jeg åbenbart heller ikke, den
kan tilsyneladende ikke pakke filerne ud,som den skal kunne!!

Fra : Calle.

Dato : 31-03-05 22:22

stroemer wrote:
> [...]
> Så ville jeg "slipstreame", men det kan jeg åbenbart heller ikke, den
> kan tilsyneladende ikke pakke filerne ud,som den skal kunne!!

Er det autostreamer du bruger?
Hvis ikke, den kan sammenkøre din XP CD og ServicepackCD uden du skal gøre
noget ekstra.
--
Calle.

Fra : stroemer

Dato : 01-04-05 09:53

Calle. skrev:

> Er det autostreamer du bruger?
> Hvis ikke, den kan sammenkøre din XP CD og ServicepackCD uden du skal gøre
> noget ekstra.
det vil jeg prøve.

tusind tak til jda^fx og calle for jeres forslag, dem vil jeg helt
sikkert forsøge

ved samme lejlighed vil jeg gerne advare andre "noviser", som mig selv,
la' vær med at registrere det nyinstallerede windows, før efter, at
virusprogram samt brandvæg er på plads. sidst fik jeg installeret en
trojansk hest i wregistry.exe. Efter at have kørt microsofts
"antispyware" program fandt denne yderligere 3 alvorlige vira, som mine
andre antiprogrammer ikke havde "opdaget" !!!

Fra : jda^fx

Dato : 01-04-05 20:28

On Fri, 01 Apr 2005 10:52:30 +0200, stroemer wrote:

> tusind tak til jda^fx og calle for jeres forslag, dem vil jeg helt
> sikkert forsøge

Det var så lidt

--
jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 31-03-05 18:56

On Thu, 31 Mar 2005 13:42:48 +0200, stroemer wrote:

> [...]
> beskrivelsen i K computer i denne måned, så kommer udpakningen kun til
> den samme fil (i386+noget andet.dl_) så kommer den igen og igen med

Der er to muligheder for at bruge SP2s egen udpakning til at slipstreame
med: Enten kan man køre den fra en kommandoprompt med parameteren /x hvor
den så kommer og spørger hvilken mappe man vil pakke ud i, og så bagefter
finde filen update.exe og køre den på sit windowsshare. Eller man kan køre
den direkte med /s:[drev]:\sti Hvis begge metoder fejler kan du prøve at
hente Winrar (shareware) http://www.rarlab.com/, den kan også pakke SP2 ud.
En trejdie mulighed kunne være at bruge et program der hedder nLite til din
slipstream, det kan hentes her sammen med en god forklaring:
http://unattended.msfn.org/beginner/localsource.htm
--
jda^fx