MS Windows
briani 27239
NTFS problem
Fra : _paul

Dato : 31-03-05 12:35

Flere gange har jeg været ude for at visse filer hverken må flyttes, omdøbes mv. Uden
synlig grund. En søgning i Google/groups viser at problemet er temmelig udbredt samt at
det har med NTFS at gøre.

Noget med sikkerhed og beskyttelse, men den slags har jeg slet ikke brug for på min
beskeden hjemmePC uden netværk

Næsten hver dag er der en post her i gruppen om lignende problemer, men de skriver ikke
om det er NTFS,s skyld.

Kan man styre XPsp2/ntfs så den holder op med det pjat???

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 31-03-05 16:09

Og hvilken fil(er) skulle det være?

Mvh Flemming Nielsen

Fra : _paul

Dato : 31-03-05 19:04

Flemming Nielsen wrote:
> Og hvilken fil(er) skulle det være?
>
> Mvh Flemming Nielsen

Sidste gang det skete hos mig var det alle de filer som jeg har skabt med Drive Image.
Altså filer som ikke har det mindste at gøre med XP.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 31-03-05 19:32

Flemming Nielsen wrote:
> Og hvilken fil(er) skulle det være?

Jeg har også tit oplevet det. Ofte synes jeg at forbinde det med
mediafiler, fx film, musik etc.

Jeg tror det skyldes at windows XP "indexerer" filerne laver thumbs af
dem, eller lignende.

Ved heller ikke hvorfor windows er så nervøs, med ikke at ville slette
filer/mapper hvis de er åbne.

Hilsen Mikkel

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 01-04-05 10:48

> Jeg har også tit oplevet det. Ofte synes jeg at forbinde det med
> mediafiler, fx film, musik etc.

Hvis du tilføjer dit musik til Media Player's Mediebibliotek laver den
filerne til skrivebeskyttet som standard.

> Ved heller ikke hvorfor windows er så nervøs, med ikke at ville slette
> filer/mapper hvis de er åbne.

2000/XP er et flerbruger system, og derfor skal det jo selvfølgelig ikke
kunne lade sig gøre at slette en fil som en anden sidder og redigerer i.

M.h.t Drive Image har jeg ikke andet forslag end at det må være en opsætning
i Drive Image der holder på navnene. Har det ikke selv, så kan derfor ikke
teste. At det skulle være filsystemet i sig selv der forhindrer at omdøbe
filerne er i mine øjne utænkeligt. Måske er det XP der holder på navnene, og
hvis det er, vil det samme problem opstå med FAT.

Mvh Flemming Nielsen

Fra : _paul

Dato : 01-04-05 08:43

_paul wrote:
> [...]
> ikke
> om det er NTFS,s skyld.
>
> Kan man styre XPsp2/ntfs så den holder op med det pjat???

Da der ikke synes at være nogen løsning på problemet agter jeg at konvertere tilbage til
FAT32. Det skulle være muligt med partitionMagic.
Mit mål nr1 er en bøvlfri computer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 07:10

_paul skrev:

> Da der ikke synes at være nogen løsning på problemet agter jeg at

Hvilket problem?

Jeg kan ikke se hvad dit problem er, så jeg kan ikke hjælpe (og jeg ved
mere om NTFS end hovedparten af skribenterne herinde).

Jeg kender ikke noget til Drive Image og dens håndtering af filer. Jeg
kender ikke til de fejlmeddelelser du får, for du skriver dem ikke.

Du giver et alt for løst grundlag at hjælpe dig på.

> partitionMagic. Mit mål nr1 er en bøvlfri computer.

Så skift til noget andet end Windows.