MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Nedlukning
Fra : Fam.Nielsen

Dato : 31-03-05 09:10

Hej
Jeg har fået et problem med Windows XP, der kommer en lille
boks op hvor der stå at computeren lukkes om 56 sekunder.
Er der nogen der kender det problem og hvordan man løser det.

MVH Kurt

Fra : Svend N.

Dato : 31-03-05 09:38

Tillykke - du har fået Blaster virus.

DU kan hente en virusfjerne fra en anden msakine hos Symantec f.eks.

Svend

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 31-03-05 10:19

For at afbryde nedlukning køre du "shutdown -a" fra "Kør" husk at det
stopper ikke virusen (Blaster eller Sasser) din computer vil stadigvæk
være infeceret og vil stadigvæk forsøge at infecere _andre_ computere!

Fra : Fam.Nielsen

Dato : 31-03-05 10:28

Hej Svend
Mange tak for hjælpen, det må jeg se at få løst hurtigst
muligt. Jeg har et lille program der hedder FixBlast
skulle vel aldrig være det.
MVH Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-05 21:58

> Hej Svend
> Mange tak for hjælpen, det må jeg se at få løst hurtigst
> muligt. Jeg har et lille program der hedder FixBlast
> skulle vel aldrig være det.
> MVH Kurt

Det kan både være Blaster, Sobig, Sasser osv, idet der er mange varianter.
Fixblast kan kun fjerne blaster. Sasser er nyere og vist p.t. den mest
udbredte.
Du kan hente Stinger i stedet for. Den kan vist fjerne de fleste i
ovenstående familie:
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kurt

Fra : Fam.Nielsen