MS Windows
briani 27239
flytning af vindue uden synlig bjælke?
Fra : Jesper

Dato : 25-03-05 21:45

Hej, Jeg vil gerne vide om det er muligt at flytte et window hvis eks
den øverste blå bjælke ikke er synlig. Problemet opstår når jeg bruger
tv-out.
Jeg skal gerne kunne justere eks. et internet explorer window selvom
jeg er uden den blå ramme. Findes der ikke en knap eller noget man kan
gøre brug af, hvis den blå ramme er "over" selve desktoppen?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-03-05 22:04

Den 25-03-05 21.45 skrev Jesper følgende:

> Hej, Jeg vil gerne vide om det er muligt at flytte et window hvis eks
> den øverste blå bjælke ikke er synlig. Problemet opstår når jeg bruger
> tv-out.

Du skal først sørge for, at det ønskede vindue har fokus, for eksempel
ved hjælp af genvejstasterne "Alt" + "Tab". Tryk på "Alt" + "Mellemrum",
så åbnes vinduets menu. Tryk på "F", så får du en flyttemarkør. Brug
piletasterne til at flytte vinduet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : stroemer

Dato : 26-03-05 10:59

Jesper skrev:
> [...]
> jeg er uden den blå ramme. Findes der ikke en knap eller noget man kan
> gøre brug af, hvis den blå ramme er "over" selve desktoppen?
hej Jesper!

Brit Malka skrev i sit sidste brev:
Er det sket for dig, at du ved en fejl er kommet til at placere et
vindue så langt oppe på skærmen, at du ikke har kunnet få fat i
titellinjen for at trække det ned igen?

Det kan i hvert fald let ske, og så er man på den. Hvis musen ikke kan
få fat i titellinjen (den øverste linje i vinduet, den, hvor navnet på
programmet står), kan du ikke flytte vinduet med musen.

Det kan du til gengæld med tastaturet. Godt at vide, ikke?

Vælg vinduet ved at klikke på dets navn på proceslinjen i bunden af skærmen.

Få fat i menuen ved at taste Alt+Mellemrum.

Uanset om du kan se hele menuen eller ej, kan du taste F for at flytte
vinduet.

Herefter kan du trække det ned ved at bruge piletasterne.

Tast Esc, når du er færdig med at flytte vinduet.

Se, hvordan det gøres (flash-film) på www.tips-og-tricks.com/video/flyt.html

Tilmeld dig hendes nyhedsbrev )

--
venlig hilsen

stroemer

ps. fjern GRØN fra min mail adresse.

Fra : Jensen.dk

Dato : 26-03-05 15:38

On Fri, 25 Mar 2005 21:45:02 +0100, Jesper <Jjeppsen@hotmail.com>
wrote:

> Hej, Jeg vil gerne vide om det er muligt at flytte et window hvis eks
> den øverste blå bjælke ikke er synlig. Problemet opstår når jeg bruger
> tv-out

højreklik på winduets navn i taskbar > vælg flyt.