/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Install w2000 pro på NT4
Fra : erl


Dato : 25-03-05 09:17

Kan w2000Pro installeres på en maskine der kører NT4 (sp4)-server unde at
"ødelægge" NT4. og bruge dualboot ?
Det er "desværre" være på samme partition.

Mvh.
Erling



 
 
Hans (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 26-03-05 05:19

erl wrote:
> Kan w2000Pro installeres på en maskine der kører NT4 (sp4)-server
> unde at "ødelægge" NT4. og bruge dualboot ?
> Det er "desværre" være på samme partition.
>
Nej.

Hans



erl (27-03-2005)
Kommentar
Fra : erl


Dato : 27-03-05 21:26


"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:4244e2d0$0$244$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej.
>
> Hans
>
Hej.

Jeg fandt dette svar på nettet ???

"I have a NT/2K dual boot. Just install Winnt First, and then Win2K. The
boot manager of Winnt will be replaced by the one from Win2K. Don't worry,
just do it, it works like a charm."

Hvad er så "rigtig" ?



Hans (27-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 27-03-05 22:00

erl wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4244e2d0$0$244$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej.
>>
>> Hans
>>
> Hej.
>
> Jeg fandt dette svar på nettet ???
>
> "I have a NT/2K dual boot. Just install Winnt First, and then Win2K.
> The boot manager of Winnt will be replaced by the one from Win2K.
> Don't worry, just do it, it works like a charm."
>
> Hvad er så "rigtig" ?

En dual-boot installation kræver et system på hvert sit diskafsnit, så i dit
tilfælde hvor du kun har et afsnit er svaret stadigvæk nej.

Hans



Knud Gert Ellentoft (27-03-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 27-03-05 22:52

Hans skrev:

>En dual-boot installation kræver et system på hvert sit diskafsnit,

Nej, man kan sagtens have to windowsversioner på samme partition,
men det er ikke anbefalelsesværdigt.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jesper G. Poulsen (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-04-05 16:47

Knud Gert Ellentoft skrev:

> > En dual-boot installation kræver et system på hvert sit diskafsnit,
> Nej, man kan sagtens have to windowsversioner på samme partition,

Man kan ikke have 2 forskellige NT-versioner på samme partition.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Hans Kjaergaard (04-04-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 04-04-05 17:23

On 04 Apr 2005 15:46:41 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Knud Gert Ellentoft skrev:
>
>> > En dual-boot installation kræver et system på hvert sit diskafsnit,
>> Nej, man kan sagtens have to windowsversioner på samme partition,
>
>Man kan ikke have 2 forskellige NT-versioner på samme partition.
Ikke hvis man kører NTFS (NT4 og w2k køre med hver sin version af
NTFS, og w2k laver unde at spørge NTFS om til sin version) men med fat
skulle det kunne kører. fat kan dog max være på 2gb, så mad 2 OSer på
samme partition er det næsten dømt til at gå galt.
Det er dog lykkedes for nogle at få NT4 til at køre på fat32, hvordan
ved jeg dog ikke.

/Hans


Mickel Hedemand (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Mickel Hedemand


Dato : 05-04-05 14:33

Mht. 2x OS på samme partition: Jeg tror, at det i bedste fald er en meget
dårlig idé. Men jeg spekulerer lige på, om ikke man kan have tre partitioner
med hhv. de to operativsystemer og sine programmer. - Altså med den fidus,
at begge OS'er kan bruge samme programmer. Jeg ved ikke, om det vil virke,
og det vil i hvert fald ikke virke med alle programmer, men det kan vel i
givet fald spare lidt plads, hvis man arrangerer det ordentligt.

> fat kan dog max være på 2gb, så mad 2 OSer på samme partition er det
> næsten dømt til at gå galt.

Korrektion: En FAT16-partition kan højst være på 2Gb. En FAT32-partition kan
være på op til 2Tb (=2048Gb) og have filer, der fylder op til 4Gb. Se evt.
http://www.ntfs.com/ntfs_vs_fat.htm .


- Mickel, der uden problemer kører WinXP Pro på FAT32

Knud Gert Ellentoft (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 05-04-05 16:15

Mickel Hedemand skrev:

>Korrektion: En FAT16-partition kan højst være på 2Gb. En FAT32-partition kan
>være på op til 2Tb (=2048Gb) og have filer, der fylder op til 4Gb.

NT 4 kan lave partitioner op til 4 GB med fat 16.

http://support.microsoft.com/kb/118335/EN-US/
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jesper G. Poulsen (05-04-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-04-05 16:53

Hans Kjaergaard skrev:

> Ikke hvis man kører NTFS (NT4 og w2k køre med hver sin version af

Heller ikke med FAT. Problemet ligger i de filer der placeres i roden.
De hedder det samme, men er ikke samme version.

> Det er dog lykkedes for nogle at få NT4 til at køre på fat32,
> hvordan ved jeg dog ikke.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/fat32.shtml


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste