MS Windows
briani 27239
Tøm hukommelses kort
Fra : Tine & Thomas

Dato : 22-03-05 14:37

Dav alle.

Jeg ved ikke helt om det er den rigtige gruppe, men here goes...

Jeg er løbet ind i et lille problem.

Jeg vil gerne hjælpe min morfar med at tømme kortet i hans digital kamaer.
Der følger ikke noget smart lille program med... Så far her har selv været
lidt i gang!

Jeg er ikke nogen haj til programering.
Men rimelig stabil i de gamle DOS komandoer...

Jeg har lavet en bat fil som lyder nogen lunde så'n her:

copy e:\bla...bla\*.jpg c:\billeder\
del e:\bla...bla\*.jpg

Så er kortet tømt og klar til brug igen...

MEN, billederne ligger jo nu i en stor skide-stak i mappen billeder!
Kan man skrive en linje ind til laver en mappe i mappen: "Billeder" som fik
dagens dato som navn?

Altså hvis jeg tømmer kortet idag vil der blive lavet en mappe med navnet:
"21-03-05" og billederne lagt der i?

Eller er der nogen som har et lille program som kan klar jobbet?

På forhånd mange tak...

/Thomas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 22-03-05 14:44

Tine & Thomas wrote:
> copy e:\bla...bla\*.jpg c:\billeder\
> del e:\bla...bla\*.jpg

> Kan man skrive en linje ind til laver en mappe i mappen: "Billeder" som
> fik dagens dato som navn?

Noget ala dette må kunne bruges:
mkdir c:\billeder\%date%
copy e:\bla..bla\*.jpg c:\billeder\%date%

Så får du en mappe med dagsdato i mappen billeder. Køres flere gange samme
dag, kommer der en fejlmedelse dra mkdir men det skulle ikke have
betydning.

/A

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-03-05 14:47

Andreas Lorensen wrote:

> Noget ala dette må kunne bruges:
> mkdir c:\billeder\%date%
> copy e:\bla..bla\*.jpg c:\billeder\%date%

D'OH! Ja, det er lidt mere enkelt. :) Jeg har selv brugt mit forslag
hvor jeg havde brug for et lidt "stærkere" format.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 22-03-05 14:52

Lars Stokholm wrote:
> D'OH! Ja, det er lidt mere enkelt. :) Jeg har selv brugt mit forslag
> hvor jeg havde brug for et lidt "stærkere" format.

:) Ja det er jo ikke en programør NG vi er i, og jeg ville ikke kaste mig ud
i noget mere indviklet. Men din løsning er klart pænere end min.

/A

Fra : Tine & Thomas

Dato : 22-03-05 14:55

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse
> Noget ala dette må kunne bruges:
> mkdir c:\billeder\%date%
> copy e:\bla..bla\*.jpg c:\billeder\%date%

Ja, men det kræver vist at man køre 2000 eller xp...
Vist nok...!

> Så får du en mappe med dagsdato i mappen billeder. Køres flere gange samme
> dag, kommer der en fejlmedelse dra mkdir men det skulle ikke have
> betydning.

Det kunne blive et problem...

Men, jeg har lige fundet dette program:
http://home.planet.nl/~icompare/icopy.htm#download
Det skulle vist kunne klare det!

Tak for hjælpen.
/Thomas

Fra : Peter T.

Dato : 23-03-05 17:42

Tine & Thomas leverede følgende historie fra de varme lande:

> Men, jeg har lige fundet dette program:
> http://home.planet.nl/~icompare/icopy.htm#download
> Det skulle vist kunne klare det!

Nice! Det er lige sådan et, som jeg har ledt efter i de sidste to år!
Takker! :) For jeg har selv problemet med en af mine tøsevenners kamera,
som ej heller har software til at hive fotos ud. Og hun er IKKE en pc-ørn,
så det program falder på et tørt sted.

--
Udsolgt!

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 22-03-05 20:36

"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> wrote in message
> Tine & Thomas wrote:
> Noget ala dette må kunne bruges:
> mkdir c:\billeder\%date%
> copy e:\bla..bla\*.jpg c:\billeder\%date%

Du kunne evt. undersøge om mappen er blev oprettet med :

@if exist c:\billeder\%date%\nul goto ....

....og om filerne blev kopieret :

@fc e:\bla...bla\*.jpg c:\billeder\%date%\*.jpg >nul
@if errorlevel 1 (
@echo Fejl i overførsel
@pause
)

Det ville være synd hvis billederne blev slettet uden først at være
kopieret til harddisk.

/klaus

Fra : Lars Stokholm

Dato : 22-03-05 14:45

Tine & Thomas wrote:

> Dav alle.

Davs.

> Jeg ved ikke helt om det er den rigtige gruppe, men here goes...

Det er vist fint nok. :)

> Kan man skrive en linje ind til laver en mappe i mappen: "Billeder"
> som fik dagens dato som navn?

Det er ikke kønt men:

for /f "delims=- tokens=1-3" %%i in ("%date%") do (
for /f "delims=: tokens=1-2" %%l in ('time /t') do (
for /f "delims=:, tokens=3" %%n in ("%time%") do (
set mappe=%%k%%j%%i%%l%%m%%n
)
)
)

Nu har du dato og tid i variablen %mappe%: "yyyymmddhhmmss".

Fra : Peter Kjær

Dato : 22-03-05 16:40

> Eller er der nogen som har et lille program som kan klar jobbet?

Hejsa,

Hvorfor disse "avancerede" løsninger? Kan du ikke bare formatere kortet, det
er hvad jeg plejer at gøre, og det tager max. 10 sec.

--
/Peter
www.dacor.dk - Dykning i Danmark

Fra : emj

Dato : 22-03-05 17:05

"Peter Kjær" <peterFJERNES@dacor.dk> skrev::

>Hvorfor disse "avancerede" løsninger? Kan du ikke bare formatere kortet, det
>er hvad jeg plejer at gøre, og det tager max. 10 sec.

det er nok ikke såsmart at formattere kortet før det er tømt
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-03-05 18:52

emj skrev:

>det er nok ikke såsmart at formattere kortet før det er tømt

Selv om man somme tider ku' fristes til at anbewfale det

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Gunnar

Dato : 25-03-05 08:32

> Hvorfor disse "avancerede" løsninger? Kan du ikke bare formatere kortet,
> det er hvad jeg plejer at gøre, og det tager max. 10 sec.

Hej
Når jeg har tilsluttet kameraet går jeg tik stifinder og derfra kopiere jeg
billederne ind hvor de skal være.
Gunnar