MS Windows
briani 27239
Min musedriver er sløv?
Fra : torben

Dato : 18-03-05 12:48

Hesa.
Min mus er sløv. Det føler jeg den er hele tiden. Selv efter at rettet i
indstillinger for musen.
Det er en microsoft wheel mouse, samt explorer mouse den optiske. begge er
træge i det.
Nogen der har en idé om hvad det skyldtes.
Det er ved almindelig arbejde med forskellige applikationer.
Den har fuldt opgraderet wind 98 SE og intellipoint softwareen:
IP4_12EngALLMsi installeret.
Så er den en hurtig maskine ellers. Bare ikke musen.

-
Torben

Fra : torben

Dato : 18-03-05 13:02

Skal lige sige. Det føles faktisk som om at man slæber markøren. Jeg har
opdateret driver og windows fandt selv den rigtige driver, sikkert fra
intellipoint softwaren. Den BLEV opdateret, men det hjalp intet.
-
Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-05 13:29

"torben" <spamfri@a.dk> wrote:

> [...]
>træge i det.
>Nogen der har en idé om hvad det skyldtes.

Der ligger formentlig en-eller-anden process / driver i baggrunden og
blokerer for muse-portenes interrupts - problemet er bare hvilken, og
hvorfor

Prøv at opdatere alt hvad der kan opdateres af drivere - specielt
bundkort, netkort, lydkort, grafikkort....

'Leg' med MSCONFIG.EXE og de-aktiver alt der ikke er nødvendigt indtil
dine mus fungerer igen....

Nogle gange kan en nulstilning af BIOS også hjælpe - dvs flyt
resetjumperen på bundkortet frem-og-tilbage....

<mlr>

--

Som nu flytter pension og alle forsikringer væk fra Codan

Fra : torben

Dato : 23-03-05 15:07

Hej.

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor
>
> Prøv at opdatere alt hvad der kan opdateres af drivere - specielt
> bundkort, netkort, lydkort, grafikkort....

Det er en totalt ny reinstalleret Harddisk. Men dog ikke med nyopgraderet
skidt og kanel. øv..øv..øv kun noget af det. Men Michael jeg tror at vi skal
holde her i tråden, det har jo lidt at gøre med den tråd vi allerede
diskutere i.

> 'Leg' med MSCONFIG.EXE og de-aktiver alt der ikke er nødvendigt indtil
> dine mus fungerer igen....
Det hjalp at slukke/lukke mstask.exe.
Tilbage er følgende programmere i 'luk programmer (crtl,alt,del) vinduet:

Explorer
Soundman
daemon14 (det er ms strategic commander en controller ligesom et joystik
bare mere musagtigt)
Går vist ikke at lukke hvis jeg vil spille på'en.
lexpps (en printer)
Point 32
rundll32
lxsupmon
ghoststarttrayapp
systray
Ghoststartservice
Kb891711

Jeg kan dog prøve mig lidt mere frem.. med tiden.

> Nogle gange kan en nulstilning af BIOS også hjælpe - dvs flyt
> resetjumperen på bundkortet frem-og-tilbage....
Det gjorde jeg da jeg reinstallerede bagefter flashede jeg den , dog med en
....hov jeg tror at jeg ikke har den sidste nye opgraderet bios kun den forr
ige... det går jo ikke. hmm.. må heller opgradere BIOS med sidste nye. Pyha!
*LO (for mig selv) L*

Nu er denne tråd lukket.
-
Torben