MS Windows
briani 27239
Windows på SCSI
Fra : Mate, 5260

Dato : 16-03-05 20:41

Hej

Hvordan installerer man Windows 98SE på et SCSI-drev?
Når jeg booter fra en DOS-diskette, er der hverken C: eller D: drev.
Hvordan får man controlleren til at anvise drevene?

Mvh Poul.

Fra : pwee

Dato : 16-03-05 22:57

"Mate, 5260" <aspolNOSPAM@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg booter fra en DOS-diskette, er der hverken C: eller D: drev.
> Hvordan får man controlleren til at anvise drevene?

hvilken controller ??
sikkert fordi du mangler Scsi driver på din bootdisk
afhængig af hvilken controller du har.
nogle controllere loader deres drivere i ram, der behøves så ikke andet.
andre må man hjælpe med Aspi drv. eller lign.(adaptec)
til adaptec hedder den aspicd.sys til dit CD-rom drev,
husk også mscdex.exe til dit cd-rom drev
min er en Mylex Raid med egen processor, den kan selv.

//pewe

Fra : Mate, 5260

Dato : 17-03-05 13:51

Tak for hjælpen! (ja, det er jo faktisk meget logisk, hvis man tænker sig
om...)
Det er en Advansys ABP-5240/42 (ISA), og jeg har hentet DOS-driver, så nu
kører det sikkert.

Mvh Poul.