MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bruger med installation rettigheder
Fra : Teddy Bonde

Dato : 13-03-05 04:11

Jeg mangler hjælp til at give en en bruger rettigheder til at installere
programmer..

Jeg har en PC med WinXPpro hvor jeg gerne vil give ham rettigeheder til at
install sine spil på, men hvor kan jeg giver ham lov til det, uden at jeg skal
give ham Admin rettigheder ??

Han skal dog ikke ha lov til at install det på C med andre drev ??
Jeg har prøvet med Star Craft III (admin) men den vil _ikke_ starte under hans
konto, den kan ikke gemme en eller anden fil :(

Mvh, Teddy (Bjørnen)

FJERNES fjernes fra emailadressen.

Fra : jda^fx

Dato : 13-03-05 21:46

On Sun, 13 Mar 2005 04:10:56 +0100, Teddy Bonde wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> install sine spil på, men hvor kan jeg giver ham lov til det, uden at jeg skal

Der er desværre ikke nogen indstillinger for hvilke typer af
programmer man kan installere, men prøv at sætte ham i
powerusergruppen. Der kan man indstallere en del programmer, afhængigt
af hvor omfangsrigt et skriveri de kræver til registreringsdatabasen.
Under alle omstændigheder burde det i hvert fald give ham ret til selv
at indstallere mods og patches

> Han skal dog ikke ha lov til at install det på C med andre drev ??
> Jeg har prøvet med Star Craft III (admin) men den vil _ikke_ starte under hans
> konto, den kan ikke gemme en eller anden fil :(

Start med at finde den fil det drejer sig om, og sæt så det krævede
bruger rettigheder ned på den. Der er en del programmer der kræver at
nogle af deres filer bliver åbnet med skriveadgang og det kan som
regel gøre det. Du kan også bare finde hele programmappen, og så give
ham fuld kontrol over den. Men det kan måske også blive løst af at
sætte ham i poweruser

--
jda^fx