MS Windows
briani 27239
Ghost
Fra : Britt Malka

Dato : 11-03-05 14:15

Goddag

Hvis man bruger et Ghost-program som fx Norton, kan man så slippe for
at skulle omformatere og geninstallere Windows hver 3. eller 4. måned?

Jeg har WinXP home.

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-03-05 14:28

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev:
> Goddag
>
> Hvis man bruger et Ghost-program som fx Norton, kan man så slippe for
> at skulle omformatere og geninstallere Windows hver 3. eller 4. måned?
>
> Jeg har WinXP home.

Ghost er et fint program til netop det. Når du har en fint fungerende XP med
de programmer du bruger, tager du et image til et andet medie, f.eks. en
backup hdd - brænder en DVD el. lign.

Jeg har haft en velfungerende XP home i 1½ år - uden formatering og
geninstallation. Og jeg har rodet _meget_ med gen/afinstallation af mange
programmer. Hvordan kan du køre en XP ned på 3-4 måneder ?.

Mvh

Karsten

Fra : Britt Malka

Dato : 11-03-05 15:01

On Fri, 11 Mar 2005 14:27:50 +0100, "Karsten Jensen"
<julemandenborpagronland@dk.dk> wrote:

>Ghost er et fint program til netop det. Når du har en fint fungerende XP med
>de programmer du bruger, tager du et image til et andet medie, f.eks. en
>backup hdd - brænder en DVD el. lign.

Tusind tak. Det vil jeg gøre brug af så, når jeg har fået
gen-gen-geninstalleret.

>Jeg har haft en velfungerende XP home i 1½ år - uden formatering og
>geninstallation. Og jeg har rodet _meget_ med gen/afinstallation af mange
>programmer. Hvordan kan du køre en XP ned på 3-4 måneder ?.

He, ja, nu er det tredje gang, det sker.

Jeg installerer og afinstallerer mange programmer ugenligt, og lige
pludselig kommer der en fejlmeddelelse frem, når jeg starter Word,
Messenger kan ikke starte (trods Microsoft har prøvet at give nogle
løsningsmuligheder), programmer starter ikke, men bliver hængende i
den blå luft, jeg får fejlmeddelelser om, at en dll-fil til lydkortet
mangler, men den er der igen på mystisk vis, når jeg har genstartet
osv. osv.

Så jeg må i gang, men denne gang skal jeg så lave et image, når jeg
har fået alt re-installeret, for det tager jo en pokkers tid hver
gang.

Tak for dit svar

Fra : Per

Dato : 11-03-05 15:10

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Goddag
>
> Hvis man bruger et Ghost-program som fx Norton, kan man så slippe for
> at skulle omformatere og geninstallere Windows hver 3. eller 4. måned?

JA!!

Jeg har samme opstilling som dig - og bruger Ghost 9.0 - det er rigtig godt.

Hvis noget crasher på din XP installation - så går tilbage til sidst lavede
image - og så er din opsætning identisk med det image du lavede.

Kan kun anbefale Ghost.

Hvis bare alle kunne se fordelen med den slags programmer, ja så slap man
for meget besvær. Det burde være standard på ethvert styrestysem IMO.

Med Ghost kan du f.eks være ligeglad med om du får virus eller spyware ind -
det bliver fjernet med dit Ghost image. (hvis der altså ikke var noget snavs
på pc´en da du lavede det:)

Mvh. Per!

Fra : Britt Malka

Dato : 11-03-05 15:13

On Fri, 11 Mar 2005 15:09:31 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Kan kun anbefale Ghost.

Smukt.

Tusind tak for dit svar

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-03-05 23:21

Britt Malka wrote:

> Hvis man bruger et Ghost-program som fx Norton,

Æh. Ghost kommer fra Norton. Der findes andre image programmer
som har samme funktionalitet som Noreton Ghost, men har ikke lige
et navn på stående fod. Mit bud, PowerQuest er blevet opkøbt af Symantec
(norton) God jagt på nettet.

> kan man så slippe for
> at skulle omformatere og geninstallere Windows hver 3. eller 4. måned?

Sidst jeg legede med Ghost tog det 10-15 minutter at indlæse et image til
makinen var køreklar igen.

mvh
Henning

Fra : Anders Lund

Dato : 12-03-05 02:33

Britt Malka wrote:
> Hvis man bruger et Ghost-program som fx Norton, kan man så slippe for
> at skulle omformatere og geninstallere Windows hver 3. eller 4. måned?

Det kommer lidt an på hvordan man ser på dit spørgsmål:

Ja, du skal ikke reinstallere Windows (ikke at jeg har forstået at folk
gør/gider dette så ofte), da du en gang for alle har lavet et "image" af
harddisken.

Nej, alle dine indstillinger fra efter du lavede dette "image" ryger,
når du indlæser dit Ghost image. Dvs. installeret programmer,
indstillinger til disse, mails, opdateringer, dokumenter og hvad man nu
måtte have. Dette kan naturligvis (delvis) forhindres ved et lidt smart
opsætning af din Windows og programmer hertil.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!