MS Windows
briani 27239
FARVEL XP PRO !
Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 11:32

Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!

http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=13341

Tilbage på 98 hvor alting virker indtil tigeren kommer !

Fra : Jakob

Dato : 10-03-05 11:55

In article <gc8031939cu0mgisb39iov8fes1nkaio3q@4ax.com>, Sonora <>
says...
> Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
> har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!
>
> http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=13341

Øhh hvad vil du lige med det link. Er ikke i tvivl om at macos er et
fedt system, men det link er jo blot tom hype
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-03-05 12:21

<Sonora> skrev i en meddelelse
> Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
> har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!

Jojo, men hvad så med alle de timer hvor du har haft glæde af det?
Intet O/S er problemfrit, det være sig DOS, MAC O/S, Windows, Linux osv. der
er altid lidt bøvl at give sig i kast med.

Men nu gider jeg ikke gå mere, jeg har spildt alt for meget tid med at gå,
man bliver træt af det, der er alt for meget spild-tid mellem hjem og
destination

Mvh
Benjamin

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 10-03-05 12:48

> [...]
>
> http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=13341
>
> Tilbage på 98 hvor alting virker indtil tigeren kommer !

Jeg giver dig ret med XP , der alt for mange problemmer med det,er der fejl
kan man tit ikke rep.men må format,der var 98 noget lettere.Ja jeg ved godt
det er fat32,men så hurtig og bedre er min pc ikke blevet af XP.Nej jeg vil
lære Linux at kende og så bruge det du kan snart alt med det.
UNDSKYLD galen jeg kan bare ikke lade være.
MVH.jama

Fra : Nicolai

Dato : 10-03-05 12:52

> Jeg giver dig ret med XP , der alt for mange problemmer med det,er der fejl
> kan man tit ikke rep.men må format,der var 98 noget lettere.Ja jeg ved godt
Tragisk - en REN xp sp2 er simpelthen verdensklasse. At brugerne ikke just er
supertalenter allesammen er så en anden ting . . .

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-05 18:04

On Thu, 10 Mar 2005 12:51:54 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

> Tragisk - en REN xp sp2 er simpelthen verdensklasse. At brugerne ikke just er
> supertalenter allesammen er så en anden ting . . .

Nemli' - brugerne skal helst være supertalenter for at kunne dressere
en xp.

xp er sikkert verdensklasse hvis man får sin første computer med xp
installeret, og kun tilføjer programmer som ms siger god for.

Men det ville nu være bedre, at kunne bruge de programmer, som har
fungeret upåklageligt i årevis, uden at skulle investere i ellers
unødvendige opgraderinger.

xp er sikkert udmærket hvis man er "almidelig" bruger, der bare og kun
gør som BG og hans folk mener er den rigtige måde.

Jeg troede ellers at "edb" betød, at man nemt kunne vælge mellem alle
de tilbud er stilles til rådighed.
Men man kan kun vælge mellem de tilbud ms stiller til rådighed !!!!!

Når man vælger xp bliver alle mulige indstillinger gemt godt af vejen,
somme tider dybt nede under flere lag, ikke logisk tilgængelige for
den almindelige bruger.

Den alm. bruger, bruger så det der bliver smidt for næsen af ham, på
den måde som det bliver præsenteret, og når man spørger ham hvorfor
gør du ikke sådan og sådan, for det er da en smartere måde at arbejde
på, så glor han lidt dumt/overrasket, nå kan man også gøre sådan ?

Der burde være en slags SITEMAP på xp, så man nemt kunne finde den
indstilling man har brug for at evt. ændre.
Kun ved NEMT at kunne forsøge at ændre de forskellige indstillinger i
et program/OS bliver man en tilfreds bruger.

Man bliver ABSOLUT ikke nogen tilfreds bruger når windows fx. gemmer
tilsendte filer for en, bare fordi ms mener at det KUNNE være en virus
eller lignende :((((ØV!

Eller når man tror at man downloader en wmv fil, så spiller den i
stedet i et windue og bagefter er den pist borte :((((((ØV!

Eller hvis flere af de KBshortcuts jeg i årevis har været vant til
pludselig ikke virker mere :(((
fx. Hvorfor kan jeg pludselig ikke mere bruge F12 ?????

eller hvis som lige nu, hvor mit netværks ikon er forsvundet fra
desktop; - i 98 kunne jeg bare DBklikke på det og straks kunne jeg se
de andre computere, - i xp skal jeg gennem yderligere to undermapper
svjh, ja jeg kan jo ikke teste det før mit ikon evt. vender tilbage.
Og det kan iøvrigt være ligemeget for de andre computere med 98 kan
jeg alligevel ikke komme ind på, kun evt. se dem en gang i mellem

Altså: Hvis jeg nu vil bestemme at F11 vil jeg bruge til noget andet
end til fullscreen, så vil jeg ha' lov til det !!!!!!!!!!!

Jeg vil kunne indstille diverse parametre uden at skulle vide at jeg
skal installere et ad-on som tweekUi !

Skal jeg alligevel til at starte "forfra" med windoze vil jeg hellere
starte forfra med MAC the tiger !!!

Jeg kender en MAC bruger som jeg i årevis har drillet med hans MAC,
men den drillepind har jeg måttet æde for længe siden.

sur>misundelig>snart MAC bruger>glad og tilfreds

Fra : Olesen

Dato : 10-03-05 18:49

> Nemli' - brugerne skal helst være supertalenter for at kunne dressere
> en xp.

Eks. min gamle mor på 63 ?
Min moster nær de 70 ?
Mine niecer på hhhv. 10 og 16 år ?
Ved præcis hvad du mener.

> xp er sikkert verdensklasse hvis man får sin første computer med xp
> installeret, og kun tilføjer programmer som ms siger god for.

Nej, XP er ret taknemmelig faktisk, og går den ned, jamen så
går den sjældent HELT ned. Men god latin er, ikke at installere
alt det gejl som følger med i Guldkorn pakken eks....

> Men det ville nu være bedre, at kunne bruge de programmer, som har
> fungeret upåklageligt i årevis, uden at skulle investere i ellers
> unødvendige opgraderinger.

Ja, unødige udgifter til funktioner man ikke vil anvende
kan sjældent betale sig hjem igen.

> xp er sikkert udmærket hvis man er "almidelig" bruger, der bare og kun
> gør som BG og hans folk mener er den rigtige måde.

Hvad har han med WinAmp eks. at gøre ?
Dette geniale stykke musiksoftware ?
Det var ikke Bill som anbefalede mig
at afprøve det..

> Jeg troede ellers at "edb" betød, at man nemt kunne vælge mellem alle
> de tilbud er stilles til rådighed.
> Men man kan kun vælge mellem de tilbud ms stiller til rådighed !!!!!

Okay.

> Når man vælger xp bliver alle mulige indstillinger gemt godt af vejen,
> somme tider dybt nede under flere lag, ikke logisk tilgængelige for
> den almindelige bruger.

Som at højre klikke på ting for at få yderligere finesser
som ellers ville ligge og rode lige for øjnene for een ??

> [...]
> gør du ikke sådan og sådan, for det er da en smartere måde at arbejde
> på, så glor han lidt dumt/overrasket, nå kan man også gøre sådan ?

Man kan også bruge "pil op" og "pil ned" på fjernbetjeningen
når man skifter tv-kanal, men man kan også indtaste dem manuelt.
Man kan jo gøre det som det nu passer een, uden BG dikterer
måden.

> Der burde være en slags SITEMAP på xp, så man nemt kunne finde den
> indstilling man har brug for at evt. ændre.

Netop hjælp og support er derfor en god idê.

> Kun ved NEMT at kunne forsøge at ændre de forskellige indstillinger i
> et program/OS bliver man en tilfreds bruger.

Så er det jo heldigt, det meste kører pr. default.

> Man bliver ABSOLUT ikke nogen tilfreds bruger når windows fx. gemmer
> tilsendte filer for en, bare fordi ms mener at det KUNNE være en virus
> eller lignende :((((ØV!

Første gode argument, men man kan så trykke på 'videresend'
og se den dêr.

> Eller når man tror at man downloader en wmv fil, så spiller den i
> stedet i et windue og bagefter er den pist borte :((((((ØV!

Gem fil som ?
Eller åbn ??

> Eller hvis flere af de KBshortcuts jeg i årevis har været vant til
> pludselig ikke virker mere :(((

Så er din pc-skærm vel også grøn eller amber ??

> fx. Hvorfor kan jeg pludselig ikke mere bruge F12 ?????

Hvorfor bruger jeg aldrig tasten "end" ?

> [...]
> de andre computere, - i xp skal jeg gennem yderligere to undermapper
> svjh, ja jeg kan jo ikke teste det før mit ikon evt. vender tilbage.

Hvor tit skal fru Nielsen egentlig kikke dêr når
først hendes PC kører ?

> Altså: Hvis jeg nu vil bestemme at F11 vil jeg bruge til noget andet
> end til fullscreen, så vil jeg ha' lov til det !!!!!!!!!!!

Og tasten "end" skal lukke din pc ned.

> Skal jeg alligevel til at starte "forfra" med windoze vil jeg hellere
> starte forfra med MAC the tiger !!!

Det er aldrig for sent at lære noget nyt.

> Jeg kender en MAC bruger som jeg i årevis har drillet med hans MAC,
> men den drillepind har jeg måttet æde for længe siden.

Ja, det tyder på, du går op i peditesser istedet
for at nyde Windows XP, som er et stabilt og
lækkert styresystem, både for begyndere og
erfarne. Klart der er irritationsmomenter, men
MAC har vel også sine særheder.
Hvorfor skal min Ipod på værksted for
at få skiftet batteri ?
Hvorfor er mange designer-MAC's lavet
af billig plastic, som blir' ridsede blot de
tøres af med en tør klud ??

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-03-05 01:00

> Første gode argument, men man kan så trykke på 'videresend'
> og se den dêr.

Det er jo mere besværligt. Men desuden er det en enkel indstilling der skal
laves for at man kan se filerne, og desuden når man har windows er man ikke
prokrævet at bruge de medfølgende programmer. Det handler om at finde de
bedster stykker software også bruge dem. WinXP er et godt styresystem til
den almindelige bruger og også til den krævende. Selv bruger jeg dog tit Mac
til grafik, lyd og video, men alt det andet køre på min pc.

Det handler vel om hvad man kræver og hvilke programmer man køre, ligesom
kan man vende en diskussion om. Man kan ikke diskutere om mælk er lyst eller
sort (når det er friskt det er lyst. Ment på den måde at omvendt kan man
ikke sige om XP er godt eller dårligt, for nogle er det fint og for andre en
klods om benet.

Så brug dog det i vil og lad vær med at brokke jer.

Mvh
Simon

Fra : Snuden

Dato : 15-03-05 13:52

On Thu, 10 Mar 2005 18:48:37 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

<snip>
>Hvad har han med WinAmp eks. at gøre ?
>Dette geniale stykke musiksoftware ?
>Det var ikke Bill som anbefalede mig
>at afprøve det..

Det har egentlig ikke noget med denne tråd at gøre, MEN... Hvis du kan
li' WinAmp, så skulle du tage at prøve FooBar
(http://www.foobar2000.org). Med den rigtige EQ indstilling er lyden
så meget bedre, at en optimeret WinAmp lyder som en pose mudder til
sammenligning.

<snip>
--
Snuden

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 10-03-05 21:18

> [...]
> men den drillepind har jeg måttet æde for længe siden.
>
> sur>misundelig>snart MAC bruger>glad og tilfreds

Jeg må sige, der ramte du hovede på sømmet,jeg kunne ikke have sagt det
bedre selv og mere krystalt klart.TAK FOR DER ENDELIG ER EN "BRUGER" ,DER
TØR SIGE ,HVAD MANGE AF OS IKKE "nørder"mener og ikke mindre TÆKER !!!!
Det er selvfølgelig ikke Jer kære news læsere jeg mener ,men ----MS-----
"Bill Bagdør",for jeg tror ikke han benyttede fordøren.Det var jo på den
måde han og Microsoft startede,de fandt på alle Deres (som andre allere
havde opdaget !!) fine programmer,her tænker jeg på Dos- ikoner-etc.Jeg
kunne blive ved.Men slutter for ikke at gøre den "gode" Bill,sur??
MVH.JAMA

Fra : Jakob

Dato : 10-03-05 22:01

In article <4230ab6d$0$48703$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
nonspam@mail.com says...

> Jeg må sige, der ramte du hovede på sømmet,jeg kunne ikke have sagt det
> bedre selv og mere krystalt klart.TAK FOR DER ENDELIG ER EN "BRUGER" ,DER

Jamen så vær dog konsekvent og skift til mac eller linux, det ville sgu
være fedt hvis der var mere balance på computermarkedet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 11-03-05 09:32

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jamen så vær dog konsekvent og skift til mac eller linux, det ville sgu
være fedt hvis der var mere balance på computermarkedet.

Ja Jakop , det er jeg selv kommet på, bla.har jeg brændt Knoppix linux , for
på den måde at se om jeg ku lære det?? Men som du sikkert selv ved,er linux
lidt for sig selv,og ikke det letteste,at komme efter,men jeg vil dog
prøve.
Jeg ved godt,at det er populært i disse tider,at komme efter Windows og i
særlig grad Bill Bagdør,som jeg kalder ham.Men en af grundene til vi har
Windows i dag,er det var det lettes program (at lære)da jeg startede
i 1994 nemlig "Win 3,00" Og så har jeg og sikkert mange andre bare holdt
ved
Windows,fordig nu var vi jo startet med det.Linux var der også,men slet ikke
som det
Linux vi kender idag Knoppix og lign.varianter.
Til slut " MAN SKIFTER JO IKKE HEST MIDT I VADESTEDET!" (vanens magt)

Fra : jda^fx

Dato : 10-03-05 23:41

On Thu, 10 Mar 2005 21:17:47 +0100, nonspam@mail.com wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> <Sonora> skrev i en meddelelse

> just er

Hvis man kun tilføjer de programmer som leverandørerne har garateret
at de kan køre under SP2...

Jeg længes også tilbage til Win 3.11 -- øhh eller .....

Elektronisk Data Behandling. Der er mange andre end MS der stiller
tilbud til rådighed, der er nok at vælge imellem.

Der er desværre kun en ting at sige: RTFM alt hvad man har lyst til at
få fingre i er tilgængeligt ved hjælp af konsollerne

RTFM

Start -> kør -> gpedit.msc RTFM

'save as'/'gem som' og du glemte at kigge på stifinder hvor det var?
Eller var det bedre før den nuværende SP at kunne brokke sig over hvor
fuld af huller windows er fordi den ikke sorterer? BTW, man kan jo
bare slå det fra

Spørg dem der har serveren. Det er dem der sætter op hvorvidt den skal
være til rådighed for DL eller ej. WMP gør bare som den for besked på
i den sammenhæng.

se længere nede

Du er vant til win98. Os der er vant til w2k har ikke de store prob
med XP. win98 og XP er stort set ikke i familie, aller højest
grandfætre. w2k hedder NT 5, XP hedder NT 5.1 Win98 er det gamle DOS
baserede som nu endeligt er på vej til at være død og begravet

Der findes masser af tredieparts software til at mappe keybordet med.
På samme måde som man skulle bruge tredieparts software til stort set
hvad som helst i Win98

Start -> kør -> gpedit.msc RTFM

Panther

godt for dig

--
jda^fx

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-03-05 01:03

> Der er desværre kun en ting at sige: RTFM alt hvad man har lyst til at
> få fingre i er tilgængeligt ved hjælp af konsollerne

> RTFM

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv

Endelig en der kan finde ud af at bruge udtrykket rigtigt.

Mvh
Simon

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-03-05 00:34

<Sonora> skrev i en meddelelse news:n4t031155nkmllq7l0m5ft16e8fucb0psi@4ax.com...

[klip lidt reklame for mac]

> Men det ville nu være bedre, at kunne bruge de programmer, som har
> fungeret upåklageligt i årevis, uden at skulle investere i ellers
> unødvendige opgraderinger.

Til et givent OS hører der et givent udbud at software - sådan har det altid været
om man kan lide det eller ej.
Forventer man at ens favoritprogram til Win 3.11 på 15 disketter kører som en drøm
på Win XP, bare fordi der står Microsoft på begge dele, er man optimist/naiv
- svarer lidt til at forsøge at sætte en lydpotte til en folkevogn på sidst nye VW-model.

Kør de programmer de hører til de respektive versioner af Windows - du kan jo have
både Win 98 og XP på samme maskine.
Og ellers - held og lykke med Mac hvis omtale jeg fornemmer var dit egentlige ærinde med
denne tråd.

Kim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 02:04

Hej Kim Schroeder, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Forventer man at ens favoritprogram til Win 3.11 på 15 disketter
> kører som en drøm på Win XP, bare fordi der står Microsoft på
> begge dele, er man optimist/naiv

Både og. Styresystem er for mig noget, der bare er en nødvendighed og
derfor skal være der. Det er mine programmer, jeg har en pc til.

Iøvrigt er jeg blevet positivt overrasket over Windows XP SP2 (som jeg
startede med, inden da var det Windows 98 2.ed.).

WordPerfect 6.1 (skrevet til Win 3.1) kører perfekt. Mere overraskende:
Corel PhotoPaint 5 (også skrevet til Win 3.1) kører ligeledes perfekt.
(Ja, og så en masse småtterier, men det er mindre overraskende, da de
ikke kræver den store bagudkompatibilitet at styre).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jack

Dato : 11-03-05 00:36

Og jeg kender en der engang havde en bil der blev startet med håndsving...
hvorfor kan min så ikke det.... GAAAAAAAAAAAAAP Hvad laver du i en MS News
gruppe ????

Xp pro sp 2 ingen problemer her overhovedet... nogensinde

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-03-05 00:43

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4230d9bd$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> gruppe ????
>
> Xp pro sp 2 ingen problemer her overhovedet... nogensinde

Hehe - hvem af os ?
Kører XP pro med samme erfaringer. OE's måde at tråde svar på kan undertiden være
underholdende.

Kim

Fra : Jack

Dato : 11-03-05 12:55

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i

> Hehe - hvem af os ?
> Kører XP pro med samme erfaringer. OE's måde at tråde svar på kan
> undertiden være
> underholdende.

det er sikkert xp´s skyld *GG*

Fra : preben nielsen

Dato : 11-03-05 07:22

<nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> <Sonora> skrev i en meddelelse

> Jeg giver dig ret med XP , der alt for mange problemmer med
> det,er der fejl
> kan man tit ikke rep.men må format,der var 98 noget lettere.

Jamen hillemænd dog. Jeg har aldrig haft problemer med en eneste
XP installation på hverken mine egne maskiner eller hos de venner
og bekendte, som jeg har sat maskiner op hos. Uha jeg må bare have
været heldig.

Jeg tror at folk som råber op om fejl lige skulle tage og kigge en
gang i spejlet for at se løsningen. Min teori er, at de fleste XP
fejl opleves af den type personer, som gerne selv vil ændre alt
muligt, samle egen PC, overclocke, etc. Så er det jo nemt at skyde
skylden på XP når det ikke virker....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 11-03-05 10:22

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> /\ preben nielsen
> \/\ prel@post.tele.dk
>

> Ja selvfølgelig vil vi "pille" ved XP,hvorfor fordig den af og til køre
ad helvede til.Derfor og også fordig "Bill.Bagdør" og hans folk,ikke skal
bestemme ,"HVAD JEG og andre SKAL
OG MÅ GØRE" på VORES helt egen PC .De bestemmer snart "ALT" Jeg ser i
ånden,at om føje år gør vi kun det "Bill og hans Microsoft" vil vi skal
gøre.Jeg ser ,at vi nærmer os "Big Brother" IT samfundet, hvor "Bill" både
er Politi og Dommer i en og samme Person? Er det det Du mener med ,at vi
ikke skal pille med Guds egen Skabelses Værk!! (Microsoft IT. Verden)

Dette er selvfølgelig et lille Fata Mogama,om morgendagens PC samfund. Som
jeg håber ikke blir til Virkelighed?
MVH. JAMA

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-03-05 16:31

Rudi Stegen skrev:

> Corel PhotoPaint 5 (også skrevet til Win 3.1) kører ligeledes
> perfekt.

Hmm, så var det altså åbenbart mit dual-processor-system, som
den ikke var glad for. Noget kunne jo da tyde på det, siden
den kører perfekt hos dig, men ikke hos mig på det samme styre-
system.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 17:44

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hmm, så var det altså åbenbart mit dual-processor-system, som
> den ikke var glad for.

For hede hule da også...!

Det var en smutter af de mere pinlige, at jeg ikke forlængst skrev til
dig. Da jeg opdagede, at den ville og ikke udviste blot antydningen af
mærkværdigheder (jo, den opgiver et helt forkert RAM-tal på stystemet,
men det jo både forståeligt og bedøvende ligegyldigt), var min første
tanke naturligvis at smide en mail afsted til dig 'en af de nærmeste
dage'.

Det er ingen undskyldning men i det mindste en forklaring:

1. Jeg fik dyret 03.12.2004 og har som bekendt aldrig rodet med noget
NT før, hvorfor der (som også bekendt) gik nogle dage med fortvivlet
informationssøgning og forvirring.

2. Sideløbende er man i den grad blevet afhængig af ens pc, at man
_meget gerne_ indenfor et døgns tid og max 2-3 dage skal have det mest
nødvendige på plads.

Den første uges tid opdager man, at tidsdimensionen helt korrekt er
relativ, da den er gået på en halv time ;)

9. december legede jeg ufrivilligt flyvende hollænder nede på Vesterbro
Torv. I starten troede jeg blot, at jeg havde skrabt håndrødderne,
knoerne på højre, flænset højre bukseben etc. Men hen på aftenen og
især natten opdagede jeg, at højre knæ var forstuvet.

De følgende 3-4 dage kunne jeg ikke sidde ved pc'en. (Jeg prøvede noget
grums med at lægge tastaturet i skødet o.l. Men tro mig: Den slags
fungerer kun effektivt på billige film).

Og så... var bl.a. alt om den mail, jeg ville skrive til dig - plus en
masse andet jeg lige skulle indenfor de nærmeste par dage - pist væk.

Men ja, jeg kan heller ikke umiddelbart se anden grund end dit
dualprocessor-system.
Teoretisk kunne de også være noget driverforskelle e.l. Men jeg tror
ikke rigtig på det.

> Noget kunne jo da tyde på det, siden den kører perfekt hos dig,
> men ikke hos mig på det samme styre- system.

Det *er* faktisk ikke helt samme styresystem. Jeg lod mig overtale af
Robert (min pusher) til at tage XP Home SP2 med i stedet for Pro.
Han mente, det var skørt at give det mere for gpedit.msc, da jeg
alligevel med tiden ville finde ud af alternative måder at ændre de
ting, jeg ville ændre. (Det er jo få, da jeg er alene på maskinen).
Og hastede gjorde det jo ikke.

Men det lyder heller ikke som nogen spiselig grund til forskellen, så
jeg stemmer også for dualprocessor-systemet som eneste plausible.
(Men ret overraskende trods alt!)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-03-05 11:13

Rudi Stegen skrev:

> Det var en smutter af de mere pinlige, at jeg ikke forlængst
> skrev til dig.

Det gør ikke noget, Rudi.
Jeg var blot ret sikker på, at PhotoPaint 5 heller ikke ville
køre hos dig, men det vil den så altså godt. Det er jo faktisk
ikke så ringe endda, når du nu godt kan lide den udgave. :)

> Teoretisk kunne de også være noget driverforskelle e.l.

Det kunne måske godt være tilfældet ja.

> Men jeg tror ikke rigtig på det.

Man finder nok aldrig ud af den virkelig årsag. Det kunne måske
også være mængden af RAM, men programmet er vel fra en tid, hvor
vi begge har langt mere RAM end hvad der var muligt dengang på
en "normal" PC.

> Det *er* faktisk ikke helt samme styresystem. Jeg lod mig
> overtale af Robert (min pusher) til at tage XP Home SP2 med i
> stedet for Pro.

Nå ok, men som du selv nævner, så tror jeg nu heller ikke at det
er årsagen, for så forskellige er de to systemer vel heller ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-03-05 18:13

Hej Thomas G. Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg var blot ret sikker på, at PhotoPaint 5 heller ikke ville
> køre hos dig, men det vil den så altså godt.

Ja, jeg forventede bestemt heller ikke, at den ville, da jeg smed den
ind. Det var mest desperation

Som bekendt havde jeg forberedt mig og anskaffet en nyere brugt udgave
men fandt hurtigt ud af, at Corel i hvert fald med deres PhotoPaint
lider under det ulyksalige "Hver-ny-udgave-skal-have-en-radikal-
anderledes-brugerflade"-syndrom, hvorfor jeg hverken kunne hitte rede i
det ene eller det andet.
Selv noget så simpelt som at vælge en farve til fx stregværktøjet
opførte sig besynderligt (da jeg endelig fandt det værktøj og hvor
farverne kunne stilles).
Farven ren sort blev afsat som noget a la 0,0,7 (RGB) eller så (i
stedet for 0,0,0), uanset den i valgboksen fint stod som 0,0,0.

Ingen tvivl om at det er en god ide med tiden at gå over til det nyere,
men lige her og nu havde jeg 117 andre nødvendige ting at lave end at
rode rundt løs i timesvis med et grafikprogram. Det er den slags, man
har liggende og så med tiden, når der bliver luft, sidder og leger lidt
med i ny og næ, når man har lyst, men ikke partout skal bruge før
engang.

Altså prøvede jeg at smide 5'eren ind, da den jo bare kunne fjernes
igen, når jeg opdagede, den ikke teede sig korrekt. Og så forbløffede
det mig ved faktisk at fungere helt som under Win9x (hvor det fungerer
bedre end under Win 3.1x, som det faktisk er skrevet til).

> Det er jo faktisk ikke så ringe endda, når du nu godt kan lide den
> udgave. :)

Nej, det er nærmest ideelt

Man har et velkendt og dækkende program liggende til brug. Og så har
man tilmed et bedre, som man kan øve sig på, når man har tid og lyst,
og det kan være bedøvende ligegyldigt, hvornår man ender op med at
kunne anvende det i praksis.

Så ja, ideel situation er den rette betegnelse

> Man finder nok aldrig ud af den virkelig årsag.

Nej, det er helt sikkert RD-modulet (den lille Random Device, der er
indbygget i samtlige bundkort placeret lige ved siden af bitnissen).

> Det kunne måske også være mængden af RAM, men programmet er vel
> fra en tid, hvor vi begge har langt mere RAM end hvad der var
> muligt dengang på en "normal" PC.

Programmet er fra 1994/95. Min forrige maskine var fra 1997, og
bundkortet tillod max 64 MB SDRAM, hvilket jeg havde. (Man kunne også i
stedet vælge max 128 "konventionelle" eller ligefrem EDO-RAM, men det
er et dårligt alternativ for de fleste brugere).

Selv de 64 MB RAM forvirrede PhotoPaint 5 mht. RAM-opgivelser.

Så om det er et system med 512 MB eller 1024 MB (medmindre du har
klappet flere i siden jeg sidst hørte om det) er helt sikkert
ligegyldigt set fra programmets side.

Så ja, mit andetbud er også dual-processor-systemet.

Mit førstbud er naturligvis enten RD-enheden eller bitnissen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-03-05 22:58

Rudi Stegen skrev:

> Farven ren sort blev afsat som noget a la 0,0,7 (RGB) eller så
> (i stedet for 0,0,0), uanset den i valgboksen fint stod som
> 0,0,0.

Det lyder som noget farvestyringshalløj, som slår fejl.

> Nej, det er helt sikkert RD-modulet (den lille Random Device,
> der er indbygget i samtlige bundkort placeret lige ved siden
> af bitnissen).

Du siger noget. RD-modulet skulle nok have en ny firmware, men
hvem ved hvad der så sker med bitnissen. Nej, man må hellere
lade være med at pille.

> Selv de 64 MB RAM forvirrede PhotoPaint 5 mht. RAM-opgivelser.

Okay. Så er det nok heller ikke det.
Nå, men det vigtigste er jo da trods alt at Photopaint 5 virker
hos dig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-03-05 22:03

> Det lyder som noget farvestyringshalløj, som slår fejl.

Ja. Alternativt kan det være et eller andet, der skal sættes op et sted
(hvor stedet så end er :). Dvs. noget "preferences" eller noget
relateret til det.

Men du har klart ret i, at det lyder som en fejl. Jeg tror bare ikke,
at der er så graverende fejl i programmer af den kaliber. Fejl er der
naturligvis masser af i større, komplicerede programmer, men de er som
bekendt næsten alle af periferislagsen. Dvs. de værste af slagsen små
mærkværdigheder, der intet betyder i praksis, men blot er lidt pudsige.
De fleste af slagsen, som man aldrig opdager.

Men engang, når tiden, luften og lysten melder sig, så jeg begynder at
kigge lidt mere på programmet i ny og næ, opdager jeg formentlig,
hvorfor det opførte sig sådan, og hvad der lige skulle skrues på.
Forhåbentlig da

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 12:56

<Sonora> skrev

> Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
> har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!

Så brug windows 2000 Pro.

Det virker og er ikke popsmart..

Claus

Fra : Nicolai

Dato : 10-03-05 12:56

> Så brug windows 2000 Pro.
>
> Det virker og er ikke popsmart..

Om jeg begriber sådanne udtalelser. . . .

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 13:03

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev

> Om jeg begriber sådanne udtalelser. . . .

Der er altid nogen, som har langt større erfaring end andre, så det er ikke
så underligt, at du ikke forstår den slags.

Claus

Fra : Jakob

Dato : 10-03-05 13:22

In article <42303714$0$29088$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
nospamnews@tersgov.dk says...

> Der er altid nogen, som har langt større erfaring end andre, så det er ikke
> så underligt, at du ikke forstår den slags.

Det var da et rimeligt inholdsløst argument. Hvem er nogen og andre i
den her sammenhæng.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 10-03-05 15:46

> [...]

> så underligt, at du ikke forstår den slags.

Det var da et rimeligt inholdsløst argument. Hvem er nogen og andre i

Nu tror jeg ikke Claus brugte dette agument,for at nedgøre os "andre" dem
der ikke er "Nørder" bare, at vi ikke " ALLE" er experter,ja det er hvad
jeg tror du mente Claus.For selve dit svar ,ser jeg som en venlighed til
os, alm. brugere, der af og til har v røvl med progr.til computere ? Ja jeg
vrøvler måske lidt nu,men jeg så det som en håndsrækning ?Til os ,som
andre(nørder) tit trækker lidt på skuldrene af, fordi vi ikke forstår alt
med det samme.Hov dette indlæg er vist blevet for langt,for jeg aner jo
ikke , "hvad Claus egentlig mente."

Jeg undskylder, MVH. JAMA

Fra : Jack

Dato : 11-03-05 00:42

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse Det var da et rimeligt
inholdsløst argument. Hvem er nogen og andre i
den her sammenhæng.

Og hvad er de erfaringer i dette sammenhæng ??

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-05 13:14

"Jack" <gopot@***hotmail.com> skrev

> Og hvad er de erfaringer i dette sammenhæng ??

At der desværre altid er colapattende teenagere, som tror at de er de rene
verdensmestre, og at deres mening er den eneste saliggørende, selv om den
ikke er baseret på reelle erfaringer.

Claus

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 11-03-05 13:44

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> rene verdensmestre, og at deres mening er den eneste saliggørende,
> selv om den ikke er baseret på reelle erfaringer.

Teenagere kan påvirkes i en positiv retning. Jeg har det værre med 35 årige
kontorfolk, der i hvert fald godt hvad hvad de må installere på deres
computer - det skal jeg i hvert fald ikke blande mig i. For derefter at
belære mig om, at alt det sikkerhedsopdatering sikkert ødelægger mere end
det gavner...

Suk...

Det er sjovt at være kørende konsulent ind imellem.

--
Morten

Fra : Jakob

Dato : 11-03-05 16:00

In article <42318b32$0$80880$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nospamnews@tersgov.dk says...

> At der desværre altid er colapattende teenagere, som tror at de er de rene
> verdensmestre, og at deres mening er den eneste saliggørende, selv om den
> ikke er baseret på reelle erfaringer.

Det var da endnu et fuldstændig inholdsløst statement. Jeg synes sgu der
er flere selvlærte gamle it-fjolser som kun vil høre deres egen stemme
derude.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : preben nielsen

Dato : 11-03-05 07:24

> [...]

> Der er altid nogen, som har langt større erfaring end andre, så
> det er ikke
> så underligt, at du ikke forstår den slags.

Det eneste du her antyder, er at du ikke har erfaring med XP, men
føler dig tryg med W2000, og ikke tør forlade den

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 10-03-05 15:21

> <Sonora> skrev

> Så brug windows 2000 Pro.
>
> Det virker og er ikke popsmart..
>
> Claus

Ja!! Claus du har nok ret "Win 2000,"er et rimeligt OS og på flere punkter
måske bedre end XP pro / Home.Jeg er ikke expert,men har dog kørt længe med
2000,og endnu længere med Win 98SE ,mit nuværende OS fulgte med min Bærbar
pc,Jeg vil ikke sige det er noget lort,men bare lidt besværligere,at
håndtere i forhold til 98se / 2000,men enhver må jo tage sin egen stilling
til sit OS.Og mit indlæg er blot en kommentar til " Sonora " news.mail ! "

Fra : Marcus

Dato : 10-03-05 23:22

> Så brug windows 2000 Pro.
- - -

Eller NT 4, helt klart det stabilaste M$ någonsin gjort!

/M

--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Nicolai

Dato : 10-03-05 23:27

> - - -
>
> Eller NT 4, helt klart det stabilaste M$ någonsin gjort!

Ja........

(Kæft hvor folk ikke aner hvad de snakker om!)

Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-03-05 01:06

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Ja........

Niks do Win NT 3 (et styresystem uden gejl og ekstra ting, lavet til kun at
køre på netværk og endda i sin tid klar til en T-Lan forbindelse)

Men istedet for at brokke jer over det styresystem som i faktisk bruger så
gå dog tilbage/over/hen/på/til det i gaerne vil bruge, længere er den ikke.
Windows XP er som tidligere nævt godt for nogens vedkommende og ringe for
andres.

Helt ærligt lad mig få et tal hvor mange herinde har betalt for jeres
version af windows.

Jeg tæller gerne mig selv først.

så det er 1.

Er man en af dem der ikke har betalt hvad kan man så brokke sig over?

Mvh
Simon

Fra : Jack

Dato : 11-03-05 00:46

Jeg er kommet til, at sætte min xp op så den ligner en win 98... hvad gør
jeg ved det ????

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 01:55

Hej Jack, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg er kommet til, at sætte min xp op så den ligner en win 98...
> hvad gør jeg ved det ?

Højreklik på desktoppen, Egenskaber, Udseende og vælg noget XP-layout i
stedet for Windows klassisk. (At jeg så ikke forstår, du ønsker det
spragl, er så en anden sag ;)

Med knappen lige under den dér "Udseende" kan du så rode i alskens
glade farvelader.

Dog er det yderst sandsynligt, at du ikke engang behøver at rode rundt
i fanerne under Egenskaber. Den første, Generelt, indeholder "Temaer",
hvor du formentlig ved fejl har skiftet. Vælg dit sædvanlige og resten
følger automagisk med.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jack

Dato : 11-03-05 12:41

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jack, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:
> hvor du formentlig ved fejl har skiftet. Vælg dit sædvanlige og resten
> følger automagisk med.

Takker men det var nu en ironisk kommentar til Sonora, som savner sin 98
. Nej tak jeg gider ikke al den farvelade, så jeg har faktisk sat den op
til, at ligne 98. *GG*

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-03-05 15:33

Hej Jack, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Takker men det var nu en ironisk kommentar til Sonora, som savner
> sin 98

Argh! Smutteren kom sig af, at jeg hurtigt sprang de indlæg med en
masse versaler og vrimlende udråbstegn over, hvorfor jeg ikke læste
indlægget, du responderede på.

Min fejl, ja

> Nej tak jeg gider ikke al den farvelade, så jeg har faktisk
> sat den op til, at ligne 98. *GG*

Den ligner sikkert min. Selv til menubjælkefarven har jeg valgt én
farve. Det er afslappende.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jack

Dato : 12-03-05 16:21

Fra : Gnistn

Dato : 11-03-05 10:30

Jack wrote:
> Jeg er kommet til, at sætte min xp op så den ligner en win 98... hvad
> gør jeg ved det ????

Nyder det ,jeg bruger selv Windows Classic Style og alt det "smarte"
animerings haløjsa o.s.v. er slået fra, det passer bedst til mit temperment,
men sådan er vi jo så forskellige.

Keep it simple stupid!

--
The "genius" who designed the fragile SATA connectors,
deserves a good spanking!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-03-05 17:25

Gnistn wrote:
> Nyder det ,jeg bruger selv Windows Classic Style og alt det
> "smarte" animerings haløjsa o.s.v. er slået fra, det passer bedst til
> mit temperment

Det er jeg meget enig i - og kører på samme måde - ellers havde jeg nok
heller ikke holdt XP ud, men var skiftet til Win2000

Når først alt de farveladegejl er pillet af XP, så kører XP faktisk meget
fint.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-03-05 09:54

Sonora wrote:
> Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
> har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!
>
> http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=13341
>
> Tilbage på 98 hvor alting virker indtil tigeren kommer !

Tør man spørge hvad problemet er?

Jeg er ansat i en organisation med mellem 800 og 900 maskiner på een
lokation. De mange driftsproblemer blev drastisk mindsket da vi skiftede
fra Win98 til Win2000 og senere til XP Pro. Vi bruger en mængde ikke
Microsoftprogrammer bortset fra Officepakken. Jeg husker bedst Win98 fra
f.eks. "Explorer har udført en ulovlig handling".

Vi er IT-afdelingen i et af vore amter.

Mvh
Peter

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 11-03-05 10:59

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Microsoftprogrammer bortset fra Officepakken. Jeg husker bedst Win98 fra
> f.eks. "Explorer har udført en ulovlig handling".

Hvor vil du hen med det spørgsmål. Vi taler om en enkelt person ,der bruger
sinpc privat ,og som sådan ikke kan sammenlignes med dig og dit arbejde.Her
er det en medarbejder gr.der ikke bruger computeren til privat ting,går ud
fra, at når folk er på arbejde så sidder de ikke og leger med
programmerne.Så derfor er der ingen sammenligning,Hvis jeg bruger et program
til min selvangivelse ,må jeg gå ud fra ,at det samme program bruges af et
Firma med flere hundrede medarbejder. Så hvor vil du hen med den
sammenligning "XP cotra Win98SE". Jeg har også flere husdyr men bruger
sikkert ikke de samme tekniker som Zoo.Så hvor er vi.Lad os holde os til

Fra : Nicolai

Dato : 11-03-05 11:05

> Hvor vil du hen med det spørgsmål. Vi taler om en enkelt person ,der bruger
> sinpc privat ,og som sådan ikke kan sammenlignes med dig og dit arbejde.Her

Sagtens.

> [...]
> fra, at når folk er på arbejde så sidder de ikke og leger med
> programmerne.Så derfor er der ingen sammenligning,Hvis jeg bruger et

Dermed påstår du programmerne ikke virker?

> [...]
> "Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
> har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!"

Kæft en gang lort at lukke ud. Mod tumper kæmper selv guderne forgæves.

At du har 2500+ typer spyware i din maskine og derfor ikke længere føler dig
i kontrol er sateme din egen skyld.

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 11-03-05 15:36

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Sagtens.

> Dermed påstår du programmerne ikke virker?

set,at dette er titlen på ham der startede tråden" så for fremtiden læs
overskriften på tråden!!!!!! mvh.jama
-------------------------------------------------------------------->
> [...]
dig
> i kontrol er sateme din egen skyld. "(hvad mener du med det og hvad har
-----------
Jeg påstår ikke noget. Men en privat person udsætter sin pc for flere ting
af forskellig art. Han spiller måske,install.programmer og bagefter
unistall.han igen, hvis spillet eller programme ikke passer ham. Han holder
måske også øje med sinne børn altså en anden situation end en der er på
arbejde. Netop derved, er hans situation væsentlig forskellig,fra en
medarbejder,som jeg går ud fra ikke sidder og laver disse ting når han er på
arbejde. Hans arbejde består jo i regelmæsige ting dag efter dag,og ikke
install/unistall. Han er også mere pertentlig når han udføre disse arbejder
på sin pc. Ellers kommer det hurtig til.at ligne det, der er sket for
"Københavns kommune" ,der ikke har orden i Deres medarbejders lønsedler.Pga
Deres pc firmas uorden det er måske der "du arbejder!!"
Og husk lige en ting jeg kalder ikke dig "tumpe" kan du ikke tåle kritik,så
hold ig fra news gr. Og medhensyn til at have kotrol med min pc,så mener jeg
ikke ,at vi to har drøftet dette, så hold dig til det vi diskutere ellers
lad være,at komenterer andres udtagelser.

MVH.jama

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 11-03-05 16:20

nonspam@mail.com wrote:

> [...]
> min pc,så mener jeg ikke ,at vi to har drøftet dette, så hold dig til
> det vi diskutere ellers lad være,at komenterer andres udtagelser.

Der er ting, som de fleste private personer kan lære:

Man hælder olie i sin bil, og brændstof af den rigtige type.
Man tænder ikke for sit fjernsyn, hvis der er kondensvand i, og man hælder
ikke kaffe i fjernsynet.
Man sørger for at slibe sine knive, hvis de bliver døve.
Man sørger for at give køkkenbordet olie, hvis det er nødvendigt.

Hvorfor er det, almindelig vedlighold og sund fornuft ikke gælder
almindelige private brugeres computere? Overvejelse og sund fornuft er altid
en god ting...

--
Morten

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 11-03-05 17:37

news:4231b6ae$0$181$eder jeg ikke ,at vi to har drøftet dette, så hold dig

lære:fadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]

> Hvorfor er det, almindelig vedlighold og sund fornuft ikke gælder
> almindelige private brugeres computere? Overvejelse og sund fornuft er

Morten det er det også, og det er hvad jeg gør.Men hele tråden her ,er jo
nærmest blevet et udspil om, hvad der er eller var best "98 eller 200eller
var det xp." Jeg har kun ment ,at mine indlæg skulle ses,som et alm.indlæg i
debatten.Ikke mere,men kommer man til ,at gå lidt for tæt på nogen,ja så er
fanden løs.Og det var ikke, hvad jeg havde i tankerne.
mvh jama

Fra : Peter Jensen

Dato : 11-03-05 13:14

nonspam@mail.com wrote:
> [...]
> "Nu gider jeg ikke mere bøvl med dig,
> har spildt ALT FOR MANGE TIMER på det møg!"

Jeg stillede bare et spørgsmål i al fredsommelighed og fremlagde mine
erfaringer og regnede med at få et svar i samme tone. Da dette ikke var
tilfældet ønsker jeg ikke at fortsætte i debatten.

Mvh
Peter

Fra : nonspam@mail.com

Dato : 11-03-05 15:53

> [...]
> erfaringer og regnede med at få et svar i samme tone. Da dette ikke var
> tilfældet ønsker jeg ikke at fortsætte i debatten.

"Peter det må du undskylde" Men jeg syntes da, at jeg har holdt en rimlig
tone ellers undskylder jeg meget. Jeg går selv ind for,at vi svare hinanden
ordentlig,så dette er og var ikke min mening, jeg blev måske lidt for ivrig.
Så hvis du følte det, så endnu engang undskyld.
MVH. jama

Fra : Snuden

Dato : 15-03-05 14:17

On Fri, 11 Mar 2005 09:53:41 +0100, Peter Jensen <fup@snyd.dk> wrote:

> [...]
>Microsoftprogrammer bortset fra Officepakken. Jeg husker bedst Win98 fra
> f.eks. "Explorer har udført en ulovlig handling".

Jeg kan egentlig heller ikke se problemet.

Jeg sidder i en organisation med 6000+ PC'ere fordelt over et 3-cifret
antal lokationer på landsplan. Efter skift fra et mix af Windows 95,
98 og NT4 til XP Pro har vi kunnet skære antallet af 1st level support
medarbejdere ned til ca. en trediedel af det antal vi havde før
skiftet. Vi bruger MS Office XP, samt et hav af non-MS programmer.

*Langt* de fleste opkald til 1st level support i dag er af typen
"Netværksprinter XXX er gået død", "Kan man ..... i Office XP", "Kan
man ..... i Windows XP" og "Jeg har glemt mit password og nu er min
konto låst".

Lær dit værktøj at kende, hr. Sonora, så skal du nok få glæde af det.
Og når du er i tvivl, så husk at Internet og Usenet er kilden til en
guldgrube af informationer og løsningsmodeller.
--
Snuden