MS Windows
briani 27239
Test af USB 2.0
Fra : Mickel Hedemand

Dato : 08-03-05 22:48

Hej derude

Jeg har en computer, som blev købt lige før, USB 2.0 blev standard. Da jeg
installerede WinXP på den, beklagede den sig hver gang, jeg satte en USB 2.0
-enhed i: Noget i stil med, at en hurtig enhed er koblet i en langsom port,
og at enheden derfor vil fungere på langsom hastighed. Jeg vidste jo godt,
at det var en langsom port, så jeg slog fejlbeskederne til.

Min kæreste, hvis computer HAR USB 2.0, begyndte pludselig at få nogle
tilsvarende fejlmeddelelser. Jeg synes også at have hørt om andre, hvis
USB-enheder pludseligt opfører sig som om, de er USB 1.1 e.l.. Jeg har ikke
haft lejlighed til at se nærmere på hendes computer.

Jeg har nu skiftet bundkort, så jeg burde have USB 2.0, men jeg er i tvivl
om, om portene nu også fungerer som USB 2.0 eller om WinXP husker på den
gamle indstilling. Hvad kan jeg gøre for at kontrollere, at WinXP bruger
portene som USB 2.0?

Mvh. Mickel

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-03-05 17:48

"Mickel Hedemand" <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om, om portene nu også fungerer som USB 2.0 eller om WinXP husker på den
> gamle indstilling. Hvad kan jeg gøre for at kontrollere, at WinXP bruger

Hej Mikkel
Min PC kan også finde på at sige noget lignende, men når jeg så bruger
porten (USB Hub) kører den med den forventede høje hastighed, så hvad der
får den til at tro at det er en sløv forbindelse periodevis ved jeg ikke.
Prøv at teste overførselshastigheden måske er den god nok.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-03-05 20:42

> Hej Mikkel

Hej Poul

> Min PC kan også finde på at sige noget lignende, men når jeg så bruger
> porten (USB Hub) kører den med den forventede høje hastighed, så hvad der
> får den til at tro at det er en sløv forbindelse periodevis ved jeg ikke.

Min kæreste har problemer med at få sin mus til at virke, så for hendes er
det nok mere end en "fejldiagnostisering".

> Prøv at teste overførselshastigheden måske er den god nok.

Ja, men hvordan er det lige, jeg gør det?

- Mickel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-03-05 17:48

> [...]

> om, om portene nu også fungerer som USB 2.0 eller om WinXP husker på den
> gamle indstilling. Hvad kan jeg gøre for at kontrollere, at WinXP bruger

Ved XP skal du bruge SP2.....

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;312370&sd=tech

Claus

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 09-03-05 21:00

Hej Claus

> Ved XP skal du bruge SP2.....

Jeg er opdateret.

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;312370&sd=tech

Tusinde tak for det link. Det har jeg sandeligt søgt efter længe. Det ser ud
til at være oprettet/opdateret for ikke så længe siden, men problemet har
tydeligvist været der længe, og jeg tror også, at min kærestes computer har
været opdateret.

Ja, det var faktisk en besynderlig ting... Hun har ikke internetforbindelse
hjemme, men har opdateret jævnligt, når hun har været på besøg hos mig. For
ca. en måned siden, sagde WinUpdate, at hun skulle installere SP2. Jeg
kiggede efter, og den var ganske rigtig ikke installeret. Så ny er WinXP SP2
da heller ikke, og jeg kan ikke forestille mig at have kørt WinUpdate på
hendes maskine uden også at hente SP2. Mon XP kan "glemme" en opdatering?

Nå, men det var bare et sidespring. Jeg vil da lige prøve at se, om hendes
mus virker nu.

- Mickel

Fra : Hansen

Dato : 09-03-05 23:29

> "Mickel Hedemand" <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> skrev

> Ved XP skal du bruge SP2.....

Passer ikke.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-03-05 13:00

"Hansen" <Hansen@lynge.gø> skrev

> Passer ikke.

Det er muligt, du mener det, men Microsoft mener altså noget andet.

XP uden SP2 har ikke highspeed USB understøttelse..

Citat:

These symptoms occur because Windows XP does not include support for EHCI
host controllers.

Citat slut.

Claus

Fra : emj

Dato : 10-03-05 15:19

On Thu, 10 Mar 2005 13:00:20 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>XP uden SP2 har ikke highspeed USB understøttelse..

Vel har den da så.
USB higspeed blev opfundet før SP2 blev lanceret.
Hilsen emj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-05 13:12

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev

> Vel har den da så.
> USB higspeed blev opfundet før SP2 blev lanceret.

Ja, men det virker bare ikke!

Hvorfor læser du ikke bare MS egen version af problemet i stedet for at
vrøvle?

Claus