MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skriverettigheder på harddisk
Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 08-03-05 21:37

Hej!

Efter formatering og geninstallation af mit system (Windows XP SP2), kan jeg
pludselig ikke længere skrive på min ene harddisk (den fungerer som lager).

Den står som "skrivebeskyttet", og når jeg forsøger at fjerne
skrivebeskyttelsen fra de enkelte mapper, på drevet, kommer følgende
fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl under forsøg på at anvende attributter
på filen: XXX-filnavn Adgang nægtet".

Nogen der ved hvad der skal gøres, for at jeg igen kan skrive til disken?

Jeg har forsøgt at "genoprette forbindelsen" under Administration ->
diskhåndtering, men det hjælper mig desværre ikke videre.

Thomas Sinkbæk

Fra : Gunnar

Dato : 09-03-05 13:26

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at "genoprette forbindelsen" under Administration ->
> diskhåndtering, men det hjælper mig desværre ikke videre.

Hej havde du også SP2 med før geninstaleringen? eller er det den med dens
mange sikkerheds indstillinger du skal se efter
Gunnar

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 09-03-05 18:05

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:422eeb3d$0$301
> Hej havde du også SP2 med før geninstaleringen? eller er det den med dens
> mange sikkerheds indstillinger du skal se efter
> Gunnar

Nej, det havde jeg ikke. Men SP2 er som skrevet, installeret nu - så hvad
gør jeg for at fjerne skrivebeskyttelsen på mapperne igen?

Thomas Sinkbæk

Fra : jda^fx

Dato : 09-03-05 19:00

On Tue, 8 Mar 2005 21:37:15 +0100, Thomas Sinkbæk wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> skrivebeskyttelsen fra de enkelte mapper, på drevet, kommer følgende
> fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl under forsøg på at anvende attributter

Hvis disken står som skrivebeskyttet skal du ikke begynde at ændre på
rettighederne på de enkelte mapper, start med at se hvordan selve
disken er sat. Funktioner -> mappeindstillinger -> vis -> fjern
krydset i 'Brug enkel fildeling (anbefales)' Højreklik så på drevet ->
egenskaber -> sikkerhed -> Her kan du så se hvordan rettighederne er
nu, og sætte dem som du vil have dem

--
jda^fx

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 12-03-05 13:08

"Thomas Sinkbæk" <thomas@FjernDettesinkbaek.com> skrev:

> [...]
>skrivebeskyttelsen fra de enkelte mapper, på drevet, kommer følgende
>fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl under forsøg på at anvende attributter

Er den krypteret?
Hvis ikke kan du overtage ejerskabet (log på som administrator).

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard