MS Windows
briani 27239
Hvorfor?
Fra : Happydane

Dato : 07-03-05 12:44

Hej NG.

Har lige lånt en computer af svigerfar (HP'er) og den skal have et nyt
styresystem, og jeg sidder med en org. XP home.
Når jeg smider CD'en i, får jeg ikke mulighed for at boote på den, før jeg
har været inde i bios og sætte CD-drevet til first boot device.
Når windows så har kopieret filer til HDD'en, skal den genstarte, men den
logger på CD'en og begynder forfra.
Fjerner jeg CD'en som first boot device, kommer computeren at der var fejl
under indlæsning af operativsystem.

Hva gør jeg ?

Martin

--
Fjern DETTE fra min mail

Fra : M@B

Dato : 07-03-05 12:47

"Happydane" <harregaardDETTE@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> logger på CD'en og begynder forfra.
> Fjerner jeg CD'en som first boot device, kommer computeren at der var fejl

prøv at sætte bios til "default" og så derefter sætte cd til first boot
device

Mvh michael Bach.

Fra : Mads

Dato : 07-03-05 12:51

On Mon, 7 Mar 2005 12:43:43 +0100, "Happydane"
<harregaardDETTE@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>logger på CD'en og begynder forfra.
>Fjerner jeg CD'en som first boot device, kommer computeren at der var fejl

I BIOS har du som regel mulighed for at sætte både første, anden og
måske endda tredie boot-device.
Har du tjekket at anden boot-device er sat til harddisken ?
Hvis HD'en ikke er nævnt i listen, så ved maskinen jo ikke
hvor den skal boote når du fjerne CD'en.

mvh Mads

Fra : M@B

Dato : 07-03-05 12:53

> [...]
> logger på CD'en og begynder forfra.
> Fjerner jeg CD'en som first boot device, kommer computeren at der var fejl

Lige en tanke...Nu trykker du ikke på en tast, når der står boot from cdrom?

Mvh Michael Bach

Fra : Ricko.

Dato : 07-03-05 13:23

> Lige en tanke...Nu trykker du ikke på en tast, når der står boot from
> cdrom?
>
> Mvh Michael Bach
Garanteret , har sku også været så dum at jeg gjorde det engang , (haha)

Fra : Happydane

Dato : 07-03-05 13:45

"M@B" <laimic@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lige en tanke...Nu trykker du ikke på en tast, når der står boot from
> cdrom?
>
> Mvh Michael Bach

Er bios default det samme som standard bios opsætning.
CD-rom står som første og HDD som anden boot device.

Trykker jeg ikke på en tast, når den skriver boot fra CD, så skriver den
fejl ved indlæsning af operativsystem.

Martin

Fra : Henning

Dato : 07-03-05 14:18

> [...]

>logger på CD'en og begynder forfra.
>Fjerner jeg CD'en som first boot device, kommer computeren at der var fejl

Få fat på en god, gammel dos-startdiskette, kør fdisk /mbr. Det løser
oftest problemer med boot.

Fra : Happydane

Dato : 07-03-05 14:37

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse
> Få fat på en god, gammel dos-startdiskette, kør fdisk /mbr. Det løser
> oftest problemer med boot.

Og hvor slår jeg labberne i sådan en?

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 14:51

www.bootdisk.com

--
Otto Pæd
Har du: *Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter *

Fra : Happydane

Dato : 08-03-05 18:06

"Otto Pæd" <not> skrev i en meddelelse news:422c5cda$1_3@x-privat.org...

> www.bootdisk.com
>

> --
> Otto Pæd
> Har du: *Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter *
> i din signatur, ryger du i mit *Spamfilter*

Når nu man skal hente fra www.bootdisk.com og den eneste maskine i huset der
er i stand til det, er en bærbar af nyere dato, og derfor ikke har
diskettedrev, er det så muligt at hente fra www.bootdisk.com og brænde den
dos-startdiskette på en cd-rom?

Martin