MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
To skærme
Fra : Bobber

Dato : 06-03-05 11:27

Hej jer...

Jeg har to skærme på min Win. XP Home
kan man lave sådan at et program altid åbner
på skærm 2, når jeg trykker på genvejen.

Jeg har et grafik kort i med en VGA og en DIG. udgang

Bobber

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-03-05 13:22

"Bobber" <nospambob@bobberman.dk> skrev

> Jeg har to skærme på min Win. XP Home
> kan man lave sådan at et program altid åbner
> på skærm 2, når jeg trykker på genvejen.

Det kommer nok an på, hvordan det er sat op med drivere osv..

På min anden maskine havde jeg et nvidia agp-kort og to Matrox pci-kort. Når
jeg åbnede et program og trak det til den anden skærm og lukkede det, så
startede det op på denne skærm næste gang. Jeg brugte W2k..

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 15:12

On Sun, 6 Mar 2005 13:22:11 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> På min anden maskine havde jeg et nvidia agp-kort og to Matrox pci-kort. Når
> jeg åbnede et program og trak det til den anden skærm og lukkede det, så
> startede det op på denne skærm næste gang. Jeg brugte W2k..

Rigtig nok, fx Forte Agent her åbner gerne på den skærm den er lukket
ned på, HomeSite4 gør ikke, andre programmer må ikke være åbnet max
når de bliver lukket, hvis man vil ha' dem til at åbne på skærm 2

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-03-05 15:28

<Sonora> skrev

> Rigtig nok, fx Forte Agent her åbner gerne på den skærm den er lukket
> ned på, HomeSite4 gør ikke, andre programmer må ikke være åbnet max
> når de bliver lukket, hvis man vil ha' dem til at åbne på skærm 2

Jeg tror, at det er endog meget forskelligt fra program til program, drivere
osv, så det er sikkert svært at generalisere. Så vidt jeg kan se, så er det
også meget forskel på matrox dualview og så nvidia's måde at håndtere det
på.

F.eks. havde jeg problemer med at få en version af Skype til at køre på een
af de andre skærme. Det blev dog løst i en senere version efter at jeg skrev
til dem. Det sjove var bare, at nogle af de foregående versioner havde ingen
problemer, så der skal åbenbart ikke meget til, før det går galt..

Claus

Fra : Calle.

Dato : 08-03-05 09:19

Sonora wrote:

> Rigtig nok, fx Forte Agent her åbner gerne på den skærm den er lukket
> ned på, HomeSite4 gør ikke, andre programmer må ikke være åbnet max
> når de bliver lukket, hvis man vil ha' dem til at åbne på skærm 2
Det kan man alt sætte op i nvidia, prøv at installere nvidias driver
--
Calle.

Fra : Bobber

Dato : 06-03-05 16:13

Næææ.

Det virker ikke her ved mig
Når jeg lukker et program ned på
skærm 2, og starter det igen så
åbner det på skærm 1.

Mit kort er også et Nvida med de
sidste nye driver...

Bobber

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-05 16:23

On Sun, 6 Mar 2005 16:12:35 +0100, "Bobber" <nospambob@bobberman.dk>
wrote:

> Næææ.

Det samme på Matrox, ikke alle programmer evner at huske.

Fra : Calle.

Dato : 08-03-05 09:21

Sonora wrote:

> Det samme på Matrox, ikke alle programmer evner at huske.
det er ikke programmet der skal huske, men nvidia. der er et sted man kan
sætte faste opsætninger op for specifikke programmer.
Kan desværre i huske hvor, da jeg ikke har 2 skærme på for tiden (brugt
skæmkortet et andet sted)
--
Calle.

Fra : jda^fx

Dato : 06-03-05 16:25

On Sun, 6 Mar 2005 11:27:16 +0100, "Bobber" <nospambob@bobberman.dk>
wrote:

> [...]
>kan man lave sådan at et program altid åbner
>på skærm 2, når jeg trykker på genvejen.
>
>Jeg har et grafik kort i med en VGA og en DIG. udgang

Hvis du har det som en genvej på skrivebordet, så læg genvejen på den
skærm hvor programmet skal køre. Prøv at højreklikke på genvejen og
vælge egenskaber og se hvilke muligheder du har i dropdownmenuen under
kør. Der er måske nogle muligheder

--
jda^fx