MS Windows
briani 27239
Luk CD skuffe
Fra : Denn!s H

Dato : 04-03-05 17:16

Hej

Jeg har behov for et program der kan lukke CD-skuffen.
Modsat af at højreklikke på et CD-drev og vælg "Skub ud"

Er der nogen som kender et?
Der ville være fremragende hvis det også kun kom som et ekstra punkt i
højreklik-menuen.
Programmet må helst ikke kunne alt muligt andet gejl.

--
vh
Denn!s H

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-03-05 17:20

"Denn!s H" skrev
> [...]
> højreklik-menuen.
> Programmet må helst ikke kunne alt muligt andet gejl.

Hvis du har Excell, så kan du lave det selv som følger:

http://www.exceltip.com/st/Open_and_close_the_CD-ROM_tray_using_VBA_in_Microsoft_Excel/513.html

With the macros below you are able to open and close the CD-ROM tray/door.

Declare Sub mciSendStringA Lib "winmm.dll" (ByVal lpstrCommand As String, _
ByVal lpstrReturnString As Any, ByVal uReturnLength As Long, _ ByVal
hwndCallback As Long)
Sub OpenCDTray()
mciSendStringA "Set CDAudio Door Open", 0&, 0, 0
End Sub

Sub CloseCDTray()
mciSendStringA "Set CDAudio Door Closed", 0&, 0, 0
End Sub
og det kan lige præcis det du ønsker.(Men måske du heller vil have et stand
alone program)MvhThorkild Dalsgaard

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-03-05 17:41

Denn!s H wrote:

> Jeg har behov for et program der kan lukke CD-skuffen.

Hent eject.zip herfra:
http://www.cmdtools.com/

Lav så genveje til programmet og put de nødvendige parametre og
genvejstaster på.

> Programmet må helst ikke kunne alt muligt andet gejl.

Bare rolig

--
Mvh. Lars

Fra : Denn!s H

Dato : 05-03-05 09:20

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Hent eject.zip herfra:
> http://www.cmdtools.com/

Hej Lars

Tak for linket.
Det virker fint.

--
vh
Denn!s H

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-03-05 18:53

"Denn!s H" <@> skrev i

> Jeg har behov for et program der kan lukke CD-skuffen.

Bare af nysgerrighed, hvorfor egentlig?

Claus

Fra : Denn!s H

Dato : 05-03-05 09:22

> "Denn!s H" <@> skrev i

> Bare af nysgerrighed, hvorfor egentlig?
>
> Claus

Når jeg brænder mange kopier af en CD, tjekker jeg om den første er som den
skal være.
Mit brænderprogram åbner skuffen ved endt brænding, det er også fint nok,
bare ikke ved nr. 1.
Og da jeg ikke sidder lige op og ned af min PC, ville løsningen gøre mit
arbejde lidt nemmere.

--
vh
Denn!s H

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-03-05 12:08

Denn!s H wrote:

> Der ville være fremragende hvis det også kun kom som et ekstra punkt i
> højreklik-menuen.
> Programmet må helst ikke kunne alt muligt andet gejl.

Kan et ikon ved uret bruges? Så er der HiCDEject.
http://www.kgsoft.com/downloads/

mvh
Henning

Fra : Denn!s H

Dato : 06-03-05 14:56

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev i en meddelelse

> Kan et ikon ved uret bruges? Så er der HiCDEject.
> http://www.kgsoft.com/downloads/

.... oh!
Den var lige en tand bedre til mit formål.
Mange tak Henning

--
vh
Denn!s H