MS Windows
briani 27239
Encyklopædi- problemer
Fra : Anette og Arne Haahr~

Dato : 04-03-05 16:25

Jeg har installeret Encyklopædien. Men når
jeg vil bruge leksikonnet får jeg en dialogboks der siger:

C:<WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre
MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte
programmet.
Luk Ignorer

Den samme dialogboks får jeg når jeg prøver at installere "Serif PhotoPlus
6" som jeg har på en CD, der lå i et komputerblad.

Jeg kører xp

hilsen
Arne

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 04-03-05 17:58

"Anette og Arne Haahr Hansen" skrev
> C:<WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre
> MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte
> programmet.

Måske
http://www.iamnotageek.com/a/413-p1.php
kan hjælpe?

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-05 20:54

Anette og Arne Haahr Hansen wrote:
> [...]
>
> Den samme dialogboks får jeg når jeg prøver at installere "Serif
> PhotoPlus 6" som jeg har på en CD, der lå i et komputerblad.

+++++++++++++++++++++++++++
Hej Arne!
Jeg har lige selv løst problemet ved at bruge denne instruks:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

Filerne skal ind i din C:\windows\system32 folder (systemroot er Windows).

Da jeg havde gjort det satte jeg et gammelt charmerende spil i. det var
"FullThrottle".
Den kørte "Dos" og kom op med en menu der spurgte om lydkort ligesom i gamle
dage-Jeg valgte "Soundblaster Pro" og 220-IRQ:5 DMA:1 og så lod XP den
nådigst finde lyden!))
Så kørte det som i de glade dosdage. "Motorcyklen drønede ud af landevejen
og han fik sin Maureen"!

Følg brugsvejledningen på siden og husk også at lave den forskrevne
"Autoexec.nt" som også skal ligge i system32 mappen.

Hilsen
jens

Fra : Anette og Arne Haahr~

Dato : 06-03-05 06:50

Hej i gruppen.
Tak for hjælpen med løsningsreferencerne.
Nu kører det igen.
hilsen
Arne