MS Windows
briani 27239
Wav-filer
Fra : Anders Jespersen

Dato : 03-03-05 18:38

Er der nogle, som kan forklare følgende:

Når jeg har optaget en samtale vha den indbyggede diktafon i en
mp3-afspiller, lægger jeg den over på pc'en i wav-formatet. Filen kan nu
ikke afspilles i mediaplayer 10 og der kommer meldingen:"Windows Media
Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke
filtypen eller den codec, som filen blev komprimeret med.", men hvis jeg
åbner lydfilen i audacity og gemmer den igen som wav-fil kan den fint. Hvis
jeg prøver i Winamp kommer meldingen: "Invalid fil type". Hvad sker der??

mvh
Anders

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 20:04

"Anders Jespersen" <anders.jespersen@mail.tele.dk> skrev

> [...]
Hvis
> jeg prøver i Winamp kommer meldingen: "Invalid fil type". Hvad sker der??

Hvad bruger du til at fremstille den wavfil?
Kan din mp3 afspiller gemme direkte i wav formatet, eller konvertere du den?
I så fald er det jo det program, du anvender til at konvertere med, som
skaber problemet.

Man kan jo ikke bare omdøbe en mp3fil til en wavfil...

Hvorfor bruger du ikke bare mp3 filen som den er?

Claus