MS Windows
briani 27239
Genstart i stedet for at lukke
Fra : Gitte

Dato : 03-03-05 18:22

Min XP Pro DK SP2 er pludselig begyndt at genstarte
i stedet for at lukke som jeg ber om.
Nogen med et løsningsforslag??

Fra : hcma

Dato : 03-03-05 18:44

"Gitte" <gaa@vaek.spammer> skrev i en meddelelse
> Min XP Pro DK SP2 er pludselig begyndt at genstarte
> i stedet for at lukke som jeg ber om.
> Nogen med et løsningsforslag??

Tegn på defekt driver - har du prøvet Systemgendannelse til en dag hvor det
hele virkede?
vh
HC

Fra : Gitte

Dato : 03-03-05 19:00

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse
> Tegn på defekt driver - har du prøvet Systemgendannelse til en dag hvor
> det hele virkede?
> vh
> HC
Problemet er at jeg ikke husker præcis hvornår det indtraf,
idet jeg har været online 24/7 i over en uge og der er jo
lavet en del (mindre) ændringer. Dog ikke driver opdatering
og ej heller noget jeg mener har haft fat i regDB.

Fra : Pico

Dato : 03-03-05 23:53

Gitte wrote:
> Min XP Pro DK SP2 er pludselig begyndt at genstarte
> i stedet for at lukke som jeg ber om.
> Nogen med et løsningsforslag??

Jeg har et par gange været ude for overnævnte problem på forskellige
maskiner, det var Logitech driverne der skulle opdateres til nyere ver.
Du kan jo prøve om det er løsningen for dig, hvis du i det hele taget
har Logitech mus eller tastur.
Pico

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 15:43

Gitte wrote:
> Min XP Pro DK SP2 er pludselig begyndt at genstarte
> i stedet for at lukke som jeg ber om.
> Nogen med et løsningsforslag??

Næste gang den genstarter i stedet for at lukke ned, så lad den
starte op og gå så fluks ind og kigge i loggen efter fejlmeldinger,
som kan give en idé om hvad problemet er.

Loggen finder du under Kontrolpanel, Administration, Logbog.

Du kan evt. poste fejlmeldingerne her i gruppen, så er der som
regel altid nogen, der kan hjælpe.

-E.G.

Fra : Gitte

Dato : 04-03-05 20:15

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Loggen finder du under Kontrolpanel, Administration, Logbog.
>
> Du kan evt. poste fejlmeldingerne her i gruppen, så er der som

Hermed gjort, men for mig er det blot volapyk det hele.
Har lagt et screen shot af logfilen op her:

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 10:55

Gitte wrote:
> Hermed gjort, men for mig er det blot volapyk det hele.
> Har lagt et screen shot af logfilen op her:

Hej igen Gitte.

Volapyk, JA!

Microsofts produkter har aldrig været berømte for at generere klare,
præcise og utvetydige fejlmeldinger. Deri ligger udfordringen når man
vil til at fejlsøge. Men man kan jo være heldig, så lad os bare prøve...

Som du nok kan se i logbog-vinduet, så har du 3 "bøger", som hedder
hhv. Programmer, Sikkerhed og System. Vi ved ikke endnu hvilken
type fejl der opstår når du prøver at lukke ned, andet end at det mest
sansynligt er en programfejl eller systemfejl. Så det er de 2 logbøger,
vi nu skal kigge i.

Jeg synes at du skal starte med at TØMME de 2 logbøger, som vi
skal kigge i, således at vi ikke forvirres af gamle fejlmeldinger.

I logbog-vinduet, vælg logbogen Programmer.
I menuen Handling vælger du punktet "Fjern alle hændelser".
Så bliver du spurgt om du vil GEMME indholdet før du fjerner det.
Dertil svarer du [Nej]. Så er den logbog tømt!

Gentag dette med logbogen System.

Luk nu din Windows XP ned på den korrekte måde.
(Start --> Luk Computeren --> Luk)

Og det er så her, at den bare genstarter i stedet for at lukke...

Når Windows XP er startet op igen, så kigger vi i logbøgerne.

Når du kigger i logbøgerne vil du se forskellige typer af hændelser.
Ser vi bort fra hændelser i forbindelse med overvågning (som der
næppe er nogen af'), så vil det være Oplysninger, Advarsler og Fejl.
Vi er i første omgang kun interesserede i at kigge efter Fejl, derfor
skal vi have "filtreret" alle øvrige hændelser fra.

Vælg logbogen Programmer.
I menuen Vis vælger du punktet Filtrering...
I vinduet "Egenskaber for Program" på fanebladet Filtrering skal du
nu FJERNE flueben fra Oplysninger, Advarsel, Overvågning af
vellykkede forsøg og Overvågning af mislykkede forsøg , således
at der KUN er flueben ud for Fejl.
Klik på [Anvend] og herefter på [OK].
Nu ser du KUN de reelle fejl-hændelser i Program logbogen, hvis
der ellers ER nogle. Og hvis der er, så prøv ligesom sidst, at "klippe
billedet ud" så vi kan kigge på det her.

Vælg herefter logbogen System og lav den samme øvelse med
filtrering. Hvis der er nogen fejlmeldinger at se i loggen, så "klip
dem ud" også, så vi kan kigge på dem her.

Det næste trin er så, om vi bliver klogere af det vi ser i loggen...
Jeg er ikke selv den helt store ekspert her, men det er der
garanteret andre her i gruppen der er.

-E.G.