MS Windows
briani 27239
Scanner pgr?
Fra : René

Dato : 01-03-05 20:34

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i, men gør det
alligevel.

Finde der et rigtig godt scanner pgr. til windows xp (helst på dansk) som
kan genkende danske bogstaver og som kan scanne billeder som de nøjagtig ser
ud på orginal papiret?

Dem jeg har prøvet kan ikke genkende eller det ser forkert ud når der er æ,
ø, å i teksten

René

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 01-03-05 21:34

"René" skrev
> [...]
> ud på orginal papiret?
>
> Dem jeg har prøvet kan ikke genkende eller det ser forkert ud når der er æ,

Jeg bruger FineReader.

Du kan prøve FineReadergratis i 15 dage.
http://www.abbyy.com/download/?param=28844
37MByte

FineReader kan genkende æøå såfremt du installerer Danish Language
http://fr7.abbyy.com/fr70addlang/web7.0.0.620/Danish/Danish.exe
1.8MByte

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-03-05 21:54

Hej
Den billigere løsning hedder Omnipage pro 14.
Du skal bare ind i options og fortælle den, at teksten du ønsker at genkende
er dansk.
Fine reader er ganske god og det er både Omnipage og ReadIris 10 pro også.

Mvh. Brian

Fra : Lyrik

Dato : 02-03-05 23:59

René wrote:
> [...]
> nøjagtig ser ud på orginal papiret?
>
> Dem jeg har prøvet kan ikke genkende eller det ser forkert ud når der

++++++++++++++++++++++++
Du skal kigge den medfølgende scannersoftware igennem.
Hvis det er en HP og du har HP PrecisionScan så kan den gøre det du vil.
Softwaren indeholder netop en version af det meget dyre I.R.I.S. program.
Den kan downloades fra HPs sider som kombineret driver og program.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-05 00:42

René wrote:
> [...]
> nøjagtig ser ud på orginal papiret?
>
> Dem jeg har prøvet kan ikke genkende eller det ser forkert ud når der

For 487 kroner kan du få en HP scanjet 2400 inklusive OCR programmet Read
Iris Pro!
Read Iris Pro alene koster cirka 800 kroner!

Et tilbud det er svært at sige nej til..

Hilsen
jens