MS Windows
briani 27239
Ny harddisk mangler 30GB??
Fra : Maximus

Dato : 28-02-05 21:08

Har lige købt ny en ny harddisk som skulle være på 160GB,
men windowsXp Pro viser kun 127GB ( bruger den som extern drev )
hvor er de sidste 30GB blevet af ???. Nogen der kan fortælle mig det
Det er en Samsung SP1614N 160GB

Mvh
Maximus

Fra : Hans

Dato : 28-02-05 21:22

Maximus wrote:
> [...]
> men windowsXp Pro viser kun 127GB ( bruger den som extern drev )
> hvor er de sidste 30GB blevet af ???. Nogen der kan fortælle mig det

De sidste GB får du når du installerer service pack 1 i dit system.

Hans

Fra : Maximus

Dato : 01-03-05 02:47

Jeg har Installeret SP1så det er ikke det der er grunden,
Har også prøvet at køre med harddisken intern som slave

Maximus

Bundkortet er Asus P4pe2-X med sidste nye bios
Windows XP Pro Sp1

Fra : solari

Dato : 30-06-05 10:57

Hej jeg mener at kunne huske at Samsung har et lingnede program som Seagate
hvor du kan grow partition
det var hvad jeg selv måtte gøre.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-06-05 18:57

> [...]
> men windowsXp Pro viser kun 127GB ( bruger den som extern drev )
> hvor er de sidste 30GB blevet af ???. Nogen der kan fortælle mig det

De resterende GB mangler måske fordi du mangler SP1 til din XP.. Den
originale ikke opgraderede XP kan ikke se større drev..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Tuba

Dato : 30-06-05 19:47

On Thu, 30 Jun 2005 19:57:11 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:

>"Maximus" <xxx.nomail@xxx> skrev i en meddelelse

Davs du

Jeg havde et lignende problem fornylig.
Mit bundkort kunne kun læse op til 120gb.
Hvis du fjerner jumperen helt fra HD,
så skulle de sidste GB vise sig.

Mvh René

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-06-05 21:41

In news:c9f8c11q64gcpp2k5c37oktfjijols4at9@4ax.com,
Tuba <tubaneser@tdcadsl.dk> Typed:

> Davs du
>
> Jeg havde et lignende problem fornylig.
> Mit bundkort kunne kun læse op til 120gb.
> Hvis du fjerner jumperen helt fra HD,
> så skulle de sidste GB vise sig.

Jeg har ingen problemer. Maximus har et problem..

Fra : Tuba

Dato : 24-07-05 14:54

>Jeg har ingen problemer. Maximus har et problem..

Som jeg læser det, er det hans tekst jeg svare på.
Men ellers håber jeg da han læser med.

Mvh René