MS Windows
briani 27239
Umuligt at åbne mapper fra skrivebordet?
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-02-05 09:28

Hej geeks,

Jeg har lige anskaffet mig et lækkert AMD 64 system med rigeligt med ram
osv, men jeg er desværre stødt ind i et latterligt problem.
I XP pro. er der opstået det problem, at jeg ikke kan åbne nogen som helst
mapper (heller ikke "denne computer") fra skrivebordet, og alt hvad der sker
hvis jeg dobeltklikker på en mappe, er at ikoner og startlinie forsvinder i
et par sekunder, og så kommer de pludslig igen, uden at jeg kommer ind i
mappen. Den skriver ikke nogen fejl, og der sker intet yderligere herefter.

Jeg kan heller ikke gå ned i "Kør..." og skrive fx. C:\ - så sker der bare
det samme. MEN hvis jeg åbner explorer og skriver C:\ i adresselinien, så
kommer C-drevet pludselig frem.

Virus er udelukket, da jeg lige har formateret for et døgns tid siden og alt
i virusbeskyttelse, firewall osv. er installeret, fuldt opdateret og virker.

Nogen idéer til hvad problemet er her?

--
Psycho Cowboy
AMD Athlon 64 3400+

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-05 12:29

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt
> i virusbeskyttelse, firewall osv. er installeret, fuldt opdateret og

virus er bestemt ikke udelukket bare fordi du lige har formateret .
prøv disse .
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp

http://www.bitdefender.com/scan/license.php

http://www.pandasoftware.com/activescan/

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-02-05 12:53

"Ricko." skrev:

> virus er bestemt ikke udelukket bare fordi du lige har formateret .
> [...]

Ikke nødvendigvis, men jeg er ret godt dækket ind ved jeg.
Jeg har kørt en test på virus112.dk og panda, og ingen af dem viser nogen
tegn på virus.

--
Psycho Cowboy
AMD Athlon 64 3400+

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-02-05 15:02

Har fundet fejlen...
Havde installeret Verisign's "Nordic Standart" så jeg kunne anvende æ,ø og å
i webadresser. Det viste sig så at der fulgte et lille snotprogram med, som
skulle forbedre navigeringen i explorer så vidt jeg kunne se. Desværre
virkede det bare modsat på min comp.
Programmet er nu slettet og det hele kører som en drøm igen.

--
Psycho Cowboy
AMD Athlon 64 3400+