MS Windows
briani 27239
at lytte til radio
Fra : børge askholm

Dato : 28-02-05 08:44

Af en eller anden årsag kan jeg ikke længere modtage radio på min PC.
Tidligere var der ingen problemer med RealPlayer der fint kunne modtage
DRs signaler, men nu får jeg en meddelelse om at der mangler et eller
andet, men det hjælper mig ikke, hverken at geninstallere RP eller noget
andet.
Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre?

Børge

Fra : Ole C

Dato : 28-02-05 10:33

børge askholm skrev blandt andet:

> [...]
> modtage DRs signaler, men nu får jeg en meddelelse om at der mangler
> et eller andet, men det hjælper mig ikke, hverken at geninstallere RP

De fleste DR-sider bruger Windows Media Player nu - ihvert fald til live
radioprogrammer, så hvis der i den under Funktioner>Indstillinger>Filtyper
er sat flueben ved i hvert fald .asf, .wma og .wmv, så burde det virke.....
Men i øvrigt er der hjælp at hente her:
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp.shtml
--
vh
Ole C

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-05 13:18

Ole C skrev:

> De fleste DR-sider bruger Windows Media Player nu - ihvert fald til

Som standard. Jeg anvender Winamp til netradio.

Fra : Ole C

Dato : 28-02-05 15:55

Jesper G. Poulsen skrev blandt andet:

> Som standard. Jeg anvender Winamp til netradio.

Ja, ja, da. Der er jo mange man KAN anvende til at afspille filer der er
lavet i Windows Media format. Men manden har et problem - og som første led
i fejlsøgningen vil jeg da mene at det er en god ide at prøve om
standardprogrammet virker.

--
vh
Ole C

Fra : ///M

Dato : 28-02-05 10:52

"børge askholm" <baskholm@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> DRs signaler, men nu får jeg en meddelelse om at der mangler et eller
> andet, men det hjælper mig ikke, hverken at geninstallere RP eller noget

Da vi jo nok ikke sidder og kigger med på din skærm når du får fejlen, vil
det være rart om du fortalte hvad fejlmeddelelsen er. Ellers skal vi sidde
og gætte os frem...

--
///M