MS Windows
briani 27239
Novice: Schedule eller AT ?
Fra : Ronnie

Dato : 25-02-05 21:34

Hej NG

Jeg vil gerne have min XP til at lukke ned automatisk kl. 02:00 i aften,
har prøvet at lege lidt AT i et CMD vindue, men den skriver at tjenesten
schedule skal køre hvordan starte jeg den ?

Er det her rigtig syntaks: AT 26-02-2005 02:00:00 "shutdown.exe" ?

Mvh Ronnie

Fra : Henrik Sahl

Dato : 25-02-05 22:47

"Ronnie" <newsreader@FJERNmail-online.dk> wrote in message
> [...]
> schedule skal køre hvordan starte jeg den ?
>
> Er det her rigtig syntaks: AT 26-02-2005 02:00:00 "shutdown.exe" ?

Jeg ville lave en batfil der indeholdte "shutdown -s \\[hostname]" og smide
det ind i schedulet task som findes i kontrol panelet og så køre det job kl.
02:00.

Mvh
Henrik

Fra : Ronnie

Dato : 25-02-05 22:58

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> wrote in news:cvo6c6$2om0$1
@news.cybercity.dk:

> "shutdown -s \\[hostname]"

Hej Henrik

Tak for svaret, det kan jeg finde ud af
Vil "shutdown -s" også lukke programmer ned eller skal jeg køre "shutdown -
sf" for at være sikker.

Mvh Ronnie

Fra : Henrik Sahl

Dato : 25-02-05 23:25

> [...]
>
> Hej Henrik
>
> Tak for svaret, det kan jeg finde ud af
> Vil "shutdown -s" også lukke programmer ned eller skal jeg køre

Ja, shutdown -s -f er nok bedre.

Mvh
Henrik

Fra : Ronnie