MS Windows
briani 27239
Hvordan reparerer jeg Explorer i XP??
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 24-02-05 21:53

Den kan ikke længere starte...... Samtidig bliver jeg løbende spurgt, om jeg
vil logge på Bilzonen?????!!!!

Fra : Peter

Dato : 24-02-05 22:18

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Den kan ikke længere starte...... Samtidig bliver jeg løbende spurgt, om
> jeg vil logge på Bilzonen?????!!!!

Prøv at scanne for spyware.

Peter B

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 24-02-05 22:25

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Prøv at scanne for spyware.
Det har jeg gjort - det hjalp desværre ikke.

Fra : Peter

Dato : 24-02-05 22:37

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det har jeg gjort - det hjalp desværre ikke.

Dette skulle kunne reparere Explore:

Sæt din Windows XP CD i drevet (hold shift nede for at undgå autostart)
Dernæst går du ned i START|KØR og skriver denne linie (brug evt.
copy/paste):

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132
%windir%\inf\ie.inf

og denæst klikker du blot på ok og følger evt. anvisninger på skærmen .
Så er du kørende med en Internet Explorer der igen er 100 % i orden

(hvis commando linien knækker skal der være space melle 132 og % tegn)

Peter B

Fra : jda^fx

Dato : 24-02-05 23:47

On Thu, 24 Feb 2005 22:24:36 +0100, "Henrik Steffensen"
<hst@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Det har jeg gjort - det hjalp desværre ikke.

Hvis Peters råd ikke får dig op at køre er en anden mulighed, også med
XP cd'en i drevet, at gå ind i Start -> Kør -> og skriv sfc /scannow
Så kører Windows file checker igennem for at se om der er nogle
systemfiler der ikke er i orden

--
jda^fx

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 25-02-05 10:51

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har nu fundet problemet - efter scanning for Spyware med AD Aware
selectede jeg blot det hele, så programmet slettede alle tegn på spyware.
Men det ødelægger tilsyneladende en del programmers funktionalitet.

Hvor meget skal man egentlig slette? Hvilket program er skudsikkert til at
fjerne spyware?

Fra : Peter

Dato : 25-02-05 12:52

> [...]
> Men det ødelægger tilsyneladende en del programmers funktionalitet.
>
> Hvor meget skal man egentlig slette? Hvilket program er skudsikkert til at

Det tror jeg slet ikke findes. Spyware har det med at placere sig
forskellige steder, og nogle få desværre dybt nede i windows systemet der
styrer din forbindelse til nettet. Mange antispyware programmer gør det
samme som antivirus programmer, at de prøver om de kan reparere de
inficerede filer, og kan de ikke det, sletter de filerne eller lægger dem i
karantæne.
Har du din spyare scanner indstillet til KUN at lægge inficerede filer i
karantæne, kan du altid føre dem tilbage til hvor du skulle ligge, og så er
det op til dig, om du vil leve med "det" spyware i maskinen.
Eneste anden udvej er at formatere og geninstallere.
Ad-Aware er ganske udmærket, men hører til i den blide ende.
En bedre og mere effektiv, men ikke mindre skadeforvoldende, er Giant, som
nu hedder Microsoft Antispyware og som kan downloades fra Microsoft web-site
(freeware). Giant har en spyware detektor, så man mange gange bliver advaret
så tidligt, at evt. spyware ikke når at blive rigtig aktiveret.
Jeg kører selv med begge scanner, som supplerer hinanden særdeles
effektivt.

Peter B

Fra : jda^fx

Dato : 25-02-05 14:09

On Fri, 25 Feb 2005 12:51:47 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>så tidligt, at evt. spyware ikke når at blive rigtig aktiveret.
> Jeg kører selv med begge scanner, som supplerer hinanden særdeles

Og så skal der lige nævnes Spybot og deres "Teatimer" som man kan have
til at køre i baggrunden. Men der er mange forskellige meninger og
tilgange til problemet. Under alle omstændigheder er det en god idé,
selv om du ikke gider at bruge den til daglig, så at have en installer
til enten Mozilla eller Firefox liggende. De er nemlig ikke nær så
modtagelige, og skal jeg reperere en comp er det første jeg gør at
skifte browser

--
jda^fx

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 16:43

wrote:

> En bedre og mere effektiv, men ikke mindre skadeforvoldende, er Giant, som
> nu hedder Microsoft Antispyware og som kan downloades fra Microsoft web-site
> (freeware). Giant

Microsoft glemmer bare at fortælle
at det ikke virker på win98 .......... ;(

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-02-05 14:02

Den 25-02-05 10.50 skrev Henrik Steffensen følgende:

> Jeg har nu fundet problemet - efter scanning for Spyware med AD Aware
> selectede jeg blot det hele, så programmet slettede alle tegn på spyware.
> Men det ødelægger tilsyneladende en del programmers funktionalitet.

Hvilket blot beviser, at du selv har installeret spywaren. Du må vælge,
om du vil leve med spywaren, eller om du vil undvære de pågældende
programmer.

> Hvor meget skal man egentlig slette? Hvilket program er skudsikkert til at
> fjerne spyware?

Som Peter skriver: Ingen. Den bedste metode er ofte at afinstallere
skidtet selv, i stedet for at lade et anti-spywareprogram gøre det. Tjek
evt.:
http://kimludvigsen.dk/tips-sikkerhed-spyware.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en kaffemaskine til 40.000 kroner