MS Windows
briani 27239
Messenger skaber popup-reklamer?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-02-05 14:52

For nogle måneder sider gik jeg fra Windows98 til XP - og stor
var min glæde ved at opleve WP's firewall beskytte mig imod
alverdens åndssvage popup-reklamer.

For et par uger siden tilmeldte jeg mig Windows Messenger. Og
allerede dagen efter begyndte de første 3-4 popupper at dukke
frem - på trods af firewallen.

Jeg ved ikke om der er en sammenhæng. Men irriterende er det!

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 23-02-05 16:44

Jørgen Grandt wrote:
> For et par uger siden tilmeldte jeg mig Windows Messenger. Og
> allerede dagen efter begyndte de første 3-4 popupper at dukke
> frem - på trods af firewallen.

Hvilken type reklamer taler du om? Er det fra Servicen "Messenger" eller
programmet "Messenger"?

> Jeg ved ikke om der er en sammenhæng. Men irriterende er det!

Har du fået slået din firewall fra?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-05 00:28

Anders Lund skrev :

> Hvilken type reklamer taler du om? Er det fra Servicen "Messenger" eller
> programmet "Messenger"?

Det er programmet Messenger, jeg hentyder til. Og reklamerne hedder
noget med Internet Optimizer (var det vist) samt ilead.itrack.it og
speechies.com/dk ...

> Har du fået slået din firewall fra?

Nej, den er slået til.

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Anders Lund

Dato : 24-02-05 03:20

Jørgen Grandt wrote:
> Det er programmet Messenger, jeg hentyder til. Og reklamerne hedder
> noget med Internet Optimizer (var det vist) samt ilead.itrack.it og
> speechies.com/dk ...

Jamen, så er det jo klart at det ryger uden om din firewall - du har jo
tilladt programmet at komme "igennem" den. Men ellers skal du sætte
Messenger op til ikke at acceptere beskeder fra folk du ikke kender. Jeg
får ikke sådanne reklamer.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-05 09:10

Anders Lund skrev:

> [...]
> tilladt programmet at komme "igennem" den. Men ellers skal du sætte
> Messenger op til ikke at acceptere beskeder fra folk du ikke kender. Jeg

Nå, sådan. Aha! Jeg må nærlæse indstillingerne i Messenger. Endnu
har jeg slet ikke brugt det; skal nok først vænnes til ...

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-05 00:53

Anders Lund skrev:

> [...]
> tilladt programmet at komme "igennem" den. Men ellers skal du sætte
> Messenger op til ikke at acceptere beskeder fra folk du ikke kender. Jeg

Jeg har gjort som du foreslår (tror jeg), men de to sidstnævnte reklamer
dukker alligevel op. De hopper frem parvis, så de hører vel sammen på en
måde? Kan det betale sig at klage over dem - til hvem?

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Anders Lund

Dato : 25-02-05 01:08

Jørgen Grandt wrote:
> Jeg har gjort som du foreslår (tror jeg), men de to sidstnævnte reklamer
> dukker alligevel op. De hopper frem parvis, så de hører vel sammen på en
> måde? Kan det betale sig at klage over dem - til hvem?

Først skal vi være helt sikker på at det er Messenger som er skyld i
det. Har du installeret Messenger Plus? Det skulle efter sigende
installere nogle reklame ting, hvis man ikke vælger det fra.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-02-05 03:35

Den 25-02-05 01.07 skrev Anders Lund følgende:

> Først skal vi være helt sikker på at det er Messenger som er skyld i
> det. Har du installeret Messenger Plus? Det skulle efter sigende
> installere nogle reklame ting, hvis man ikke vælger det fra.

Det er ikke den ud fra beskrivelsen. Lop.com - som er sponsorprogrammet
i Messenger Plus - placerer først og fremmest en reklamelinje i Internet
Explorer og ofte også en reklamelinje nederst på skærmen. I forhold til
dem er popop-vinduer nærmest en biting.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og verdens nok dyreste kaffemaskine

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-05 13:25

Kim Ludvigsen skrev bl.a.:

> Det er ikke den ud fra beskrivelsen.

Det mener jeg heller ikke det er. Og nu har jeg mistet tålmodigheden:
Hvordan afmelder man sig servicen uden at slette programmet?

De seneste ti gange jeg har tændt for computeren får jeg en meddelelse
om at Windows' firewall ikke er slået til, og at maskinen måske er i fare.
Går jeg så ind i Kontrolpanel / Sikkerhedscenter for at tjekke, så er den
ganske rigtigt slået fra - men et par sekunder efter slår den sig selv til
igen
sgu!

Alle disse problemer kendte jeg ikke til før jeg tilmeldte mig Messenger og
den såkaldte ".NET Service". Service mig i øjet.

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Jakob

Dato : 25-02-05 09:37

In article <421c8a80$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
UnstableOn@Cable.dk says...

> For et par uger siden tilmeldte jeg mig Windows Messenger. Og
> allerede dagen efter begyndte de første 3-4 popupper at dukke
> frem - på trods af firewallen.

Ved ikke om du er klar over det, men du kan bruge andre programmer
istedet for messenger, også til at håndtere messenger protokollen. De
fungerer glimrende hvis man ikke har brug for de alt for avancerede
funktioner og så er man fri for alt det her anmassende, bloatede MS
gejl.

Jeg bruger selv mirranda, den har den fordel at den også kan håndtere
irc, icq og flere til samtidig med at man er på messenger.

det er gratis og kan hentes her

http://www.miranda-im.org/

Du kan jo prøve den :0)

--