MS Windows
briani 27239
harddisk får windows til at genstarte
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 11:53

Hej

Jeg har en disk der giver mig lidt hovedpine.

Jeg kan læse alle filerne på disken, men i det øjeblik de er åbnet får en
del af filerne computeren til at fryse (og derefter genstart).

Hvis jeg forsøger at defragmentere genstarter den med det samme

Hvis jeg forsøger at formatere får jeg at vide det ikke kan lade sig
gøre...og først i anden formations runde går det godt(ihvertfald på den ene
partition jeg har forsøgt)

hvis jeg forsøger at kopiere filer mv. går den også kold.

Umiddelbart med min manglende viden virker det som om det er filtabellen der
er gået koks i...findes der noget software eller andet der kan rette op på
det uden at jeg mister al min data (læs ved en formatering)

Filsystemet er NTFS

Mvh
Regin Madsen

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-05 16:58

"Regin Madsen" <rjm(AT)mrfraggle.dk> wrote in message
> [...]
> der er gået koks i...findes der noget software eller andet der kan rette
> op på det uden at jeg mister al min data (læs ved en formatering)

Du har kørt chkdsk med fuld overfladescan? Og du har ikke overclocket?

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-05 19:11

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Du har kørt chkdsk med fuld overfladescan? Og du har ikke overclocket?

ingen overclocking....chkdsk med fuld overfladescan...hvordan gør jeg det?
Jeg har bare bedt den om at køre chkdsk ved genstart en gang, og der gik den
kold på trin 3 mener jeg det var.

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-05 21:11

> ingen overclocking....chkdsk med fuld overfladescan...hvordan gør jeg det?
> Jeg har bare bedt den om at køre chkdsk ved genstart en gang, og der gik
> den kold på trin 3 mener jeg det var.

nå nå.. du lod den ikke køre færdig? Der er 5 trin ved fuld scan! Sæt
flueben i checkboxen "scan for ødelagte sektorer" / "Scan for and attempt
recovery..."

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-05 05:23

> [...]
>>

> nå nå.. du lod den ikke køre færdig? Der er 5 trin ved fuld scan! Sæt
> flueben i checkboxen "scan for ødelagte sektorer" / "Scan for and attempt

Nej, den genstartede da den kom til trin 3 og så dukkede den ikke op mere.

kører jeg bare chkdsk fra en kommandoprompt eller hvordan?

Fra : Ingolf

Dato : 24-02-05 19:17

> [...]
>>

> Nej, den genstartede da den kom til trin 3 og så dukkede den ikke op mere.
>
> kører jeg bare chkdsk fra en kommandoprompt eller hvordan?

Ja, f. eks med
chkdsk /F /R

Så bli'r du nok nødt til at genstarte, da scanning efter ødelagte sektorer
er i opstartsfasen. Det kan ta' pænt lang tid så ha' tålmodighed.