MS Windows
briani 27239
MSN Messenger 6.2 - MSI pakke .....
Fra : NoOne

Dato : 22-02-05 13:14

... hejsa .... jeg kan ikke få en MSI-pakke med MSN Messenger 6.2 til
at installleres via GPO ? ... hvad kan problemet være ... ? ... pakken
virker fint hvis den bliver "kørt i hånden" .... Den originale MSI-fil
er modifiseret så der bliver svaret "yes" til license og alle tre
efterfølgende flueben er fjernet så der kun bliver installeret
Messenger .....

..... nogle bud ?

RaZoR :)

Fra : jda^fx

Dato : 23-02-05 21:15

On Tue, 22 Feb 2005 13:14:10 +0100, NoOne <test@mail.org> wrote:

> [...]
>er modifiseret så der bliver svaret "yes" til license og alle tre
>efterfølgende flueben er fjernet så der kun bliver installeret

Prøv eventuelt at lade være med at redigere i den originale .msi fil,
og i stedet lave en .mst fil med dine transforms. For eksempel med
Wise Installtailor, freeware, kan hentes her:
http://www.wise.com/installtailor.asp

--
jda^fx

Fra : NoOne

Dato : 24-02-05 08:49

tak for svaret .... det har jeg også prøvet .... men vi kører ikke SMS
endnu ... så jeg kan ikke vælge MST-filen i forbindelse med
installation via GP ... jeg kan kun vælge MSI filer :| ...... lidt øv
:(

RaZoR :)

Fra : NoOne

Dato : 25-02-05 13:02

hmm .... har fået det ti lat virke ... men det var med en capture ! ..
ja ikke den rigtige løsning da messenger kommer med sin egen MSI-fil !
.... men såfan er det .... pakken er testet og virker ... :)

der var en masse oprydning i reg ... men det lykkedes ... der var to
DLL filerne som fejlede i forbindelse med registrering ... filferne
blev ikke slettet ... men to entries i reg blev flernet ... så virkede
pakken ......

..... hmm det er egentligt lidt sjovt at en debug på den oprindelige
pakke (org MSI med modifikationer) ikke gav fejl ...

RaZoR :)