Hva dælen skal man vælge i denne jungle.
Fra : -= Buster =-

Dato : 28-05-01 18:46

Hej NG'er

Jeg kunne godt tænke mig at opgradere, men da min pung ikke er så stor, skal
jeg ha noget der passer til den. Så hvordan vil følgende så se ud i jeres
øjne?

Soltek KAV
AMD Duron 900 Mhz
256 mb PQI PC133 ram
Radeon SDR256 32 mb ram
En køler til cpu'en (ved ikke hvilken, da der er et hav af dem, så hvis i
kunne vejlede mig med den)
Et Miditower kabinet med en 300 w PSU

Computeren skal bruges mest til spil (3D og stategi) og Internet.

Er den god nok?

Alle forslag er velkommende.

Michael

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 28-05-01 19:16

> Soltek KAV

Godt valg. Stabilt, billigt og godt - en sjælden kombination

> AMD Duron 900 Mhz

Tjaa, billig, men hurtig.

> 256 mb PQI PC133 ram

Jo, eller 512MB hvis du flipper ud (og kører w2k). Men det er absolut ikke
nødvendigt.

> Radeon SDR256 32 mb ram

Jo. Udmærket valg, alternativerne er GeForce 2MX og ikke mindst Kyro II der
dog er lidt dyrere (1350kr på edbpriser.dk), men skulle yde ret godt.

> En køler til cpu'en (ved ikke hvilken, da der er et hav af dem, så hvis i
> kunne vejlede mig med den)

Hvis du vil overclocke uden at blive flået, kan jeg anbefale en volcano 2,
til 100-150kr. Hvis du vil have noget støjsvagt, så er en Noise Control til
2-300kr nok et udmærket valg. (f.eks. hos www.studiedata.dk)

> Et Miditower kabinet med en 300 w PSU

Ja.

> Computeren skal bruges mest til spil (3D og stategi) og Internet.

3D-spil kræver en del af grafikkortet. Så kast evt. ekstra penge den vej.
Men det du har valgt er sådan set ok.

> Er den god nok?

Det er den efter min mening.

mvh