/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Fotostafet Uge 19 - Ved Vandet- Resultattr~
Fra : Carina


Dato : 11-05-05 22:47

Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.

Det kan være en fisker, en hund der leger, børn der undersøger strandkanten,
en fugl der leder efter føde osv. i fortolker selv emnet

Billeder skal være taget i perioden fra offentliggørelse af emnet og
indtil Søndag uge 19 om morgenen.
Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
Jeg offentliggør resultatet af stafetten om Mandagen pga pinsen.
Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Der kan uploades billeder til http://www.fotostafetten.dk/, egne sider eller
andre billedsider.

PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.
Mvh Carina
http://www.aussies.dk/Zoo/index.html



 
 
Jesper Sørensen (11-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 11-05-05 23:13

Hej

Hermed mit bidrag:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
mvh jesper sørensen

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> wrote in message
news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
> Det kan være en fisker, en hund der leger, børn der undersøger
> strandkanten, en fugl der leder efter føde osv. i fortolker selv emnet
>
> Billeder skal være taget i perioden fra offentliggørelse af emnet og
> indtil Søndag uge 19 om morgenen.
> Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
> Jeg offentliggør resultatet af stafetten om Mandagen pga pinsen.
> Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
> http://www.fotostafetten.dk/Regler.php
>
> Der kan uploades billeder til http://www.fotostafetten.dk/, egne sider
> eller andre billedsider.
>
> PS.: Husk at skrive dit eget navn i stedet for "Navn" i subjectet.
> Mvh Carina
> http://www.aussies.dk/Zoo/index.html
>



Bo Bjerre (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 12-05-05 10:15

Jesper Sørensen wrote:
> Hej
>
> Hermed mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
> mvh jesper sørensen

>>Billeder skal være taget i perioden fra offentliggørelse af emnet og
>>indtil Søndag uge 19 om morgenen.
>>Billeder postet efter kl. 10 søndag deltager uden for konkurrence.
>>Jeg offentliggør resultatet af stafetten om Mandagen pga pinsen.
>>Lidt mere om reglerne for fotostafetten kan findes her
>>http://www.fotostafetten.dk/Regler.php

Det kan du ikke deltage med. Perioden fra emnet er udskrevet til du
leverer billedet er under en halv time, og det er IKKE lyst og badevand
i det interval. Billedet er morsomt, men tydeligt et arkivbillede.

Bo //

Jan Bøgh (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 12-05-05 10:25

Bo Bjerre wrote:

> Det kan du ikke deltage med. Perioden fra emnet er udskrevet til du
> leverer billedet er under en halv time, og det er IKKE lyst og
> badevand i det interval. Billedet er morsomt, men tydeligt et
> arkivbillede.

Rolig nu!
Emnet er vel annonceret for små 14 dage siden, så der skulle vel nok have
været tid til at knipse en gang eller to siden

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Bo Bjerre (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Bo Bjerre


Dato : 12-05-05 10:49

Jan Bøgh wrote:
> Bo Bjerre wrote:
>
>
>>Det kan du ikke deltage med. Perioden fra emnet er udskrevet til du
>>leverer billedet er under en halv time, og det er IKKE lyst og
>>badevand i det interval. Billedet er morsomt, men tydeligt et
>>arkivbillede.

> Emnet er vel annonceret for små 14 dage siden, så der skulle vel nok have
> været tid til at knipse en gang eller to siden

Ja, der kan man bare se. Jeg er ikke god til at bruge en kallender
-beklaher

BBj //

Frodo Nifinger (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 12-05-05 10:24


"Bo Bjerre" <post@fjernes-sidebanen.dk> skrev i en meddelelse
news:42831e9e$0$13733$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Det kan du ikke deltage med. Perioden fra emnet er udskrevet til du
> leverer billedet er under en halv time, og det er IKKE lyst og badevand
> i det interval. Billedet er morsomt, men tydeligt et arkivbillede.
>
Han kan da udmærket ha skudt billedet siden emnets udskrivelse. Det skete
nemlig sidste mandag, da Carina vandt.
Man har altså næsten 14 dage til hvert emne.
Resultattråden skal derimod først postes torsdag, og her kan man smide sit
bud indtil søndag kl 10.

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Holst (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 12-05-05 10:45


Frodo Nifinger wrote:

>>Det kan du ikke deltage med. Perioden fra emnet er udskrevet til du
>>leverer billedet er under en halv time, og det er IKKE lyst og badevand
>>i det interval. Billedet er morsomt, men tydeligt et arkivbillede.
>>
>
> Han kan da udmærket ha skudt billedet siden emnets udskrivelse. Det skete
> nemlig sidste mandag, da Carina vandt.
> Man har altså næsten 14 dage til hvert emne.
> Resultattråden skal derimod først postes torsdag, og her kan man smide sit
> bud indtil søndag kl 10.

Ja, men faktisk har han ret, men af andre grunde. Billedet er taget den
30/4, men emnet blev først udskrevet den 1/5.

Jan Bøgh (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 12-05-05 12:04

Holst wrote:

> Ja, men faktisk har han ret, men af andre grunde. Billedet er taget
> den 30/4, men emnet blev først udskrevet den 1/5.

Næh-næh, det blev skam iflg. EXIF taget den 11/5.

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Holst (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 12-05-05 12:34


Jan Bøgh wrote:

>>Ja, men faktisk har han ret, men af andre grunde. Billedet er taget
>>den 30/4, men emnet blev først udskrevet den 1/5.
>
> Næh-næh, det blev skam iflg. EXIF taget den 11/5.

Ja, nu har jeg jo kun kigget på den information, der står allernederst
på siden http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0 og
det læser jeg nu som 30/4. Men jeg indrømmer så også, at jeg ikke har
forstand på EXIF.

Sikker på at du kigger på det rette billede?

Jan Bøgh (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 12-05-05 12:44

Holst wrote:

> Sikker på at du kigger på det rette billede?

Det kan man jo aldrig være - men det er billedet af zorensen, der vel må
være et alias for Sørensen.
Det andet billede er uploadet af Alex W og er ganske rigtigt fra den 30/4.
Jeg kunne forestille mig at det er serveren, der har ændret nummereringen af
billederne, så linket er blevet misvisende. For det var hel OK, da det blev
lagt op (altså Sørensens billede).

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Peter Rongsted (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 12-05-05 13:14

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote:

>Holst wrote:
>
>> Sikker på at du kigger på det rette billede?
>
>Det kan man jo aldrig være - men det er billedet af zorensen, der vel må
>være et alias for Sørensen.
>Det andet billede er uploadet af Alex W og er ganske rigtigt fra den 30/4.
>Jeg kunne forestille mig at det er serveren, der har ændret nummereringen af
>billederne, så linket er blevet misvisende. For det var hel OK, da det blev
>lagt op (altså Sørensens billede).

Det er noget hø, som Coppermine laver. Man kan ikke bruge den URL, som
står i browserens adresselinie (den peger på senest uploaded billede).
Man skal bruge den adresse, som står under billedet.

Den rigtige link til Zorensen billede er:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55

Peter

Brian Lund (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 12-05-05 15:06

> Hej
>
> Hermed mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0

Korrektion:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55

> mvh jesper sørensen

Der står nederst; "URL http://..." ;)


Brian



Jan Bøgh (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 12-05-05 17:57

Brian Lund wrote:

>> Hermed mit bidrag:
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
>
> Korrektion:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55
>
>> mvh jesper sørensen

Og når vi nu er i gang: Husk så lige at ændre emnet (topic), så (navn)
bliver erstattet med indsenderens navn.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 10:13

On Thu, 12 May 2005 00:12:42 +0200, Jesper Sørensen wrote:

> Hej
>
> Hermed mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55

Flot motiv du har valgt. Kunne dog godt tænke min stenfiskeren noget
tættere på. Og en skam at solspejling i vandet er fuldstændig udbrændt.
Synes heller ikke at billedet illudere at der er så tidligt på dagen.
Kameraet er blevet snydt at den skarpe sol.

Har lagt en kopi som jeg synes bedre om her.
http://www.stadsgaard.com/DSCN2198a.jpg Jeg har trukket meget i Levels
samt giver lidt USM samt givet Fred Miranda's Velvia Vision level 6. Samt
lavet en beskæring, da jeg synes der er for meget tomt til højre i
billedet.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 12:50


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:h0msxl6myqda.1u0r302iq8r6h.dlg@40tude.net...
> On Thu, 12 May 2005 00:12:42 +0200, Jesper Sørensen wrote:
>
>> Hej
>>
>> Hermed mit bidrag:
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55
>
> Flot motiv du har valgt. Kunne dog godt tænke min stenfiskeren noget
> tættere på. Og en skam at solspejling i vandet er fuldstændig udbrændt.
> Synes heller ikke at billedet illudere at der er så tidligt på dagen.
> Kameraet er blevet snydt at den skarpe sol.
>
> Har lagt en kopi som jeg synes bedre om her.
> http://www.stadsgaard.com/DSCN2198a.jpg Jeg har trukket meget i Levels
> samt giver lidt USM samt givet Fred Miranda's Velvia Vision level 6. Samt
> lavet en beskæring, da jeg synes der er for meget tomt til højre i
> billedet.
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Jeg kan vældigt godt li' dit billede. Der er nogle rolige farver over det,
stemningen og lyset går lige ind hos mig. Men lidt mere tegning i det
udbrændte vand (kan vand brænde?) ville ikke skade. Og skibet i en lidt
større udgave?

M.v.h. Claus Petersen



Jesper Sørensen (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Sørensen


Dato : 15-05-05 20:52

Tak for konstruktiv kritik.
Jeg har nok strakt kamera'ets (og mine) evner ud over alle grænser. Men det
er et ægte snap-shot taget fra storstrømsbroen, mens jeg holdt for rødt lys
ved vejarbejde.
Det vil sige at jeg kun havde et lille minut til at komme ud af bilen og
fyre. Og kun mit 3 mpix - 3x zoom lomme-nikon. Uden andre
indstillingsmuligheder end et modlysprogram.
Men syntes at lyset og vinkelen var interessant.
Stenfiskeren var så langt væk, at der ikke var mange pixels tilbage i
billedet efter beskæring.
Jeg har ikke kørekort til de rigtige billedbehandlingsprogrammer, men
forsøgte at gøre det lidt skarpere, hvilket blot blev værre.
Imponerende at se, hvor meget bedre resultat man kan opnå med ordentlig
billedbehandling.
Kan godt se, at det skulle have været beskåret lidt mere.

mvh jesper sørensen

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message
news:h0msxl6myqda.1u0r302iq8r6h.dlg@40tude.net...
> On Thu, 12 May 2005 00:12:42 +0200, Jesper Sørensen wrote:
>
>> Hej
>>
>> Hermed mit bidrag:
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55
>
> Flot motiv du har valgt. Kunne dog godt tænke min stenfiskeren noget
> tættere på. Og en skam at solspejling i vandet er fuldstændig udbrændt.
> Synes heller ikke at billedet illudere at der er så tidligt på dagen.
> Kameraet er blevet snydt at den skarpe sol.
>
> Har lagt en kopi som jeg synes bedre om her.
> http://www.stadsgaard.com/DSCN2198a.jpg Jeg har trukket meget i Levels
> samt giver lidt USM samt givet Fred Miranda's Velvia Vision level 6. Samt
> lavet en beskæring, da jeg synes der er for meget tomt til højre i
> billedet.
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 20:58

On Sun, 15 May 2005 21:52:03 +0200, Jesper Sørensen wrote:

> Tak for konstruktiv kritik.
> Jeg har nok strakt kamera'ets (og mine) evner ud over alle grænser. Men det
> er et ægte snap-shot taget fra storstrømsbroen, mens jeg holdt for rødt lys
> ved vejarbejde.
> Det vil sige at jeg kun havde et lille minut til at komme ud af bilen og
> fyre. Og kun mit 3 mpix - 3x zoom lomme-nikon. Uden andre
> indstillingsmuligheder end et modlysprogram.
> Men syntes at lyset og vinkelen var interessant.
> Stenfiskeren var så langt væk, at der ikke var mange pixels tilbage i
> billedet efter beskæring.
> Jeg har ikke kørekort til de rigtige billedbehandlingsprogrammer, men
> forsøgte at gøre det lidt skarpere, hvilket blot blev værre.
> Imponerende at se, hvor meget bedre resultat man kan opnå med ordentlig
> billedbehandling.
> Kan godt se, at det skulle have været beskåret lidt mere.
>

Vinklen i billedet er rigtig god og godt valgt. Resten er noget der kommer
med træning. Meget af det jeg har gjort ved billedet kan gøres i selv
billige og gratis programmer. Gimp er gratis og et udmærket billed
behandlingprogram.

Det bedste ville have været at kalde stenfiskeren tættere på land. Ok
nok ikke muligt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ove Kjeldgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 15-05-05 13:28

"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Hermed mit bidrag:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-55

Billedet er spændende og indenfor emnet.

Det er et svært motiv, hvor disen gør det endnu vanskeligere at få et godt
billede ud af situationen.
Men som andre skriver, så bliver det også efter min smag et bedre billede med en
kraftig beskæring i højre side.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fif (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 15-05-05 18:23


"Jesper Sørensen" <portmate@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4282835b$0$63593$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hermed mit bidrag:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
> mvh jesper sørensen

Motivet som imø udtrykker ensomhed og ro kan jeg godt li'. Dog synd at båden
ikke er skarpere og at de blege farver er ikke lige min stil.

-Fif
(Ann-Kirstin)



Alex W (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Alex W


Dato : 12-05-05 09:29

Hej Carina

Jeg vil også lege med

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0

/Alex W



Brian Lund (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 12-05-05 15:05

> Hej Carina
>
> Jeg vil også lege med
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0

Korrektion:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-56

> /Alex W


Nederst står der endda; "URL http://..." ;)


Brian



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 09:40

On Thu, 12 May 2005 16:05:21 +0200, Brian Lund wrote:

>> Hej Carina
>>
>> Jeg vil også lege med
>>
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
>
> Korrektion:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-56
>
>> /Alex W
>
Helt sikkert et flot billede. Der mangler lidt vand under avislæseren,
således at han kommer i centrum og man bevarer standen i toppen af
billedet.

Det ville efer min mening have været en vinder, men det er taget uden for
konkurrence perioden og kan derfor ikke deltage. Surt når der nu er så
godt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 12:54


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1xrtl9p0b06xn$.ti5ogl7vnyr8$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 12 May 2005 16:05:21 +0200, Brian Lund wrote:
>
>>> Hej Carina
>>>
>>> Jeg vil også lege med
>>>
>>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0
>>
>> Korrektion:
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-56
>>
>>> /Alex W
>>
> Helt sikkert et flot billede. Der mangler lidt vand under avislæseren,
> således at han kommer i centrum og man bevarer standen i toppen af
> billedet.
>
> Det ville efer min mening have været en vinder, men det er taget uden for
> konkurrence perioden og kan derfor ikke deltage. Surt når der nu er så
> godt.
>
> --
Et fint billede. Jeg kan godt li' overskriften på avisen. Den må I næsten
have haft med hjemmefra. Men jeg synes at der mangler lidt vand under
"flyderen". Spejlingen i vandet af person og avis er klippet igennem, og det
er lidt synd. Og så synes jeg at det er synd at personen ligger og griner.
Det får billedet til at se mere opstillet ud.

M.v.h. Claus Petersen



Ove Kjeldgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 15-05-05 13:45

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> wrote:

>Hej Carina
>
>Jeg vil også lege med
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-56

Det kan måske nok diskuteres om billedet er "I vandet" eller "Ved vandet"
Men det har absolut en masse med vand at gøre.

Det er også en sjov løsning til stafetten - men der mangler noget i komposition.
Avis og mand er for tæt på midten og mine øjne kan slet ikke slippe den lille
stump strand i højre side.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Carsten D Andersen (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Carsten D Andersen


Dato : 12-05-05 19:06


"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
Hermed mit bidrag fra det smukke Vendsyssel:
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-57

Undskyld jeg ikke deltog i sports stafetten. Men jeg var på kursus

VH
/Carsten



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 09:33

On Thu, 12 May 2005 20:05:45 +0200, Carsten D Andersen wrote:

> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>>
> Hermed mit bidrag fra det smukke Vendsyssel:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-57

Et meget stilrent billede, der dog mangler noget i efterbehandlingen.
Ville selv ændre en del i levels, contrast, saturation og USM. Desuden vil
jeg lave en lidt anden beskæring jeg ville skære de nederste cm væk. Har
lagt en det op som jeg forestiller mig det
http://www.stadsgaard.com/vand11.jpg. Og der er smukt i Vendsyssel.

> Undskyld jeg ikke deltog i sports stafetten. Men jeg var på kursus

Det vigtigste er at du deltager når du har tid.


--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 13:00


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:11tpzr4yovjao.1gnw28w5u5bp0.dlg@40tude.net...
> On Thu, 12 May 2005 20:05:45 +0200, Carsten D Andersen wrote:
>
>> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
>> news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
>>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>>>
>> Hermed mit bidrag fra det smukke Vendsyssel:
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-57
>
> Et meget stilrent billede, der dog mangler noget i efterbehandlingen.
> Ville selv ændre en del i levels, contrast, saturation og USM. Desuden vil
> jeg lave en lidt anden beskæring jeg ville skære de nederste cm væk. Har
> lagt en det op som jeg forestiller mig det
> http://www.stadsgaard.com/vand11.jpg. Og der er smukt i Vendsyssel.
>
>> Undskyld jeg ikke deltog i sports stafetten. Men jeg var på kursus
>
> Det vigtigste er at du deltager når du har tid.
>
>
> --

Et dejligt billede. Jeg kan godt li' den måde, de hvide skyer balancerer med
skummet i vandet. Svært at finde et stykke strand med så få fodspor. Men
lidt skarphed ville give det endnu mere. Men det tror jeg du har i
originalbilledet? Det må være godt. Der ligger et eller andet på stranden
lidt længere fremme, og det synes jeg faktisk generer lidt, når der nu er så
meget ro over billedet. Du kunne selvfølgelig have fjernet det, men det
havde jo givet fodspor, når vi nu ikke må clone...

M.v.h. Claus Petersen



Ove Kjeldgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 15-05-05 13:58

"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> wrote:

>Hermed mit bidrag fra det smukke Vendsyssel:
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-57
>

Et godt billede, hvor emnet holder.

Kompositionen er ganske god - men "sildekassen" øverst til venstre tiltrækker
lovlig meget af min interesse.

Jeg er lidt enig med med Jens Stadsgaard i at billedet godt må få "lidt mere
farve" - dog skal det ikke over i den anden grøft, som din version Jens.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fif (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 15-05-05 18:30


"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42839af9$0$647$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hermed mit bidrag fra det smukke Vendsyssel:
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-57

Flot billede, der er såån lidt uendelighed over det. Som andre nævner, så
kunne jeg også godt tænke mig lidt mere farve. Og måske en anden vinkel hvor
det er taget tættere på jorden (sandet)

-Fif



Fif (12-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 12-05-05 20:27


"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.

Hmm...! Syntes der er rigtig ged i den i dag.

Kæmper pt. en kamp for at lukke mit billedforslag op så i kan få et link.
Men men men... når kun halvvejs ;0(
Og på besynderlig vis er det postet 2 gange? det var altså ikke meningen.

Hvis det er ok vil jeg pt. nøjes med at nævne hvilket der er mit:

'Håber på Horn'
Ligger på http://www.fotostafetten.dk/

Hilsen
Fif
(som ikke vil spørge om hvad der kan være galt???)



Jan Bøgh (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 13-05-05 09:02

Fif wrote:

> 'Håber på Horn'
> Ligger på http://www.fotostafetten.dk/

Desværre kan man kun se en thumbnail - men det ser ellers godt ud.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



Fif (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 13-05-05 10:18


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:42845f0f$0$50650$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Desværre kan man kun se en thumbnail - men det ser ellers godt ud.

Ja, det er noget møg... Ved ikke lige hvad der gik galt. Jeg kan dog godt se
fotoet i slideshow, men det er jo langt fra optimalt.

Så jeg har lagt samme foto på http://www.fotokritik.dk/pics/145717 istedet.

Håber at det er ok med jer ;0)

Hilsen
Fif




Fif (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 13-05-05 10:20


"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Wg_ge.28$QN1.5@news.get2net.dk...
> Så jeg har lagt samme foto på http://www.fotokritik.dk/pics/145717
> istedet.

Hmm... Fredag d. 13 ???

Det hele skal jo lige med:

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=145717

Sorry
Fif



Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 12:44


"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dj_ge.29$5H.18@news.get2net.dk...
>
> "Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Wg_ge.28$QN1.5@news.get2net.dk...
>> Så jeg har lagt samme foto på http://www.fotokritik.dk/pics/145717
>> istedet.
>
> Hmm... Fredag d. 13 ???
>
> Det hele skal jo lige med:
>
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=145717
>
> Sorry
> Fif
>

Hmmm lidt rodet, synes jeg. Og uskarpt. Jeg kan ikke li' at fiskestangen går
ovenud af billedet. Stenen kunne godt have lidt mere tegning i skyggesiden.
En skam at der er træer på højre side af stenen. De forstyrrer lidt. Men jeg
synes på en måde at billedet rammer den stemning, man kan få, når man har
fisket i tre dage, og har prøvet alverdens agn, uden at få bid.

M.v.h. Claus Petersen



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 09:20

On Thu, 12 May 2005 21:26:59 +0200, Fif wrote:

> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
> Hmm...! Syntes der er rigtig ged i den i dag.
>
> Kæmper pt. en kamp for at lukke mit billedforslag op så i kan få et link.
> Men men men... når kun halvvejs ;0(
> Og på besynderlig vis er det postet 2 gange? det var altså ikke meningen.
>
> Hvis det er ok vil jeg pt. nøjes med at nævne hvilket der er mit:
>
> 'Håber på Horn'
> Ligger på http://www.fotostafetten.dk/
>
> Hilsen
> Fif
> (som ikke vil spørge om hvad der kan være galt???)

Hvad er det centrale på billedet. Er de båden med fiskerne eller stenen i
forgrunden. Hvis det er båden, så skal den være i focus + lidt mere til
venstre, og er det stenen mangler der en masse detaljer i den. Og så burde
den være placeret lidt højere eller lavere i billedet så den kommer til at
ligge i det gyldne snit både horisontalt og vertikalt.


--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Fif (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 15-05-05 18:15


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:5zq9lpeihsn.1i1vf5zeipkwd$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 12 May 2005 21:26:59 +0200, Fif wrote:
> Hvad er det centrale på billedet.

Det der er fokuceret på var stenen/bølgen. Det var lidt svært at få den helt
skarp da der var godt med modlys og lysner jeg stenen mere brænder bølgen og
himlen ud. At båden lige kom forbi var lidt ekstra som jeg ikke,
efterfølgende nåede at stille ind på.

-Fif
(Ann-kirstin)



Ukendt (13-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-05-05 10:12


"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
> Det kan være en fisker, en hund der leger, børn der undersøger
> strandkanten, en fugl der leder efter føde osv. i fortolker selv emnet
>

Her er så mit bidrag til ugens fotostafet.
http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-60

Ind imellem bygerne har der da været tørvejr, og det har givet noget
spændende lys at arbejde med.
M.v.h.
Claus Petersen



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 09:07

On Fri, 13 May 2005 11:11:37 +0200, Claus Petersen wrote:

> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> news:L3vge.759$Vt.648@news.get2net.dk...
>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>>
>> Det kan være en fisker, en hund der leger, børn der undersøger
>> strandkanten, en fugl der leder efter føde osv. i fortolker selv emnet
>>
>
> Her er så mit bidrag til ugens fotostafet.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-60

Alt for mange personer på billedet. Noget mere enkelt ville være at
foretrække. 2 -3 personer der undersøger deres fund ville være meget mere
interesant.

Tilføj også gerne lidt USM og konverter billedet til Srgb før upload. Så
bliver farverne helt anderledes gode og som du har set dem på din skærm.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ove Kjeldgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 15-05-05 14:08

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Her er så mit bidrag til ugens fotostafet.
>http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-60

Jeg har problemer med dette billede.

Emnet er iorden, men både hovedmotiv og baggrund er for rodet.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fif (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 15-05-05 18:38


"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
news:42846f6b$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...
> Her er så mit bidrag til ugens fotostafet.
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-60

Billedet mangler noget skarphed, især i baggrunden, skyldes det varmedis?
Jeg syntes også at der sker for meget i billedet, og så genere de lyse
afspejlinger i vandet mig. imø ville jeg nok bedre kunne li' et
koncentreret udsnit, f.eks af den venstre gruppe, hvor det dog bare er synd
at de næsten alle vender ryggen til ;0)

-Fif
(Ann-Kirstin)



Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 18:46


"Fif" <fiftoo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:FNLhe.353$4D5.137@news.get2net.dk...
>
> "Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> skrev i en meddelelse
> news:42846f6b$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...
>> Her er så mit bidrag til ugens fotostafet.
>> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-60
>
> Billedet mangler noget skarphed, især i baggrunden, skyldes det varmedis?
> Jeg syntes også at der sker for meget i billedet, og så genere de lyse
> afspejlinger i vandet mig. imø ville jeg nok bedre kunne li' et
> koncentreret udsnit, f.eks af den venstre gruppe, hvor det dog bare er
> synd at de næsten alle vender ryggen til ;0)
>
> -Fif
> (Ann-Kirstin)
>
Ja, det er varmedis. Faktisk har jeg givet billedet en hel del usm, men der
er ikke rigtigt noget at gøre ved flimrende luft Jeg tror heller ikke
rigtigt at de var villige til at vende sig om, for turen var færdig, og de
var på vej hjem til bussen. Det er jo ikke sådan at vende en 7. klasse om.
Tak for din kritik. Jeg vil øve mig i at råbe meget højt til næste gang.
Billedet er taget på ca. 600 meters afstand.

M.v.h. Claus Petersen



Ove Kjeldgaard (14-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 14-05-05 23:36

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> wrote:

>Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>

Jeg har været ude lidt nord for Jernhatten på Djurslands østkyst:
http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000123.jpg


EXIF fra orginalbilledet:

Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Shooting Date/Time: 14-05-2005 17:14:55
Shooting Mode: Aperture-Priority AE
Shutter Speed: 1/100
Aperture Value: 13.0
Metering Mode: Evaluative Metering
ISO Speed: 100
Lens: 10.0 - 22.0mm
Focal Length: 22.0mm
White Balance Mode: Daylight
AF Mode: One-Shot AF
Drive Mode: Single-frame shooting

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 08:57

On Sun, 15 May 2005 00:35:51 +0200, Ove Kjeldgaard wrote:

> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> wrote:
>
>>Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>>
>
> Jeg har været ude lidt nord for Jernhatten på Djurslands østkyst:
> http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000123.jpg
>

Jeg synes at skrænten er meget rodet og forstyrrende. Har prøvet lidt med
lidt andre beskæringer (et eller 2 stykker papir på skærmen) og kan ikke
få det til at virke. Enten bliver det meget smalt eller også forsvinder
himlen som skal med. Farverne virker helt ok, men savner et lille tvist.
Og kan også godt tåle en anelse USM.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 12:39


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:12kovf8qvcigf$.697gxprmbrof.dlg@40tude.net...
> On Sun, 15 May 2005 00:35:51 +0200, Ove Kjeldgaard wrote:
>
>> "Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> wrote:
>>
>>>Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>>>
>>
>> Jeg har været ude lidt nord for Jernhatten på Djurslands østkyst:
>> http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000123.jpg
>>
>
> Jeg synes at skrænten er meget rodet og forstyrrende. Har prøvet lidt med
> lidt andre beskæringer (et eller 2 stykker papir på skærmen) og kan ikke
> få det til at virke. Enten bliver det meget smalt eller også forsvinder
> himlen som skal med. Farverne virker helt ok, men savner et lille tvist.
> Og kan også godt tåle en anelse USM.
>
> --

Jeg synes at det er et dejligt billede, men lidt ude af balance. Jeg ville
gerne have haft det sted, hvor skrænten og vand mødes til at være lidt
længere inde og lidt længere nede i billedet. Sådan lidt mere i det gyldne
snit. Du har da satset lidt, da du tog det billede. Jeg har selv et 10-22mm,
og der har ikke været ret langt fra vand til frontlinse... Men nok. "Hvem
intet vover, intet vinder".

M.v.h. Claus Petersen



Ove Kjeldgaard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 16-05-05 11:49

"Claus Petersen" <clapet AT bolignet-aarhus.dk> wrote:

>Jeg synes at det er et dejligt billede, men lidt ude af balance. Jeg ville
>gerne have haft det sted, hvor skrænten og vand mødes til at være lidt
>længere inde og lidt længere nede i billedet. Sådan lidt mere i det gyldne
>snit.

Tak for det.
Jeg tror ikke rigtig det kan lade sig gøre at trække det punkt ind hvor det
burde være uden at få endnu mere af den rodede skrænt med.

>Du har da satset lidt, da du tog det billede. Jeg har selv et 10-22mm,
>og der har ikke været ret langt fra vand til frontlinse... Men nok. "Hvem
>intet vover, intet vinder".

Der var næsten en hel meter ned til vandet

Men det må have set morsomt ud, for jeg havde problemer med min egen skygge.
Jeg sad på hug med albuerne på knæene, fokuserede og drejede så hovedet væk og
ventede så til en god bølge skyllede ind mod stenen før jeg tog billederne.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Ove Kjeldgaard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 16-05-05 11:35

Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Jeg synes at skrænten er meget rodet og forstyrrende. Har prøvet lidt med
>lidt andre beskæringer (et eller 2 stykker papir på skærmen) og kan ikke
>få det til at virke. Enten bliver det meget smalt eller også forsvinder
>himlen som skal med.

Jeg er klar over at det ikke er den bedste baggrund.

Faktisk sad jeg med to billeder til sidst, og det andet virkede lidt for tamt:
http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000113.jpg

Så jeg valgte det med mest aktion i.

>Farverne virker helt ok, men savner et lille tvist.
>Og kan også godt tåle en anelse USM.

Så skal være lidt mere USM - plus måske lidt gemen kontrast/lys.

Men jeg bruger en lånt monitor lige nu, og er lidt bange for at komme ud i
ekstremer.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Jens Stadsgaard (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 16-05-05 11:46

On Mon, 16 May 2005 12:35:03 +0200, Ove Kjeldgaard wrote:

> Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:
>
>>Jeg synes at skrænten er meget rodet og forstyrrende. Har prøvet lidt med
>>lidt andre beskæringer (et eller 2 stykker papir på skærmen) og kan ikke
>>få det til at virke. Enten bliver det meget smalt eller også forsvinder
>>himlen som skal med.
>
> Jeg er klar over at det ikke er den bedste baggrund.
>
> Faktisk sad jeg med to billeder til sidst, og det andet virkede lidt for tamt:
> http://hiker.dk/dk_fritid_foto/ok000113.jpg
>

Det kan jeg rigtig godt lide.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 08:17

On Wed, 11 May 2005 23:47:29 +0200, Carina wrote:

> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.

Jeg haster med mit foreslag.

http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-67

En sko begravet i sandet ved Ø. Hurup. Godt der var lavvande da jeg var
der.

Jeg ved at billedet er lige på grænsen af det tilladlige med emnet i denne
uge, men jeg prøver alligevel.


--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 12:34


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1vl3veupoev34$.1uvwd1v5ysdvj$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 11 May 2005 23:47:29 +0200, Carina wrote:
>
>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
> Jeg haster med mit foreslag.
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-67
>
> En sko begravet i sandet ved Ø. Hurup. Godt der var lavvande da jeg var
> der.
>
> Jeg ved at billedet er lige på grænsen af det tilladlige med emnet i denne
> uge, men jeg prøver alligevel.
>
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard
> Skift invalid med cybercity.dk
> Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Tja, det er da et fint billede - rent teknisk. Men som du selv skriver, så
er det vel lidt på kanten, når emnet nu er "Ved Vandet"? Jeg skal også
indrømme, at jeg ikke falder i svime over det, men det er nok fordi jeg ikke
er en legesyg rottweiler...

M.v.h. Claus Petersen



Ove Kjeldgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 15-05-05 14:30

Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:

>Jeg haster med mit foreslag.
>
>http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-67
>
>En sko begravet i sandet ved Ø. Hurup. Godt der var lavvande da jeg var
>der.
>
>Jeg ved at billedet er lige på grænsen af det tilladlige med emnet i denne
>uge, men jeg prøver alligevel.

Teknisk set et fornuftigt billede.

Dog er det en underlig dybdeskarphed - særlig når der var god plads til at gøre
hele billedet skarpt.

Kompositionen siger mig ikke ret meget - hovedmotivet fylder for lidt til noget
diagonal.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 21:06

On Sun, 15 May 2005 15:29:34 +0200, Ove Kjeldgaard wrote:

> Jens Stadsgaard <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote:
>
>>Jeg haster med mit foreslag.
>>
>>http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-67
>>
>>En sko begravet i sandet ved Ø. Hurup. Godt der var lavvande da jeg var
>>der.
>>
>>Jeg ved at billedet er lige på grænsen af det tilladlige med emnet i denne
>>uge, men jeg prøver alligevel.
>
> Teknisk set et fornuftigt billede.
>
> Dog er det en underlig dybdeskarphed - særlig når der var god plads til at gøre
> hele billedet skarpt.
>
> Kompositionen siger mig ikke ret meget - hovedmotivet fylder for lidt til noget
> diagonal.

Billedet er taget på blæde 5 med min bigma. Skulle nok have blændet lidt
mere ned. Jeg nærmest snublede over skoen da jeg gik for at finde et til
stafetten. Tog en 3 - 4 stykker i forskellige vinkler for at vurdere
hvilket var bedst. Det med diagonalen du nævner vil jeg tænke over næste
gang. Kunne godt dreje billedet lidt og flytte skoen lidt i billedet, men
det er næsten fullframe. Men jeg vil da prøve.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Fif (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Fif


Dato : 15-05-05 18:55


"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1vl3veupoev34$.1uvwd1v5ysdvj$.dlg@40tude.net...
> On Wed, 11 May 2005 23:47:29 +0200, Carina wrote:
> Jeg haster med mit foreslag.
>
> http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-67

Hmm... nice sko, der dog er lidt for centreret efter min smag. Jeg kan ikke
få øjnene væk fra den der sand dut der ligger i skyggen ;0)

-Fif
(Ann-Kirstin)



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 21:00

On Sun, 15 May 2005 19:54:56 +0200, Fif wrote:


>
> Hmm... nice sko, der dog er lidt for centreret efter min smag. Jeg kan ikke
> få øjnene væk fra den der sand dut der ligger i skyggen ;0)

Den sand dut havde jeg ikke selv lagt mærke til. Eller skal vi sige tænkt
over. Den burde jeg nok gøre noget ved. Originalen er lidt større og jeg
vil prøve en anderledes beskæring senere.


--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

;o\)-max- (15-05-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 15-05-05 14:06

"Carina"
> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.

Et snapshot skudt med mit standart objektiv
500/4 + 1,4x telekonverter, ikke mange fiksfakserier,
point and shoot og lidt photoshopping.. -max-
www.amarzone.dk/ved_vandet.html







Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 17:59


"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:4287654e$0$79463$14726298@news.sunsite.dk...
> "Carina"
>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
> Et snapshot skudt med mit standart objektiv
> 500/4 + 1,4x telekonverter, ikke mange fiksfakserier,
> point and shoot og lidt photoshopping.. -max-
> www.amarzone.dk/ved_vandet.html
>
>
>
Dejligt billede. Kan der komme lidt mere lys i roerens øjne? En skam at du
kommer så sent, for ellers er jeg da sikker på at du scorede retten til at
vælge emne... Hvad har du brugt af stativ?

M.v.h. Claus Petersen



;o\)-max- (18-05-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 18-05-05 16:48


"Claus Petersen"
>
> "-max-"
> > "Carina"
> >> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
> >
> > Et snapshot skudt med mit standart objektiv
> > 500/4 + 1,4x telekonverter, ikke mange fiksfakserier,
> > point and shoot og lidt photoshopping.. -max-
> > www.amarzone.dk/ved_vandet.html
> >
> >
> >
> Dejligt billede. Kan der komme lidt mere lys i roerens øjne? En skam at du
> kommer så sent, for ellers er jeg da sikker på at du scorede retten til at
> vælge emne... Hvad har du brugt af stativ?
>
> M.v.h. Claus Petersen

Jeg bruger et basik monopod med et Manfrotto gimbal hoved, det synes
at fungere ok - godt at vandre rundt med over skulderen..-max-



Ukendt (20-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-05-05 09:07


"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:428c9e75$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
>> Dejligt billede. Kan der komme lidt mere lys i roerens øjne? En skam at
>> du
>> kommer så sent, for ellers er jeg da sikker på at du scorede retten til
>> at
>> vælge emne... Hvad har du brugt af stativ?
>>
>> M.v.h. Claus Petersen
>
> Jeg bruger et basik monopod med et Manfrotto gimbal hoved, det synes
> at fungere ok - godt at vandre rundt med over skulderen..-max-
>
>
Nu har jeg været inde og kigge lidt. Har fundet et link her.
http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/manfrotto_393/393_1.html
Det er da en løjerlig fætter. Men jeg kan da godt se, at så må kamera og
optik nærmest hænge og balancere i stedet for at være spændt fast oven på en
kugle. Giver det så meget bedre balance, som det ser ud til? Er det ikke en
tung løsning, når du nu i forvejen skal slæbe på den tele osv? Er den lavet
i aluminium eller stål eller...? Ja, du må lige have mig undskyldt, men
sådan én støder man da ikke på hver dag, så den gjorde mig nysgerrig.


M.v.h. Claus Petersen



;o\)-max- (23-05-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 23-05-05 14:50


"Claus Petersen"
>
> "-max-"
> >> Dejligt billede. Kan der komme lidt mere lys i roerens øjne? En skam at
> >> du
> >> kommer så sent, for ellers er jeg da sikker på at du scorede retten til
> >> at
> >> vælge emne... Hvad har du brugt af stativ?
> >>
> >> M.v.h. Claus Petersen
> >
> > Jeg bruger et basik monopod med et Manfrotto gimbal hoved, det synes
> > at fungere ok - godt at vandre rundt med over skulderen..-max-
> >
> >
> Nu har jeg været inde og kigge lidt. Har fundet et link her.
> http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/manfrotto_393/393_1.html
> Det er da en løjerlig fætter. Men jeg kan da godt se, at så må kamera og
> optik nærmest hænge og balancere i stedet for at være spændt fast oven på en
> kugle. Giver det så meget bedre balance, som det ser ud til? Er det ikke en
> tung løsning, når du nu i forvejen skal slæbe på den tele osv? Er den lavet
> i aluminium eller stål eller...? Ja, du må lige have mig undskyldt, men
> sådan én støder man da ikke på hver dag, så den gjorde mig nysgerrig.
>
>
> M.v.h. Claus Petersen

Hehe - jeg skal prøve at svare. Ja den er i en slags balance som betyder
den ikke tilter som jeg feks ofte har været udefor med et kuglehoved.
Den vejer vidst lidt over et kilo, det er det samme som mine kuglehoveder,
og den er den letteste på markedet, men jeg tror det kan gøres bedre mon ikke
nu hvor Manfrotto/Borgen her lavet een til nogenlunde fornuftige penge at andre
vil følge efter, hidtil har det været et par amerikanske firmaer der har stået for
den slags hoveder, hysterisk dyre og latterligt tunge..
Materialet gætter jeg er aluminium, det er malet sort, såe.. finishen er så som så,
men det funker som action hoved - ikke som stabilt låst hoved - -max-




Ukendt (23-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-05 15:27



>> > Jeg bruger et basik monopod med et Manfrotto gimbal hoved, det synes
>> > at fungere ok - godt at vandre rundt med over skulderen..-max-
>> >
>> >
>> Nu har jeg været inde og kigge lidt. Har fundet et link her.
>> http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/manfrotto_393/393_1.html
>> Det er da en løjerlig fætter. Men jeg kan da godt se, at så må kamera og
>> optik nærmest hænge og balancere i stedet for at være spændt fast oven på
>> en
>> kugle. Giver det så meget bedre balance, som det ser ud til? Er det ikke
>> en
>> tung løsning, når du nu i forvejen skal slæbe på den tele osv? Er den
>> lavet
>> i aluminium eller stål eller...? Ja, du må lige have mig undskyldt, men
>> sådan én støder man da ikke på hver dag, så den gjorde mig nysgerrig.
>>
>>
>> M.v.h. Claus Petersen
>
> Hehe - jeg skal prøve at svare. Ja den er i en slags balance som betyder
> den ikke tilter som jeg feks ofte har været udefor med et kuglehoved.
> Den vejer vidst lidt over et kilo, det er det samme som mine kuglehoveder,
> og den er den letteste på markedet, men jeg tror det kan gøres bedre mon
> ikke
> nu hvor Manfrotto/Borgen her lavet een til nogenlunde fornuftige penge at
> andre
> vil følge efter, hidtil har det været et par amerikanske firmaer der har
> stået for
> den slags hoveder, hysterisk dyre og latterligt tunge..
> Materialet gætter jeg er aluminium, det er malet sort, såe.. finishen er
> så som så,
> men det funker som action hoved - ikke som stabilt låst hoved - -max-
>
>
Ja, det ser da spændende ud. Og jeg får alverdens lyst til at gå i gang med
hjemmesmedien nu. Friktion i nogle nylonskiver? Hængende eller stående
montering af objektivet, en mulighed for at balancere det hele ud ved at
skyde monteringspunktet frem eller tilbage, og gerne en quick-release
kobling? Hvor svært kan det være? Noget enklere end f.eks. Kirk King Cobra,
http://www.kirkphoto.com/cobra.html - og den virker efter hensigten siger
du? Ja det ser det jo egentlig ud til på dine billeder
Det må da prøves.
Tak for dit svar - og lad nu være at gøre dig upopulær ved at vælte en ko og
bruge den til tatar...
Med venlig hilsen
Claus Petersen



Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 20:49

On Sun, 15 May 2005 18:36:00 +0530, -max- wrote:

> "Carina"
>> Emnet for fotostafetten i uge 19: Ved Vandet.
>
> Et snapshot skudt med mit standart objektiv
> 500/4 + 1,4x telekonverter, ikke mange fiksfakserier,
> point and shoot og lidt photoshopping.. -max-
> www.amarzone.dk/ved_vandet.html

Dejligt billede Max. Helt perfekt bortset fra roerens øjne. De ligger
meget i skygge. Skulle jo komme med lidt.

Er du i Indien igen? Hvem der bare havde råd til de ture.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

;o\)-max- (18-05-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 18-05-05 16:56


"Jens Stadsgaard"
-max- wrote:
> > Et snapshot skudt med mit standart objektiv
> > 500/4 + 1,4x telekonverter, ikke mange fiksfakserier,
> > point and shoot og lidt photoshopping.. -max-
> > www.amarzone.dk/ved_vandet.html
>
> Dejligt billede Max. Helt perfekt bortset fra roerens øjne. De ligger
> meget i skygge. Skulle jo komme med lidt.
>
> Er du i Indien igen? Hvem der bare havde råd til de ture.
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard

Her er skam billigt Jens, specielt hvis man kan li'dal og tjapatti, hehe..
og kan drikke vandet fra brønden og det kan jeg efterhånden..-max-





Ukendt (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-05-05 20:36


Den ene halvdel af svaneparret i vores mose.
De er nysgerrige, så jeg fik lokket dem lidt tættere på i dag, så jeg kunne
få nogle billeder.

Her er så det udvalgte billede:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0


--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/





Jens Stadsgaard (15-05-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 15-05-05 21:19

On Sun, 15 May 2005 21:36:05 +0200, Buffy wrote:

> Den ene halvdel af svaneparret i vores mose.
> De er nysgerrige, så jeg fik lokket dem lidt tættere på i dag, så jeg kunne
> få nogle billeder.
>
> Her er så det udvalgte billede:
>
> http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0

Et lille svane billede. En flot og betagende fugl. Jeg kan godt lide at
hele svanens spejling er med. Jeg synes der mangler lidt vand i toppen og
lidt foran eller noget mendre bagved den. Og så mangler der noget skarphed
og et glimt i øjet. Og så lidt farver og contrast, men det kan sagtens gå
uden blot skarheden bliver noget større.

Og så er det lidt en skam at det kommer lidt for sent, men pyt med det
bare du lærer noget af kritikken du får.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Ukendt (16-05-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-05-05 09:27

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
news:1xs6fm0jql1u4.8l1xhd4y2uui.dlg@40tude.net...
> On Sun, 15 May 2005 21:36:05 +0200, Buffy wrote:

> > Her er så det udvalgte billede:
> >
> > http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?album=33&pos=0

Undskylder lige. Dette er vist det rigtige link:

http://www.fotostafetten.dk/displayimage.php?pos=-62


> Et lille svane billede. En flot og betagende fugl. Jeg kan godt lide at
> hele svanens spejling er med. Jeg synes der mangler lidt vand i toppen og
> lidt foran eller noget mendre bagved den. Og så mangler der noget skarphed
> og et glimt i øjet. Og så lidt farver og contrast, men det kan sagtens gå
> uden blot skarheden bliver noget større.

Takker for kommentaren.


Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste