Dreng på 3 uger med ondt i maven
Fra : Carina

Dato : 11-05-05 11:15

Hej gruppe

Jeg har en dreng på 3 uger, som vist har fået ondt i maven. Jeg tror det er
luft, da der er masser af lort i bleen, hvergang. Han er i en forebyggende
antibiotika behandling, og en af bivirkningerne kan være mave/tarm gener.

Når han er vågen ligger han og arbejder og kæmper og presser, og ind imellem
slipper lidt luft igennem, det virker som om det giver ham lidt lettelse.
Det er værst om aftenen, men i dag har det været slemt fra morgenstunden.

Hvad kan vi gøre?

Det vi gør allerede er:

1. Sørger for at bøvse ham rigtig godt når han ammer
2. Masserer hans mave, med uret. Hvor meget skal man gøre det?
3. Cykler med hans ben. Igen, hvor meget skal man gøre det?
4. Trykker ham under svangen på begge fødder. Det virker som om det får ham
til at slappe af.

Mange hilsner
Carina

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 11:21

Carina wrote:

> Hvad kan vi gøre?

Måske tale med lægen. Der kan være andet medicin, der virker lige så
godt, men som vil give færre bivirkinger.

Fra : Carina

Dato : 11-05-05 11:30

"Holst":>

> Måske tale med lægen. Der kan være andet medicin, der virker lige så godt,
> men som vil give færre bivirkinger.

Ja, selvfølgelig...det burde jeg have skrevet at vi vil gøre.

Andre forslag der kan lindre drengens smerter?

VH
Carina

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 12:04

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4281deac$0$307

> Andre forslag der kan lindre drengens smerter?

Læg ham på maven på jeres mave, og vug ham lige så forsigtigt.
Han kan også lægges på maven hen over jeres arm, og igen vugges forsigtigt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 11-05-05 17:19

Hej Carina!

Vores datter som nu er 3½ måned stoppede med modermælk da hun var ca. 3 uger
gammel og gik over til modermælkserstatning. Det gav et værre hyr med maven,
for hendes fordøjelsessystem kunne ikke spalte mælken og hun havde virkelig
ondt.

Vi gik til zoneterapi med hende 2 gange - zoneterapeuten havde erfaring med
spædbørn - på samme tid gik vi over til Profylac som egentlig er en
modermælkserstatning til allergibørn, så jeg er ikke sikker på om det var
det ene eller det andet der hjalp, eller om det var en kombination, men
faktum er, at hun har haft det rigtig godt i maven siden.

Jeg kan derfor kun anbefale jer at prøve zoneterapi til jeres dreng, men
sørg for at det er en behandler der har erfaring med spædbørn.

Massagen og det I allerede gør er rigtig godt, vi brugte omkring en halv
time hver gang vi gjorde det, og vi kunne se Sarah nød det.

Mange hilsner

Peter

Fra : ThomasB

Dato : 11-05-05 17:54

> [...]
> er luft, da der er masser af lort i bleen, hvergang. Han er i en
> forebyggende antibiotika behandling, og en af bivirkningerne kan være

Tillykke med ham :)

> [...]
> lettelse.
> Det er værst om aftenen, men i dag har det været slemt fra morgenstunden.

Der er desværre ikke så meget at gøre. Et spædbarns mave skal have noget tid
til at vænne sig til sin nye funktion.

MEN, kig lidt på hvad du selv spiser og se om der er et mønster.

Fra : Pia Borring

Dato : 11-05-05 18:50

Hej
Læg ham på ryggen på jeres ben og bøj hans ben ind på hans mave.
Masser derefter forsigtigt hans mave mens der ligger en varm klud (vaskeklud
eller ligende) og gnid hånden fra højre mod venstre på hans mave.

Håber at det vil hjælpe.

PB