Excell 2003 TAB spørgsmål
Fra : Jacky Hansen

Dato : 11-05-05 10:59

Hej NG.

Når man anvender TAB i et regneark springer den til næste celle til højre
for der man stod. Er det muligt at ændre det, sådan at man hopper en celle
ned istedet. Jeg syntes ikke at jeg har set noget sted hvor man kan definere
det. Jeg ved man kan i Access, men er det også muligt i Excell.
Håber der er en der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Jacky

Fra : Leo Heuser

Dato : 11-05-05 11:30

Hej Jacky

Er der nogen speciel grund til, at du ikke kan bruge piltasterne?

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 11-05-05 11:50

"Leo Heuser" <leo-heuser@NOSPAMmsbx.net> skrev i en meddelelse
> Hej Jacky
>
> Er der nogen speciel grund til, at du ikke kan bruge piltasterne?

Nej egentlig ikke, det ligger bare bedre for mig (gammel vane) at bruge
TAB-tasten. Jeg sidder med en bærbar (firma-pc), og der ligger piletasterne
lidt dumt til min hånd, så jeg tænkte bare, hvid nu det kunne lade sig
gøre...

Mvh.
Jacky

Fra : Leo Heuser

Dato : 11-05-05 20:20

> [...]
> piletasterne
> lidt dumt til min hånd, så jeg tænkte bare, hvid nu det kunne lade sig

Det letteste vil være at vælge Funktioner > Indstillinger og fanen
"Redigér".
Vælg "Flyt markéring efter enter" og sæt retning til "Nedad". OK.

Nu kan du bruge <Enter> til at flytte nedad og <Shift><Enter> til at flytte
opad.

<Tab> virker som den plejer, og <Shift><Tab> flytter markøren til venstre.

Hvis du stadig kun er interesseret i, at det SKAL være <Tab> tasten, der
skal omdefineres, kan det lade sig gøre via VBA-kodning. Hvis du ikke er
vant til at arbejde med VBA, kan det godt forekomme lidt omstændeligt, men
du er velkommen tilbage for at få en løsning.

Fra : Jacky Hansen

Dato : 12-05-05 12:38

> [...]
> vant til at arbejde med VBA, kan det godt forekomme lidt omstændeligt, men
> du er velkommen tilbage for at få en løsning.

Hej Leo...
Tak for svarene. Det kunne da godt være at jeg skulle forsøge mig ud i VBA.
Jeg har dog ikke det helt store kendskab til det, men det kunne jo så være
muligheden for at lære lidt mere. Det er muligt at jeg tager dig på ordet og
søger din hjælp igen, hvis jeg kører helt fast.

Fotsat god dag.

Mvh
Jacky

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-05-05 13:33

> [...]
> og
> søger din hjælp igen, hvis jeg kører helt fast.

Velbekomme, Jacky, og tak for tilbagemeldingen

LeoH

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-05-05 20:04

Den 11 maj 2005 skrev Leo Heuser i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Er der nogen speciel grund til, at du ikke kan bruge piltasterne?

Eller Enter?

Lars Klintholm

Fra : Jacky Hansen

Dato : 12-05-05 21:32

> Eller Enter?

Hej Lars..

Ja., Enter bliver nok det næstbedste, hvis jeg ikke, som jeg skrev til Leo,
kan finde ud af at programere mig ud af det i VB. Men tak for svaret.

Mvh
Jacky