Hjemmeside (Lidt OT)
Fra : Camilla

Dato : 11-05-05 10:10

Hej med Jer!

Jeg ved godt det er lidt OT herinde, men jeg føler mig også så
amatøragtig, at jeg ikke har lyst til at poste i webdesign osv. Desuden
er det jo for at vise mine børn frem *ss* Tænkte at der sad andre
ligesom mig, der har fundet ideen, og vil dele dem med mig...

Jeg vil vældig gerne lave en hjemmeside, men orker virkelig ikke sætte
mig ind i html. 123hjemmesides koncept tiltaler mig, men man kan ikke
f.eks. skrive lidt html ind.( f.eks. babycounter fra Lilypie) Kender I
til andet, der er meget let, WYSIWYG- agtigt? Har leget lidt med TSV,
men jeg kan ikke få den til at vise billederne på hjemmesiden, øv. Og
har svært ved at finde svarene...

på forhånd tak!

Camilla

Fra : Holst

Dato : 11-05-05 10:42

Camilla wrote:

> [...]
> er det jo for at vise mine børn frem *ss* Tænkte at der sad andre
> ligesom mig, der har fundet ideen, og vil dele dem med mig...

Faktisk er det fuldstændig helt og totalt off-topic. Som du skriver, kan
du finde hjælp til webdesign i et dertil indrettet gruppe. Vil du gerne
vise dine børn frem, kan en gruppe i dk.opslag.* hierakiet anvendes. Dit
indlæg falder slet ikke ind under gruppens fundats - endnu mindre en
tråden om studentergave, som fik kniven af Lars.

Og når du poster off-topic, så er der da slet ikke nogen grund til at
poste dit indlæg to gange, vel ...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-05-05 08:52

Camilla wrote:

> [...]
> f.eks. skrive lidt html ind.( f.eks. babycounter fra Lilypie) Kender I
> til andet, der er meget let, WYSIWYG- agtigt?

Til dit formål ville jeg klart gå efter en weblog af en slags. Fordelen
er, at man rent faktisk får lagt noget på, når man ikke ska fedte for
meget med teknik. Desuden er mediet egnet til små, korte historier og
fotos. Sådan har jeg selv gjort til stor glæde for især familien i Jylland.

og off-topic... tja. I Mac-gruppen bliver der jævnligt diskuteret
cyklelløb og den slags.

Janus

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-05-05 09:14

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> fedte for meget med teknik. Desuden er mediet egnet til små, korte
> historier og fotos. Sådan har jeg selv gjort til stor glæde for især

kan kun give janus ret..... 123hjemmeside er trælst at arbejde med, især
hvis man ønsker bare en smule seriøsitet eller at kunne linke op til sine
billeder andre steder....
kan anbefale wordpress.org til weblog..... det er hvad jeg selv bruger ;)
det er en smule mere kompliceret at sætte sig ind i, men der er masser af
hjælp at hente i deres forum....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på