Billedestørrelse
Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 28-05-01 17:41

Hej!

Jeg har nogle billeder på min hjemmeside, som jeg godt kunne tænke mig at
størrelsen på blev tilpasset efter den besøgendes skærmopløsning.
Billederne ligger på serveren i størrelsen 768*512.
Når en besøgende med en skærmopløsning på 800*600 ser billedet skal det være
i størrelsen 600*400. Besøgende med større skærmopløsninger skal se billedet
i størrelsen 768*512.
Det skulle meget gerne være det samme billede og samme html-dokument, som
alle ser, men altså i forskellige størrelser.
Hvordan laver man det???

Hilsen Keld

--
Keld H. Mikkelsen
Horsens

http://home1.stofanet.dk/khm/

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-05-01 08:17

"Keld H. Mikkelsen" <khm@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> Det skulle meget gerne være det samme billede og samme html-dokument, som
> alle ser, men altså i forskellige størrelser.

Lad du hellere være med det...
At anvende de samme billeder, men sætte størrelsen til noget forskelligt er
en rigtig dårlig ide. Dels giver det unødigt stor download for dem, der kun
skal have den lille version, og dels er browsere generelt dårlige til at
resize billeder, så visningen vil blive dårlig i den lille version.

Men det kan da sikkert lade sig gøre, jeg tror bare du skal have fat i noget
javascript eller noget serverside.

prøv i:
dk.edb.internet.webdesign.clientside

/Per