QoS or ack pakker...
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 30-11-00 16:18

Hejsa.

Jeg ved godt, at den her ikke er helt nem...
...men er der nogle af jer der kan fortælle mig om og i såfald hvordan man
kan reservere ca. 1 kbps upstream til ack pakker?

Det ville måske fjerne ADSL problemet...

-mb

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 16:39

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 30-11-00 16:39

Beklager, jeg kører linux-2.4.0-test4 dvs. med netfilter, og ikke ipchains.

Problemet er at hvis man uploader med fuld hastighed (for det meste er det
andre der downloader fra mig) falder min download hastighed DRASTISK. Dette
skyldes formentlig at ack pakkerne ikke bliver tildelt nok båndbredde. Så
hvis man kunne tildele 1kbps eksklusivt til ack, ville det være smart.

Fra : N/A

Dato : 01-12-00 17:13

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 01-12-00 17:13