Kasper Heftholm Kristensen wrote:
> Hejsa.
>
> Ok det her er faktisk mere et kompiler (Visual C++ 6.0) -spørgsmål end
> et c/c++ spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
>
> Mit problem er at jeg har en fejl som kun optræder i Release-mode, men
> ikke i Debug-mode, hvilket er enormt irriterende at finde, da jeg så
> af gode grunde ikke kan debugge mig frem til fejlen. Min erfaring
> siger mig at det skyldes at variable initialiseres til 0 i Debug-mode
> men har den værdi der nu tilfældigvis står i hukommelsen i
> Release-mode.
>
> Så jeg tænkte om det er muligt at slå dette fra i Debug-mode således
> at hukommelsen ikke "nulles"? Nogle forslag?
>
> Mvh.
>
> Kasper
"Memory is initialized to default values. Stack variables are
initialized to 0xCC, and all allocated memory is initialized with 0xCD
(or something like that). This is good for two reasons. One is that when
stepping through the debugger, you can easily see in a split second
which variables you forgot to initialize. Another is that it helps to
draw attention to bugs. If you have a loop counter you forget to
initialize, you will probably notice pretty quickly when it loops to 3
billion."
Saxet fra
http://www.indiegamer.com/archives/t-2880.html
MVH
Jesper