preloader i html, hvordan?
Fra : Lars

Dato : 28-05-01 11:01

Hej!

Kan man lave en preloader i html ligesom i flash? det er fordi
jeg har nogle layers som skal falde på plads før at siden skal
vises.

Jeg havde forestillet mig en <div> der fylder hele skærmen, men
er der ikke nogen af jer, som har nogle gode erfaringer/ideer
til, hvordan det laves og indsættes på min side? altså selve
placeringen i koden gennem et eksempel. (evt. et link)

På forhånd tak

Lars Jensen

Fra : Johan

Dato : 28-05-01 12:36

> [...]
> til, hvordan det laves og indsættes på min side? altså selve
> placeringen i koden gennem et eksempel. (evt. et link)

En enkel måde er her!

Indsættes lige efter body!
<script language="JavaScript">
function check_browser() {
return ((navigator.appVersion.indexOf("MSIE") > 0) &&
(parseInt(navigator.appVersion) >= 4));
}
if (check_browser())
document.write('<div id="loaderlayer">LOADER SIDEN (Indsæt selv eventuelt
HTML og definationer på div)</div>');
</script>

Indsættes lige inden </body>
<script language="JavaScript">
if (check_browser())
document.all("loaderlayer").style.visibility="hidden";
</script>

mvh

Johan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-05-01 16:17

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message
> En enkel måde er her!

Det skal måske lige nævnes at Johans kode ikke er HTML

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lars

Dato : 28-05-01 16:56

> [...]
> <script language="JavaScript">
> if (check_browser())
> document.all("loaderlayer").style.visibility="hidden";

Jeg opnår ikke, at der er en preloader, som kører indtil alle layers er sat
på plads med ovenstående... Har prøvet at sætte det ind, men det virker
ikke...? Kan man bruge en wait kommando af en eller anden slag (er ikke så
meget inde i js), så preloaderen bliver i 2-3 sekunder?

/lars

Fra : Lars

Dato : 28-05-01 16:58

hovsa! det er skisme clientside! wuups!