Diffusionsåben isolering af kælder
Fra : Torben

Dato : 10-05-05 10:10

Er der nogle der kan komme med forslag til hvordan man isolerer en kælder
ydervæg, uden at "lukke" altså en form for diffusionsåben isolering og
afslutning så det kan blive et pænt rum.. på forhånd tak

Torben

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 10-05-05 20:57

Torben <trp@hajq.dk> (remove) skrev:
>Er der nogle der kan komme med
>forslag til hvordan man isolerer en kælder
> [...]

Tjah...jeg har selv lige været i gang med noget tilsvarende.
Hvordan ser muren ud nu? Er den pudset dårligt op/slet ikke, er
den malet? Er der fugtisoleret udefra?

Jeg har banket gammelt puds af, og pudset op påny med Optiroc tør
pudsemørtel, og skal nu til at male den med diffusionsåben maling.
Man kan evt. også finpudse før malingen, men det agter jeg dog
ikke.

Hvis du vil isolere uden at have fugtisoleret udefra, skal du lave
et skelet til isoleringsmaterialet sådan at isoleringen ligger 1-2
cm fra væggen. Skelettet skal stå på noget pap, så evt. fugt på
muren kan slippe ud. Uden på isoleringen kan du så beklæde med
gipsplader, spånplader eller finér. Du må ikke bruge dampspærre
uden at have fugtisoleret.

Prøv at se på http://www.isover.dk eller søg på varmeisolering.

Vh. JIB

Fra : Torben

Dato : 12-05-05 12:55

Pt. er det pudset og malet, der er lidt fugtskjolder rundt omkring, men
intet alvorligt... Pudsen binder fint. Der er ikke fugtisoleret udefra

Mvh. Torben

Fra : Knud L R

Dato : 12-05-05 21:27

Hej Torben,