Test af firewall
Fra : Dennis Olesen

Dato : 09-05-05 19:26

Jeg er ved at bygge en firewall. Jeg bruger m0n0wall som software. Findes
der nogle rigtige gode tools til at teste, hvor god ens firewall er ?
--
MVH
Dennis Olesen

En klog mand har sagt alt begyndelse er svært !

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-05-05 19:32

> Jeg er ved at bygge en firewall. Jeg bruger m0n0wall som software. Findes
> der nogle rigtige gode tools til at teste, hvor god ens firewall er ?

Leaktest: http://www.grc.com/lt/leaktest.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-05-05 19:53

Villy Jensen <diy4wd@hotmail.com> skrev 2005-05-09:

> Leaktest: http://www.grc.com/lt/leaktest.htm

Leaktest hjælper kun med at teste om personlige software firewalls
kan blokere programmet. Det er ikke en test af firewalls.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Anon

Dato : 09-05-05 22:48

Dennis Olesen wrote:
> Jeg er ved at bygge en firewall. Jeg bruger m0n0wall som software. Findes
> der nogle rigtige gode tools til at teste, hvor god ens firewall er ?

God til hvad? Det er vist et spørgsmål med flere (mange) sider...

Anon

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 10-05-05 10:15

Dennis Olesen wrote:
> Jeg er ved at bygge en firewall. Jeg bruger m0n0wall som software. Findes
> der nogle rigtige gode tools til at teste, hvor god ens firewall er ?

Det er der ikke nogen entydigt svar på - da firewalls opererer i flere
'dimensioner' - du kan lave en simpel test af dens packet filtering
simpelthen ved at portscanne skidtet og checke at resultatat matcher din
konfiguration. nmap er et fantastisk værktøj til dette.

Jeg har ikke kendskaber til automatiserede værktøjer som kan teste mere
dybdegående.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 10-05-05 18:03

Dennis Olesen wrote:
> Jeg er ved at bygge en firewall. Jeg bruger m0n0wall som software. Findes
> der nogle rigtige gode tools til at teste, hvor god ens firewall er ?

Nessus kan noget af det:

http://www.nessus.org/

Knus
Regnar

Fra : Dennis Olesen

Dato : 10-05-05 19:45

Tak for de gode svar. Der er noget at arbejde vidre med.