Et script der ikke vil som jeg vil!
Fra : Kristian

Dato : 28-05-01 08:12

Når man trykker på knappen i mit script, så vil jeg gerne have at den
skriver GMT tiden, tiden i Bangkok og tiden i Miami, og det lykkes også
fint.
Så skal det samtidig gerne regne ud hvem der har ´the notification
responsability´, og det er her jeg har et problem.
Uanset hvad jeg gør, så skriver den at the er Nice som har ansvaret, og jeg
forstår ikke hvorfor!
Scriptet er lige til copy/paste til at teste!

<!-- local time and gmt time script based on you PC time
day = new Date();
miVisit = day.getTime();
miHours = day.getHours();
function clock() {
dayTwo = new Date();
hrNow = dayTwo.getHours();
mnNow = dayTwo.getMinutes();
scNow = dayTwo.getSeconds();
miNow = dayTwo.getTime();
hour = hrNow;
if (mnNow <= 9) {
min = "0" + mnNow;
}
else (min = mnNow)
if (scNow <= 9) {
secs = "0" + scNow;
} else {
secs = scNow;
}
hrgmt = hrNow - 2;
hrbkk = hrgmt + 7;
hrmia = hrgmt - 4;
time = hour + ":" + min + ":" + secs;
GMT = hrgmt + ":" + min + ":" + secs;
BKK = hrbkk + ":" + min + ":" + secs;
MIA = hrmia + ":" + min + ":" + secs;
document.form.button.value = 'GMT Time ' +GMT;
window.status = 'Local Time ' + time;
setTimeout('clock()', 1000);
}
function timeInfo() {

if ((hrgmt <07) + (min <30)){
TCarea = "Bangkok";
}
if ((hrgmt <15) + (min <30)){
TCarea = "Nice";
}
else{
TCarea = "Miami";
}
alert("GMT time is now " + GMT + " this means that " + TCarea +
" has the notification responsability! The local time in Bangkok is now: " +
BKK +
" and in Miami " +MIA);
}
document.write("<form name=\"form\">"
+ "<input type=button value=\"Click for info!\""
+ " name=button onClick=\"timeInfo()\"></form>");
onError = null;
clock();
// End of gmt time and local time script-->
</SCRIPT>

Fra : 0405rl

Dato : 28-05-01 11:39

Hej Kristian

Prøv at ændre din funktion 'timeInfo()' til følgende:

function timeInfo() {
if ((hrgmt < 15) + (min < 30)) {
TCarea = "Nice";

if ((hrgmt < 07) + (min < 30)) {
TCarea = "Bangkok";
}
}
else {
TCarea = "Miami";
}

Mvh.

René

http://www.kandu.dk/

Fra : Kristian

Dato : 28-05-01 12:03

René du er bare den bedste!
Tak for hjælpen.

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 28-05-01 12:21

Ups, der var jeg lige lidt for hurtigt ude!
Mens jeg testede gik det fint, og selvfølgelig da jeg skulle demonstrere
virkede det ikke!
Nu bliver den ved med at vælge ´Bangkok´, og jeg spekulerer på om den
sætter værdien ´hrgmt´ første gang getHours bliver kaldt og så ikke
opdaterer den når den nye getHours bliver kaldt igen?

Fra : 0405rl

Dato : 28-05-01 13:25

Hej Kristian

Vi prøver lige en gang til..

function timeInfo() {
TCarea = "";
if (hrgmt < 15 && min < 30) {
TCarea = "Nice";

if (hrgmt < 07 && min < 30) {
TCarea = "Bangkok";
}
}
else {
TCarea = "Miami";
}

Mvh.

René

Fra : Kristian

Dato : 28-05-01 13:54

Hej René

Det var den heller ikke så glad for, det defaultede til ´Miami`.
Så rettede jeg den til:
function timeInfo() {
TCarea = "";
if ((hrgmt < 15) + (min < 30)) {
TCarea = "Nice";
if ((hrgmt < 07) + (min < 30)) {
TCarea = "Bangkok";
}
}
else {
TCarea = "Miami";
}
og det lader til at have løst problemet.
Så skal jeg også lige have kigget på den der Bangkok +7...det har du
fuldstændig ret i.....det er sgu ikke sådan at være nybegynder!
Tak igen for hjælpen.

Mvh

Fra : Kristian

Dato : 28-05-01 15:35

Yep, så er den gal igen....

Scriptet er det samme, men nu skriver den ´Bangkok´ hvor at den stadig burde
hedde ´Nice`.

function timeInfo() {
TCarea = "";
if ((hrgmt < 15) + (min < 30)) {
TCarea = "Nice";
if ((hrgmt < 07) + (min < 30)) {
TCarea = "Bangkok";
}
}
else {
TCarea = "Miami";
}

Jeg forstår det simpelthen ikke!
Hvis nogen skal bruge hele scriptet igen, så er det her:

<SCRIPT language=JavaScript>
[...]
" has the notification responsability!\nThe local time in Bangkok is now: "
+ BKK +
" and in Miami " +MIA);
}

Fra : 0405rl

Dato : 28-05-01 13:31

Du bør også optimere din måde hvorpå du finder de forskillige
tidspunkter.
Fx. hvis klokken lokalt er 20:00 vil klokken i Bangkok være 27:00 !!!

Mvh.

René

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 11-06-01 12:55

"Kristian" <kristiand@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Når man trykker på knappen i mit script, så vil jeg gerne have at den
> skriver GMT tiden, tiden i Bangkok og tiden i Miami, og det lykkes også
> fint.
<klip>
> [...]
> }
> alert("GMT time is now " + GMT + " this means that " + TCarea +
> " has the notification responsability! The local time in Bangkok is now: "
+
> BKK +
> " and in Miami " +MIA);
> }
> document.write("<form name=\"form\">"
> + "<input type=button value=\"Click for info!\""
> + " name=button onClick=\"timeInfo()\"></form>");
> onError = null;
> clock();
> // End of gmt time and local time script-->

Undskyld jeg blander mig, men du skal vel bruge GMT tiden som basis, ellers
virker det kun i Danmark, i USA har de deres computere sat til fire
forskellige tidszoner.

Der er en funktion der direkte giver GMT tiden.

Carsten Nielsen