Netproblemer med 2*RH6.2
Fra : noodle42@my-deja.com

Dato : 28-11-00 21:26

Hej,

Jeg har to PC'ere forbundet via en hub (hub og ikke krydset kabel, fordi
der kommer flere til). Jeg har problemer med periodiske pakketab - her
er
f.eks. outputtet fra en længere ping session :

-----
477 packets transmitted, 385 packets received, +3 errors, 19% packet
loss
round-trip min/avg/max = 0.3/0.4/22.8 ms
-----

PC1 er en P2-300 med Red Hat 6.2 (2.2.14) med et 3Com 3c905B kort.
PC2 er en P200, Red Hat 6.2 som ovenfor med et Realtek RTL-8029 kort.

Ting jeg har konkluderet ved forskellige forsøg :

- Problemet bliver mærkbart mindre ved brug af krydset kabel (altså uden
hub).

- Kablerne virker 100%.

- ifconfig og logfiler melder ikke om stygge ting - dog siger ifconfig
efter en hel aften 2 collisions, 6 errors og 9 frame-fejl på PC1 og 9
collisions og 5 frame-fejl på PC2.

Er sagen helt klart, at det er en skod hub jeg har mig (min umiddelbare
konklusion; den støjer på nettet) - eller har jeg overset noget?

Tak for hjælpen....

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.