Kan man det? Ping ..
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-05-05 03:02

Lige som man kan pinge en ip adresse og få dette resultat:
-
Pinger 192.168.1.199 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.1.199: byte=32 tid<1ms TTL=128
-
er der så en anden kommando man kan sende efter en ip adresse istedet for
ping, hvor man kan få udskrevet feks. bios navnet/computernavn samt hvilket
styresysten den kører?

Allan S. Kristiansen

http://www.emme.dk/hvader.html Hvad er en weblog?

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 07-05-05 03:23

Allan S. Kristiansen wrote:
> [...]
> ping, hvor man kan få udskrevet feks. bios navnet/computernavn samt hvilket

Jeg mener at nmap kan udlæse hvilket styresystem(os) maskinen du pinger
kører. Som udgangspunkt kan du ikke udlæse BIOS versionen på maskinen.
Du kan selvfølgelig installere programmer på den pingede maskine som vil
give dig muligheden.

/mikkel

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-05-05 04:35

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@notfound.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan selvfølgelig installere programmer på den pingede maskine som vil give

"nmap" ?? ja ok hvordan er det liiiee man gør det? Det jeg har brug er en
command jeg kan køre ude fra command prompt:

<kommando> 192.168.1.202 feks.
eller

<kommando> 192.168.1.202 >test.txt hvis jeg vil have det over i en tekstfil

hvad er syntaxen til nmap ?

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-05-05 05:51

"Allan S. Kristiansen" <ask@ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> <kommando> 192.168.1.202 feks.
> eller
>
> <kommando> 192.168.1.202 >test.txt hvis jeg vil have det over i en

Oki jeg dummende mig vist lige lidt -har været oppe hele natten, men jeg
kender jo kommandoen ipconfig /all, den kan jeg jo ligge over i en tekstfil
så jeg kan læse den i det program jeg er ved at lave

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 09-05-05 08:23

Prøv nmap --help.

Bemærk at nmap følger med de fleste Linuxdistributioner, samt med cygwin til
Windows.

Niels Dybdahl

Fra : 15kw

Dato : 07-05-05 15:27

> [...]
> er der så en anden kommando man kan sende efter en ip adresse istedet for
> ping, hvor man kan få udskrevet feks. bios navnet/computernavn samt

Du kan prøve med tracert eller trace.

--
Hilsen
Peter N Petersen