Om at tanke med hjelm
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-05-01 20:35

Ofte, når jeg tanker, tager jeg ikke min hjelm af. Men i dag, på den lokale
tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det inden jeg
går ind i butikken.

Er det noget der er normalt ?

Har aldrig været udsat for det før. Og blev egentlig lidt træt af det.

Jeg vælger nok at tanke på en anden lokaltank 100m længere væk, når der nu
ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag
tager en tur ned på asfalten.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : CHRistian

Dato : 27-05-01 21:35

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk>'s posting:

>Ofte, når jeg tanker, tager jeg ikke min hjelm af. Men i dag, på den lokale
>tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det inden jeg
>går ind i butikken.

Øh, du er i dk.edb.internet.software.browser

Hvilken begrundelse fik du for at du skulle tage den af?

>Er det noget der er normalt ?

Jeg har ikke været udsat for det, men min kan nu også slås op så
hele ansigtet er frit - og det gør jeg jo så normalt.

HVis jeg ikke tager meget fejl, så FUT dk.fritid.motorcykel

--
www.mozilla.org/ - validate? Næ.
www.netscape.com/ - validate? Næ.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-01 17:54

Ups, jeg har ikke kunnet finde mit indlæg i rette NG, tjekkede sendt post,
og opdagede det var her. Sorry

Fra : Janus Høi

Dato : 29-05-01 11:34

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lokale
> tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det inden

Jeg har selv været nattevagt på en Q8 i fire år. Og jeg bad altid mc'ere og
knallertkørere lette på 'hatten' når de kom ind.

Grunden var at alle i teroien kan være tankrøvere. En hjelm har samme effekt
som en elefanthue.Hvis man har hjelm på kan overvågningskameraerne ikke give
et særlig godt signalement af gerningsmanden. Det kan tank(s)passeren i
øvrigt heller ikke.

Jeg hørte en gang om en røver der havde et farvestrålende stykke tape i
panden under røveriet. Det eneste ekspedienten kunne huske var at han havde
et stykke tape i panden.
Det lyder ikke så godt i efterlysningen: "Røveren var iført mørkt tøj og
styrthjelm." Han bliver nok svær at fange. Man kan heller ikke rigtig
fastsætte hans højde med de der mærker ved døren hvis han har hjelm på.

Det virker måske noget sært, at alle kunderne bliver betragtet som mulige
forbrydere. Men efter 2 gange at have stået i den forkerte ende af en gøb,
ville jeg i hvert fald hellere være FOR påpasselig.
Det svarer vel lidt til at din femhundredekroneseddel bliver chekket når du
betaler i Netto. Det er jo strengt taget også en anklage på dig for om du
mon kunne finde på at snyde en lille smule.

Med hensyn til dit manglende opbevaringsted, kan du jo tage den under armen
eller stille den på jorden ved siden af dit befordringsmiddel. Du skal jo
også passe på, at du ikke går hen og bliver den gamle dame på Puch Maxi'en,
vi alle griner af, som går rundt med en vogn i Brugsen og handler ind med
hjelmen på.

Forklaring og strøtanker fra
--
Janus

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 31-05-01 18:27

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
lokale
> tank, blev jeg bedt om at tage hjelmen af, og i fremtiden gøre det inden

Ja, det er det. Som tankmedarbejder er kan det virke foruroligende at der
kommer en person med dækket ansigt.

> Har aldrig været udsat for det før. Og blev egentlig lidt træt af det.

Tjaa, men se det fra stationens side, 90% af dem der kører uden at betale er
2 hjulere. Det er sjældent at man finder dem igen pga, de ikke kan
identificeres pga. hjelmen.

_OG_ røverier bliver ofte udført af folk på 2 hjul, hvor de ikke tager
hjelmen af. En bil har flere kendetegn, og er forholdsvis lette at skelne
fra hinanden, dette er ikke tilfældet med MC. Det er primært pga. af
medarbejderens velbefindende at du bliver bedt om at tage hjelmen af.

En medarbejder kan blive skræmt hvis du kommer ind totalt dækket, og ikke
til at genkende.

> Jeg vælger nok at tanke på en anden lokaltank 100m længere væk, når der nu
> ikke er noget godt sted at lægge hjelmen risikere jeg jo, at den en dag
> tager en tur ned på asfalten.

Du kan vel tage den over armen.

-M