Hjælp: Jeg skal overføre data fra én PC ti~
Fra : lucasjensen@yahoo.dk

Dato : 26-02-05 17:23

Jeg har følgende problem:

1. Jeg har to PC'er som begge har et alm netkort i. Desuden har jeg et
alm netkabel. Begge maskiner kører Windows XP.

2. Nu vil jeg gerne forbinde de to PC'er med netkablet men uden at
bruge en hub eller lign. Netkablet skal blot gå fra den ene PC og
direkte over til den anden.

3. Hvordan konfigurerer jeg begge PC'er så jeg kan overføre data
mellem disse? Jeg er mest interesseret i en kogebogsopskrift á la:
Control Panel -> Network Connections -> etc etc etc. En link til en
hjemmeside på nettet som netop beskriver dette problem ville også
være perfekt.

På forhånd tak og med venlig hilsen,

Lucas Jensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-02-05 17:40

<lucasjensen@yahoo.dk> skrev

1. Jeg har to PC'er som begge har et alm netkort i. Desuden har jeg et
alm netkabel. Begge maskiner kører Windows XP.

Hvis ikke du har netkort som selv kan se forskel på kablerne, så skal du
bruge et krydset kabel, når du kører fra PC til PC. Jeg vil tro, at langt de
fleste amindelige 10/100 netkort ikke har denne feature. Så jeg tvivler
således på, at du kan bruge det kabel, du har nu.

Dernæst skal du blot sætte deling på de aktuelle mapper og drev, så kan du
flytte det hele. Er der netkort i maskinen, så burde alle de relevante
protokoller være installeret automatisk. Dog skal deling under
netværkskortet være sat til. Så skal du gå ind i denne computer og
højreklikke på dine drev og vælge deling.

Det er også det nemmeste at lukke alle firewalls.

Claus