pc hakker / bliver langsom under netværkso~
Fra : Brian k

Dato : 26-02-05 06:11

Hej

Min Pc bliver langsom / hakker når jeg overfører noget til en anden maskine
på netværket. Feks kan jeg ikke se en film, blot det at åbne et vindue i IE
tager en evighed (1 - 2 minutter), at forsøge at åbne et word dokument tager
3 - 4 minutter.

De / den maskine som jeg overfører til/fra påvirkes ikke (jo en lille bitte
smule), og det er maskiner som er "mindre" end min.

"min" pc er:
WinXP
P4 2.5 Ghz
1 GB RD Ram (rambus)

Iøvrigt kører min PC på alle andre områder som en drøm (altså lyn hurtig),
men hvorfor den "fryser" mens jeg overfører fra / til netværk -det fatter
jeg bare ikke.

Nogen ideer?

/brian

Fra : Brian k

Dato : 26-02-05 06:49

Brian k wrote:
> Hej
>
> Min Pc bliver langsom / hakker når jeg overfører noget til en anden

Glemte at sige at min CPU bruger 100% mens den overfører til de andre
maskiner!

/brian

Fra : Repzak

Dato : 26-02-05 15:31

> Glemte at sige at min CPU bruger 100% mens den overfører til de andre
> maskiner!

Sikkert et dårligt netkort hvor cpuen skal lave hele arbejdet for det

Kasper

Fra : Chip

Dato : 26-02-05 19:20

Ja jeg syntes også det lyder som noget i den stil.
Måske et gammelt netkort der hele tiden laver interupts til Processoren.

/Thomas