Ny støvsuger-hvilken ??
Fra : John T.

Dato : 09-05-05 12:04

Hvad kan I anbefale hvor pris står i forhold til kvaliteten ?
Vi har et lille hus på 85 kvm. så den skal ikke bestille så meget.
John

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-05-05 16:04

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Hvad kan I anbefale hvor pris står i forhold til kvaliteten ?
> Vi har et lille hus på 85 kvm. så den skal ikke bestille så meget.
> John

Miele !! Ubetinget !!! Jeg havde en Miele der bare kørte og kørte og kørte.
Da jeg købte den, blev jeg lovet 20 års holdbarhed, men den holdt desværre
"kun" i 17. Jeg forhørte mig ved forhandleren, og de tilbød velvilligt at
sende den ind - men med et smil på læben afslog jeg, og fik en ny maskine.
Jeg husker den kostede lige omkring 1500,- kr da jeg købte den. Jeg har
altså haft støvsuger for under 100 kr. om året !!

Jeg vil så ikke anbefale dig en af de billigste Miele. Jeg fik den i gave,
og den har vel kostet lige omkring de 2500,- kr. Det kan lyde af mange
penge, men se det som en langsigtet investering. Samtidig får du en
støvsuger der virkelig kan suge.

Det er så min mening/erfaring óm det. Jeg kan jo ikke sige jeg har en hel
del andre at sammenligne med, men blot konstatere, at den gamle Miele er død
og bergravet -- længe leve den ny !!

Jesper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-05-05 16:53

Hej,

On Mon, 9 May 2005 17:04:01 +0200, "Jesper Jacobsen"
<jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>del andre at sammenligne med, men blot konstatere, at den gamle Miele er død

Jeg er helt enig - har haft en halvdyr Siemens (7-800 kr), en billig
Siemens (250 kr.... Larmede ad h-til og kunne ikke suge) - og min
nuværende Miele (1400 kr).

Der er slet ingen tvivl - Mielen er klart favorit her også.

** Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-05-05 17:22

> Hvad kan I anbefale hvor pris står i forhold til kvaliteten ?
> Vi har et lille hus på 85 kvm. så den skal ikke bestille så meget.
> John

Min gamle Nilfisk har lige rundet 25 år, og suger stadig bedre end de
fleste, men om den kvalitet stadig laves - det ved jeg faktisk ikke. Miele
har jo navnet, men har samme svaghed som Nilfisken - de var gode i gamle
dage, men vi ved reelt ikke om de er det i dag.
Hvis du bare skal hyggestøvsuge, dvs ingen hund eller kat, så ville jeg ikke
købe dyrt - eller også ville jeg købe en robotstøvsuger.

Mvh Maria

Fra : John T.

Dato : 09-05-05 17:44

> [...]
> Hvis du bare skal hyggestøvsuge, dvs ingen hund eller kat, så ville jeg
> ikke købe dyrt - eller også ville jeg købe en robotstøvsuger.

Jeg ved ikke rigtig med det der "Hyggestøvsuge" !!!
Vi har 2 hunde, så der kommer jo hundehår.
Vi har også en "Robot-suger som kører lige nu, men den kan jo ikke klare
det hele.
Vores gamle brændte sammen i dag (Støj og lugt)
Så vi er blevet enige om at kikke efter én til omkrig de 1500,-
så holder den nok vores tid ud !
John

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 09-05-05 18:03

On Mon, 9 May 2005 18:43:39 +0200, "John T." <kispus@despammed.com>
wrote:

> [...]
>Vores gamle brændte sammen i dag (Støj og lugt)
>Så vi er blevet enige om at kikke efter én til omkrig de 1500,-

Jeg melder mig i koret. Miele er sagen! Vi har en tudsegammel æblegrøn
en, der ikke er til at tage død på (blevet degraderet
grov-/værkstedsstøvsuger), en nyere (ca. 7-8 år gammel), der suger,
så det er en drøm samt en lille til overetagen. Jeg vil så mene, at du
ikke skal tage en af de små, når I har 2 hunde.

Og nåhja, så har jeg altså også min Roomba til det daglige

Venlig hilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-05-05 19:32

Hejsa,

wrote:

>Jeg ved ikke rigtig med det der "Hyggestøvsuge" !!!
>Vi har 2 hunde, så der kommer jo hundehår.

Vi har også to hunde - og læste en test af flere forskellige
støvsugere på http://makeashorterlink.com/?K1FA23B0B købte så en Miele
S571 på tilbud i Metro til 1200 kroner og har ikke fortrudt.

** Lars

Fra : tb

Dato : 09-05-05 22:43

Bare lige et input i lidt anden retning

Vi skulle have en afløser for Waxen og ville have The best uanset pris. Vi
kigge i tænk og test og her var Miele 713 tæt på top. Toppen var dog en
Siemens til ca 2000. Jamen det bedste af det bedste, så afsted til
Fleggaard og 1600kr senere

Vi er MEGET tilfredse. Suger helt sindsygt godt (vi har masser af
kattehår). Siger ikke ret meget og har en rigtig god ergonomi med bla
teleskopskaft, hjul under sugestykket og meget mere. Meget tilfredse.

Mindes dog at andre siemens fik dårligere anmendelser, så kig lige på tænk
og test...