Hus i drivhus
Fra : Filip

Dato : 07-03-05 10:22

Hej NG

Jeg har hørt om en der har bygget sit hus inden i et drivhus, men jeg kan
ikke finde nogle billeder af det. Det skulle give en Meget god isolering af
huset. Er der nogen der har et link til sådan et hus, eller lign.

Filip

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-05 15:16

"Filip" <filipravn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> huset. Er der nogen der har et link til sådan et hus, eller lign.

Nej, men her i Esbjerg er der nogen millionvillaer der har en drivhusgavl.
Her udstilles så havemøbler, gamle cykler, brædder og kasser, stiger, og
hvad man ellers ville brokke i kælderen. Utroligt stilfuldt! Jeg ville
iøvrigt nødigt bo i et drivhus i sommermånederne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Torben V. Mogensen

Dato : 17-03-05 00:00

> af

Der findes et dog halvt indbygget ved Grynebækken på Bornholm ved Svaneke.
Du får jo større solindfald og lavere varmetab direkte fra fx murstenene.

Hvad gør man så om sommeren, for at komme af med varmen?

Torben

Fra : Omnolog HMH

Dato : 19-03-05 14:39

> kan

Der findes også et sådant hus her i Odense - beliggende på en villavej
mellem teknikum og landbrugsvej

Fra : KubikH

Dato : 19-03-05 17:59

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et link til sådan et hus, eller lign.

www.glashusene.dk
Niels

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-03-05 15:52

Ja, jeg husker godt den artikel - men desværre ikke hvilket blad det var.
Kan det have været "Bo Bedre"? Det var et ret almindeligt, klassisk, hvidt,
pudset hus i spansk stil inde i en kæmpe glas"boble"/drivhus - klimaet
udenfor huset (inden i drivhuset) var som sydpå, så man kunne have åbne døre
om vinteren, der var ikke thermovinduer og der groede oliventræer og andre
kuldesarte planter. Om sommeren når temperaturen steg, åbnedes vinduerne i
toppen af drivhuset automatisk og efter sigende skulle der være rart at
være, også i de varme måneder.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-06-05 20:20

On Mon, 07 Mar 2005 10:21:48 +0100, Filip wrote:

> [...]
> ikke finde nogle billeder af det. Det skulle give en Meget god isolering
> af huset. Er der nogen der har et link til sådan et hus, eller lign.

Der bygges faktisk huse i tyskland efter det princip.

Jeg har sesværre ikke enlink ved hånden, men jeg er sikker på at der er
links til dem fra http://www.solarserver.de/

Hvordan principperne i det er har jeg ikke styr på.

Opvarmningen er rimelig simpel.
Men der skulle også være et trick til at kunne køle inder-huset. Jeg
mener det er noget med at der ikke er "drivhus" på vægene, men der
"suges" luft op mellem ydervæg og inderhus, som resulterer i en vis
køling, men hæng mig venligst ikke op på det. Det er ud fra min mere
eller mindre dårlige hukommelse