Debian og Zope
Fra : Søren Emig

Dato : 26-11-00 19:26

Hej...

Når jeg installere APACHE webserver med apt-get install apache
holder zope op med at virke? idéer?

Mvh

Søren Emig

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-11-00 19:35

Søren E skrev:

> Når jeg installere APACHE webserver med apt-get install apache
> holder zope op med at virke? idéer?

Fortæl os hvordan den fungerede før. Og hvad mener du når du siger
at Zope er holdt op med at virke? Vil den slet ikke starte? Eller
kan du bare ikke komme i kontakt med de applikationer, den skal køre?

Var Zope din eneste webserver før? Hvilken port lyttede den på?

Hvordan ønsker du at Zope skal fungere nu? Via /cgi-bin/ i Apache?
Eller er det okay hvis den bare lytter på en anden port (fx 8080
eller 9673)?

// Klaus

À propos: er der nogle danske webhoteller der tilbyder Zope?

Fra : Søren Emig

Dato : 27-11-00 19:07

> Fortæl os hvordan den fungerede før. Og hvad mener du når du siger
> at Zope er holdt op med at virke? Vil den slet ikke starte? Eller
> kan du bare ikke komme i kontakt med de applikationer, den skal køre?

Den kan ikke starte

> Var Zope din eneste webserver før? Hvilken port lyttede den på?

Jep! port: 9673

> Hvordan ønsker du at Zope skal fungere nu? Via /cgi-bin/ i Apache?
> Eller er det okay hvis den bare lytter på en anden port (fx 8080
> eller 9673)?

Det ved jeg ikke rigtig... mon ikke det er smartest at den benytter apache?
Ellers... det kan også accepteres at begge webservere køre på samme tid!

> // Klaus
>
> À propos: er der nogle danske webhoteller der tilbyder Zope?

Aner det ikke! Det tror jeg ikke..... jeg vil bare eksperimentere.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-11-00 21:45

Søren E skrev:

> Den kan ikke starte

Skriver den ikke nogle fejlmeddelelser? Har du prøvet at starte den
manuelt ("/etc/init.d/zope start")? Står der noget i logfilen?

> mon ikke det er smartest at den benytter apache?

Det kommer an på hvad du vil - jeg har kun Zope kørende, men til gengæld
på port 80 (og 21). Men du kan sagtens have Apache på port 80, en proxy
på 8080, og så Zope på 9673.

Men tilbage til dit problem: hvad sker der hvis du stopper Apache og så
manuelt

(1) starter først Zope, dernæst Apache

(2) starter først Apache, dernæst Zope

?

// Klaus

Fra : Søren Emig

Dato : 27-11-00 00:43

"Søren Emig" <skumflum.42@nospamget2net.dk> wrote in message
> Hej...
>
> Når jeg installere APACHE webserver med apt-get install apache
> holder zope op med at virke? idéer?
>
> Mvh
>
> Søren Emig

Øøøh måske skulle jeg lige nævne at det er under debian 2.2r0