Hvor mange lande og mennsker er vi?
Fra : dk

Dato : 23-02-05 21:11

Ganske enkelt, ved ikke om dette er den rette gruppe hvor ellers? Men hvor
mange lande er der i verden og hvor mange mennesker?

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-02-05 21:36

"dk" <zarh@ofir.dk> writes:

> Ganske enkelt, ved ikke om dette er den rette gruppe hvor ellers? Men hvor
> mange lande er der i verden og hvor mange mennesker?

Det kommer lidt an på hvordan man definerer 'et land'.

FN har 191 medlemslande, heri er ikke indregnet Taiwan (Republic of
China) og Vatikanstaten. Så er der nogle der regner med 6 de
facto-selvstændige lande som ikke normalt er anerkendt som
selvstændige lande, herunder Nordcyperen og Somaliland. og endelig er
der 2 lande som nogle anerkender som lande med som de facto ikke er
selvstændige, det er Palestina og Vestsahara.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries

Antallet af mennesker er omkring 6,3 milliarder

http://en.wikipedia.org/wiki/Humans#Population

(husk at amerikansk billion er det sammen som dansk milliard)

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-02-05 22:01

Peter Makholm wrote:

> Det kommer lidt an på hvordan man definerer 'et land'.
>
> FN har 191 medlemslande, heri er ikke indregnet Taiwan (Republic of
> China) og Vatikanstaten.

Er schweiz medlem af FN?

Ivar Madsen

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-02-05 22:07

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> writes:

> Er schweiz medlem af FN?

Ja, siden 10. september 2002.

http://www.un.org/Overview/unmember.html

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-02-05 22:37

Peter Makholm wrote:

> Ja, siden 10. september 2002.

OK, min skolelæredom var altså regtig nok, den holder bare ikke vand
længer,,,

Ivar Madsen

Fra : Michael Vittrup

Dato : 23-02-05 21:34