Montering af fodlister
Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 08-05-05 12:37

Hej

Jeg skal i gang med at montere fodlister, og bliver pludselig i tvivl: Jeg
mener at der er trick man kan bruge så man ikke skærer de indvendige hjørner
i 45 graders vinkel men i stedet støder to flader op mod hinanden. Dermed
skulle man komme ud over små uregelmæssigheder i selve væggen i hjørnet.

Men jeg kan dælme ikke huske hvordan man gør...

Kan nogen hjælpe?

Mvh

Henning

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-05-05 14:48

Henning Fuglsang Sørensen skrev:

> [...]
> skulle man komme ud over små uregelmæssigheder i selve væggen i hjørnet.

> Men jeg kan dælme ikke huske hvordan man gør...

I stedet for at jeg skal til at forklare, er det noget lettere at
henvise til et sted, hvor det er beskrevet tidligere:

http://kortlink.dk/lav-det-selv/sd4

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 08-05-05 16:17

"Svend Erik Bertelsen" <nospam2seb@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
>
> I stedet for at jeg skal til at forklare, er det noget lettere at
> henvise til et sted, hvor det er beskrevet tidligere:

Det var lige det jeg søgte - for en gangs skyld havde google ikke et svar
klar. Tak for hjælpen!

Henning

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-05-05 14:48

Henning Fuglsang Sørensen wrote:

> [...]
> op mod hinanden. Dermed skulle man komme ud over små
> uregelmæssigheder i selve væggen i hjørnet.

Et snit i toppen af det ene stykke, så det følger smiget i toppen af det
andet stykke og så dybt som tykkelsen på fodlisterne - derfra et lodret snit
ned. Så har du på det ene stykke en lille 'tunge', der kan glide ind over
toppen på det andet stykke.

Metoden bruges især, hvor man mistænker hjørnet for ikke at være præcis 90
grader.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/